OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 27 van 1.715 resultaten
recensie
Marketing
14 november 2018
Sippy van Akker
4-5 minuten leestijd
Voor me ligt een klein boekje van 150 pagina's van Floris Hülsmann met de titel Maak je naam onvergetelijk - Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt. Ik las het boekje binnen een dag uit en voor ik het wist had ik de hele kantlijn volgeschreven met ideeën.
preview
Marketing
14 november 2018
John Kivit
3-4 minuten leestijd
Relatief kort geleden stond een computer voor de meeste mensen gelijk aan een pc of een laptop. Tegenwoordig zijn deze apparaten voor een aanzienlijk deel verdrongen door smartphones en tablets.
recensie
Marketing
12 november 2018
Ger van den Buijs
De boekjes van Sprout zijn als een bonbondoos. Elk verhaal is weer smullen. Wat ik zo knap vind, is dat ze theoretische onderwerpen een menselijk gezicht weten te geven.
recensie
Marketing
9 november 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Community marketing bevat een belangrijk bericht aan hen die hun klant echt willen bereiken. Nee, beter gezegd, die een echte verbinding wil maken met mensen die een bepaalde levensvisie, levenswijze invullen of nastreven.
recensie
Marketing
7 november 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Seks, humor en het Beloofde Land is een heerlijk boek. Compacte stukjes die lekker weg lezen, praktisch uitgewerkt, met goede voorbeelden, grafisch materiaal en cijfermatige onderbouwing.
recensie
Marketing
6 november 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Wie ooit in zijn eentje heeft geprobeerd een naam te bedenken voor een startup, een bestaande (dochter-)onderneming, deelorganisatie of zelfs voor gewoon een nieuw product, weet wat voor gevecht dit kan zijn.
preview
Marketing
5 november 2018
Dieter Veulemans
3-5 minuten leestijd
Als het op expertise in pop-ups aankomt, kunnen weinigen tippen aan Dieter Veulemans en zijn Citycubes team. Al jaren realiseren zij voor allerlei types klanten zeer uiteenlopende projecten. Hij deelt zijn ervaring in Time to pop-up.
recensie
Marketing
30 oktober 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Maak je naam onvergetelijk van Floris Hülsmann is een verhalenbundel en werkboek in één. Hülsmann heeft een pakkend boek geschreven over het verzinnen van namen.
recensie
Communicatie en media
24 oktober 2018
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Zijn je klanten koopjesjagers, vaste klanten of toevallige binnenlopers? En zijn het dan impulsaankopers of big spenders? Hoe beter je weet met wie je te maken hebt, hoe beter je daarop je aanbod kunt afstemmen.
preview
Marketing
23 oktober 2018
Carole Lamarque
3-4 minuten leestijd
In dit boek vertel ik je alles wat je moet weten over de nieuwe businesslogica Unfair advantage. Samen bekijken we de theorie, de strategie en de uitvoering.
nieuws
Marketing
18 oktober 2018
Karin de Zwaan
1-2 minuten leestijd
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren.
preview
Marketing
11 oktober 2018
Marianne Dijkshoorn
2-4 minuten leestijd
Maak je event toegankelijk voor iedereen moet iedereen gelezen hebben die zich met evenementen bezighoudt. Het boek geeft praktische handvatten over hoe je mensen met een beperking gastvrij kan verwelkomen zonder te veel compromissen te hoeven sluiten.
preview
Marketing
10 oktober 2018
Feike Cats
3-4 minuten leestijd
Ook mijn 4e ‘boek’ 365 dagen Klanthousiasme is ontstaan in de dagelijkse praktijk. Eigenlijk is het dan ook niet zo vreemd dat het resultaat een soort ‘Klanthousiasme kalender’ is geworden.
recensie
Marketing
1 oktober 2018
Egbert Jan van Bel
1-2 minuten leestijd
‘Wie wil dirigeren moet een lange weg afleggen en niet vervuld zijn van zichzelf maar van de muziek.’ Aldus violist en dirigent Jaap van Zweden. Het is een mooie brug naar ‘Service Excellence’.
recensie
Marketing
28 september 2018
Rein Hof
3-5 minuten leestijd
De titel zegt dan wel Uitgelezen, maar dat is niet helemaal de waarheid. Ik ben één van de gelukkigen die het dikke handboek al voor de officiële presentatie heeft mogen ontvangen en ik kan ook behoorlijk snel door een boek gaan.
recensie
Marketing
26 september 2018
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
Dit is een boek over een belangrijk onderwerp. Commerciële platformen worden steeds dominanter in het contact tussen bedrijven en klanten. De grote partijen pakken steeds meer marktmacht. Maar er zijn ook voortdurend nieuwe initiatieven. Op dit moment lanceert Sligro bijvoorbeeld haar Sligro Insights platform.
interview
Algemeen management
21 september 2018
Ronald Buitenhuis
8-11 minuten leestijd
Het gebruik van online trainingen staat nog redelijk in de kinderschoenen, maar het is een kwestie van tijd voordat ze gemeengoed worden. De overheid stimuleert permanente educatie en mensen willen efficiënter met hun tijd omgaan. Dat kan met online trainingen.
interview
Algemeen management
21 september 2018
Paul Groothengel
10-14 minuten leestijd
Het aantal inspirerende toepassingen van Artificial Intelligence neemt in razend tempo toe. In ziekenhuizen, in call centra, in auto’s, noem maar op. Maar is er een grens aan al die zelflerende algoritmes? Niet alleen technologisch maar ook ethisch? En wie moet er vrezen voor zijn of haar baan?
recensie
Marketing
18 september 2018
Irene Grotendorst
3-4 minuten leestijd
‘Win het gevecht om de klant’, stelt auteur Geert Dehouck als introductie op zijn boek De klant centraal. Het herinnert mij aan een vroegere salesmanager, die riep: ‘Verkopen is oorlog’. Dat belooft wat.
recensie
Marketing
17 september 2018
Ruud Moors
1-2 minuten leestijd
Een excellente serviceverlening is de enige route richting een optimale klantbeleving. In het alom geprezen Service Excellence beschrijven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hoe je klanten telkens opnieuw kunt boeien en aan je binden.