OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 26 van 1.715 resultaten
recensie
Marketing
21 januari 2019
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het vorige boek van Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School; Omnichannel in retail, gaf antwoord op vragen over de e-commerce voor retailing. Een goed boek, zonder meer.
recensie
Marketing
8 januari 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Het marketing vakgebied staat regelmatig ter discussie. Het woord marketingtruc valt te vaak en doet afbreuk aan marketing als vak. Ruud Frambach duidt met zijn Doet marketing ertoe? exact aan waar het in ons vak werkelijk om gaat.
preview
Internet en social media
4 januari 2019
Anne Raaymakers
2-3 minuten leestijd
Hoeveel Nederlanders denk jij dat er vandaag de dag – nog steeds – op Facebook zitten? En meerdere keren op een dag checken hoe het met hun vrienden gaat? Het zijn er meer dan 11 miljoen. En daar kun je nog zo’n 9 miljoen Belgen bij optellen. Al die mensen hebben via Facebook contact met elkaar. Want dat vinden ze leuk.
preview
Marketing
24 december 2018
Bart Schouten
4-5 minuten leestijd
Symptomen van onvrede vallen op hun plek en leiden naar de kern die altijd op orde moet zijn voor succes: is je product, dienst of proces waardevol en eenvoudig voor de gebruiker, zodat zij hun doelen kunnen behalen?
recensie
Marketing
21 december 2018
Peter de Roode
4-5 minuten leestijd
Een alleraardigst boekje over een onderwerp waar elke organisatie en elke branche zich bij tijd en wijle over mag buigen. Sprout laat in Disrupt verschillende ondernemers aan het woord die er allen in geslaagd zijn om disruptie toe te passen in hun organisatie.
column
Leiderschap
1 december 2018
Pierre Pieterse
3-4 minuten leestijd
Naast
(auto)biografieën ben ik dol op series, of reeksen. Niet in de laatste plaats
omdat een serie in zekere zin ook een kwaliteitskeurmerk is. Voor de lezer maar
zeker ook voor de auteur.
recensie
Marketing
29 november 2018
Pleunie Warnink
1-2 minuten leestijd
Aan de vorm van dit tijdschrift / boek moest Ik even wennen. Het idee doet me een beetje denken aan de ‘bulkboeken’ die je vroeger op de middelbare school kon kopen.
nieuws
Marketing
29 november 2018
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt.
preview
Internet en social media
28 november 2018
Clo Willaerts
2-3 minuten leestijd
Ook bij digitale marketing maken eendracht en samenwerking macht. Zo goed als elke organisatie zal op een gegeven ogenblik voor campagnes de hulp van een digitaal bureau nodig hebben. En dan is het handig om een sjabloon klaar te hebben om dat bureau te briefen.
recensie
Marketing
28 november 2018
Michel Porro
2-3 minuten leestijd
Het nieuwste boek van Seth Godin is binnen, yes! Hij is al jaren een inspiratie voor mij en voor miljoenen ondernemers, marketers en leiders wereldwijd. Hij heeft fans in alle uithoeken en van heel divers pluimage.
recensie
Communicatie en media
26 november 2018
Gabriëlle de Sain
1-2 minuten leestijd
Een profiel of persona opstellen helpt je bij het beter begrijpen van je klanten. Je realiseert meer doelstellingen dan ooit tevoren. Het klinkt als een magisch recept voor succes.
recensie
Marketing
26 november 2018
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Leveranciers verzuchten de laatste jaren steeds vaker dat zijzelf en hun collega’s met de beste tekstschrijvers de grootste kans maken een offerte- of aanbestedingsprocedure te winnen.
recensie
Marketing
23 november 2018
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
Het Basisboek Customer Journey van van Slooten, Veldhoen, Achthoven, van Rensch en van Ratingen vormt een zeer complete en praktische inleiding tot het vakgebied van klantreizen.
interview
Marketing
23 november 2018
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Te veel ondernemers laten zich volledig leven door hun bedrijf, schrijft de Amerikaanse adviseur en entrepreneur Mike Michalowicz in Clockwork (dat in het Nederlands verschijnt onder de titel Het Clockwork-effect). Die werkdruk kunnen ze wegnemen door de organisatie zo te structureren dat zij ook zonder hen kan blijven doordraaien. ‘Als je moeite hebt om te delegeren, komt dat doorgaans omdat je jezélf niet vertrouwt.’
recensie
Marketing
22 november 2018
Joop Rutte
3-4 minuten leestijd
Contentmarketing en community management is volgens de auteurs zelf, een gestructureerd, doordacht, fraai geïllustreerd en overzichtelijk naslagwerk op het gebied van contentmarketing. Volgens hen bestond er nog geen gestructureerd lesmateriaal.
preview
Marketing
21 november 2018
Stan Boshouwers
3-5 minuten leestijd
Is ‘experience’ het nieuwe toverwoord om talent te werven, klanten te vinden of op een andere manier populair te worden? Of is het de zoveelste holle kreet, die uitdrukt dat we van gekkigheid niet meer weten hoe we moeten opvallen?
interview
Marketing
21 november 2018
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
Europa loopt wat achter op de Verenigde Staten en Azië waar al een verstikkende concurrentie heerst in het zakenleven. Goed nieuws, zegt auteur Carole Lamarque in Unfair advantage. Dit geeft je namelijk als ondernemer de tijd om concurrenten de pas af te snijden met een ‘unfair advantage’. Vanuit je extreem unieke identiteit ga je zakendoen en leer je denken als een cheeta. Het jachtluipaard reist met je mee door het boek dat je op een praktische manier helpt om je eigen unfair advantage te definiëren.
column
Algemeen management
20 november 2018
Gytha Heins
4-5 minuten leestijd
Bird by bird - some instructions on Writing and Life heette het boek dat mij over de streep trok. In de inleiding leerde ik wat een opluchting het voor de schrijfster was een boek te lezen waarin iemand anders in staat bleek haar gevoelens te verwoorden toen ze dat zelf (nog) niet kon.
recensie
Algemeen management
16 november 2018
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Begonnen we het jaar 2018 met blockchain als trending topic, het jaar eindigen we met het overal aanwezige onderwerp Artificial Intelligence. In de volksmond, misschien wel vanwege de moeilijkere uitspraak, vaak afgekort tot AI.
preview
Algemeen management
15 november 2018
Erik Prins
2-3 minuten leestijd
Denken als een ontwerper zorgt voor een andere blik op verandering. De mindset van een ontwerper is gericht op haalbare en schaalbare protoypes van innovaties voor een betere wereld.