OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 30 van 1.732 resultaten
recensie
Marketing
15 juni 2018
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
Ellis Buis en Joyce Hardholt schreven Verleid je lezer online, een vlot te lezen en te scannen handleiding en naslagwerkje over hoe te schrijven voor internet.
interview
Marketing
12 juni 2018
Ronald Buitenhuis
5-6 minuten leestijd
Organisaties denken vaak vanuit een gewenste identiteit of gewenste positionering. Vaak matchen die totaal niet met de klantbeleving; het ervaren en/of werkelijke DNA. ‘Ken je je echte DNA niet, kun je ook geen goede contentmarketing doen’, constateert Karin Garritsen in haar nieuwe boek Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA. En ook: ‘Als je medewerkers geen verhaal geeft, kunnen ze ook geen verhaal vertellen.’
recensie
Marketing
11 juni 2018
Rupert Parker Brady
3-5 minuten leestijd
Retail staat niet op de drempel van een tijdperk, we zitten midden in het oog van de storm. De ‘toekomst' vormt geen bedreiging, maar een alibi om het op beter aan te pakken. Dat bewijzen Pauline Neerman en Jorg Snoeck met The Future of Shopping.
recensie
Marketing
8 juni 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Voor een consistent uitgedragen merk dienen organisatiedoel en marketingdoel als uitgangspunt voor het communicatiedoel. Hiermee leg je de basis voor een merkstrategie en kan een internal branding traject volgen.
interview
Marketing
6 juni 2018
Hans van der Klis
5-7 minuten leestijd
Het concept The day after tomorrow kennen we al van Peter Hinssen en Steven Van Belleghem (Customers the day after tomorrow). Hun netwerkpartner Rik Vera, CEO van nexxworks, heeft het schema nu toegepast op de vraag wat managers kunnen doen in de veranderende wereld, Managers The Day After Tomorrow. ‘De one-million-dollar question heb ik expres uit mijn boek gelaten.’
preview
Marketing
5 juni 2018
Harry Bijl
3-4 minuten leestijd
Hoera, ik heb een winkel! is als de retail zelf: scherp, afwisselend en actueel. De lezer wordt in begrijpelijke taal meegenomen in de ontwikkelingen op het gebied van retail. Een visueel aantrekkelijk en inhoudelijk sterk boek voor iedereen die van de retail houdt.
interview
Marketing
4 juni 2018
Paul Groothengel
5-7 minuten leestijd
Wat hebben we nog aan marketing?? Die vraag klinkt steeds luider. Marketinghoogleraar Ruud Frambach geeft marketeers in Doet marketing ertoe? concrete handvatten hoe zij waarde kunnen leveren aan álle relevante belanghebbenden.
recensie
Marketing
31 mei 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Hoera, ik heb een winkel! Een winkel voor mijn klanten geschreven door Harry Bijl is voor mij een speciaal boek. Toen ik werd gevraagd om hier een recensie over te schrijven kreeg ik spontaan het gevoel; ‘hoera, weer eens echt een leuk boek om te lezen!’ en dat bleek ook waar te zijn.
recensie
Algemeen management
30 mei 2018
Paul Groothengel
1-2 minuten leestijd
De meeste Nederlandse sprekers op een podium, dat gaat zelden goed. Ze voelen zich er niet thuis en weten de aandacht van hun gehoor niet vast te houden. De meeste presentaties zijn pragmatisch, houterig en vooral slaapverwekkend saai. Aldus Theo Hendriks in The Wow Starts Now.
recensie
Marketing
29 mei 2018
Annemiek Sierhuis
3-5 minuten leestijd
Auteur Rupert Parker Brady heeft met en voor Albert Heijn een zeer uitgebreid boek geschreven over de toekomst van AH met als ondertitel 'Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025, voor iedereen'.
preview
Marketing
28 mei 2018
Danny Oosterveer
4-6 minuten leestijd
Je kunt geen congres bezoeken, blog lezen of krant openslaan of er wordt wel wat geroepen over data. Data is het nieuwe zwarte goud, zo wordt ons beloofd.
preview
Marketing
24 mei 2018
Rupert Parker Brady
4-5 minuten leestijd
Er is niets zo leuk als om onderweg naar morgen hardop te fantaseren over hoe de wereld van 2025 eruit zal zien. We leven in een tijdsgewricht waarin de technologische veranderingen elkaar razendsnel opvolgen.
recensie
Marketing
24 mei 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Van BOEK tot BESTSELLER geschreven door Daisy Goddijn is niet zomaar weer het volgende managementboek. Dit is echt wel even iets bijzonders. Goddijn weet echt waarover ze schrijft.
recensie
Marketing
22 mei 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
De kalender is een mooi product. De scheurblaadjes zijn van dikker papier. Het verrassende element is dat de kalender zowel maar 354 dagen bevat als start bij het Chinees Nieuwjaar.
column
Marketing
18 mei 2018
Pauline Neerman
3-4 minuten leestijd
De grote veranderingen in retail begrijpelijk maken, dat is onze missie geweest toen we aan de slag gingen met The Future of Shopping.
recensie
recensie
Marketing
16 mei 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
De titel trekt zeker de aandacht, want sinds wanneer is winnen zilver? Het boek ziet er mooi uit met een stevige kaft en een grote leesbaarheid alsmede op het eerste gezicht niet zo veel pagina's. Het zijn 97 bladzijden.
interview
Algemeen management
15 mei 2018
Ger Post
6-9 minuten leestijd
Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en er mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het Managementboek van het Jaar 2018 sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
column
Marketing
15 mei 2018
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Na urenlang in de regen te hebben gelopen en voor de zoveelste keer voor een gesloten deur te staan, besloten we nu maar even te kloppen. Na enige tijd ging boven een raampje open van waaruit een morsige dame ons toeriep dat ze gesloten waren.
recensie
Marketing
4 mei 2018
Irene Grotendorst
1-2 minuten leestijd
Er is en er wordt terecht veel over online marketing geschreven. De wereld verandert door digitalisering in een snel tempo. Ook de zorgconsument is digitaal aanwezig en digitaal vaardig. Dit boek beschrijft wat dat betekent, specifiek voor marketing in de zorg.