OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 31 van 1.715 resultaten
preview
Marketing
27 maart 2018
Karin Garritsen
3-4 minuten leestijd
Contentmarketing is essentieel voor organisaties om hun doelgroepen te bereiken. Toch zie je vaak dat een strategie en een goede basis ervoor ontbreken. Na een enthousiaste start komt er na verloop van tijd weinig content meer uit de organisatie.
preview
Marketing
19 maart 2018
Marijn van der Starre
3-4 minuten leestijd
Wil jij dat je klant ambassadeur is? Dat wil zeggen een echt loyale klant die vol lof over jouw organisatie spreekt? Bouw dan je organisatie op volgens de 5 bouwstenen van klantfocus. Marijn van der Starre schreef er een boek over: Klanten, wat moet je ermee? Een preview.
nieuws
Marketing
13 maart 2018
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
interview
Marketing
27 februari 2018
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Met het lijvige Content! Zuurstof voor je klanten laat Antal de Waij zien wat hij als contentmarketeer in huis heeft. Het is een geslaagde showcase, een boek met website én chatbot, die een compleet overzicht biedt van het vakgebied.
recensie
Marketing
26 februari 2018
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Weet je hoe je het marktaandeel van je product het best kan vergroten? Door je reclame te richten op vrouwen! Die zijn koopziek, zeker? Nee! Bij koopbeslissingen in het gezin weegt hun stem gewoon wat zwaarder.
recensie
Marketing
26 februari 2018
Eric van Arendonk
Klanten, wat moet ik ermee? Op zich een rare vraag, het klinkt bijna wanhopig. Wie vraagt zich dit nu af? Dit boek doet een poging om uit te leggen wat klanten werkelijk zijn en hoe daar mee om te gaan. Hoe organiseer je klantgerichtheid?
recensie
Marketing
22 februari 2018
Ger van den Buijs
Ik zou dit boek betitelen als een boek voor de beginnende ondernemer. In 50 tips krijg je een beeld hoe je jouw positionering kunt verbeteren en waarom je een barrière voor succes bent. De tips zijn niet uniek, maar is dat erg?
recensie
Marketing
21 februari 2018
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
The future of shopping is een indrukwekkend boek. De auteurs zetten de toekomst van retail in de context van de veranderende maatschappij en technologie. Een alomvattende visie die goed is onderbouwd met data en voorbeelden. Dit boek is zeker een aanrader, ook voor mensen die al veel weten over retail.
nieuws
Algemeen management
20 februari 2018
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Argumenten paraat, tablets en notitieboekjes op tafel en zelfs een jurylid dat een koffer vol ‘boeken om te bediscussiëren’ had meegenomen. Kortom: klaar om te bepalen welke boeken er op de longlist mogen!
recensie
Marketing
16 februari 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
‘Content is de motor van moderne marketing’ aldus Antal de Waij. Daarin staat hij niet alleen. Content is meer dan ooit verworden tot een constante spilfunctie binnen marketingcommunicatie.
recensie
Marketing
12 februari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Over dit onderwerp is al menig boek geschreven en heb ik er ook al meerdere mogen lezen en recenseren. En toch lijkt het alsof boeken in de serie experttips altijd net even iets meer te bieden hebben.
recensie
Marketing
9 februari 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Eén fan per dag van Jos Burgers is een enerverend boek, vol pakkende voorbeelden. De bedrijven die in het boek genoemd worden hebben geluk.
preview
Marketing
7 februari 2018
Kevin Van der Straeten
1-2 minuten leestijd
Evenementen zijn hét communicatie-instrument bij uitstek voor marketeers die de ‘beleving’ van hun product of merk centraal stellen en op zoek zijn naar echte impact op evenementen. Er gaat immers niets boven een ‘live’ ontmoeting, zelfs niet in deze digitale wereld.
preview
Marketing
6 februari 2018
Tonny Loorbach
3-4 minuten leestijd
Jouw website gratis bovenaan in Google. Kan dat eigenlijk nog? Kun je als zelfstandige de grootste bedrijven online verslaan? Jazeker kan dat! Tonny Loorbach heeft 10 jaar SEO-ervaring gebundeld in een ultiem stappenplan om te domineren in de zoekresultaten en uit te groeien tot dé autoriteit in jouw branche.
recensie
Marketing
5 februari 2018
Rob van Nes
3-4 minuten leestijd
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, als je werkzaam bent in retail, dan is The future of shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman een ‘must read. Maar wel nu, niet mee wachten.
recensie
Marketing
31 januari 2018
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De subtitel van The future of shopping luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een boek over de toekomst van retail of gaat het feitelijk om shopgedrag? Het laatste is het geval.
recensie
Internet en social media
30 januari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Google AdWords in 60 minuten geschreven door Pascal Seles, Ellen Wattel en Laura Diepeveen is weer zo’n boekje uit de 60 minuten serie dat gewoon handig is om te lezen en bij de hand te houden. In diezelfde serie kende ik al het boekje over Google Analytics waar ik al veel aan heb gehad.
column
Marketing
26 januari 2018
Rob Beltman
2-4 minuten leestijd
Marketing in het jaar 2020. Het leek ooit zo ver weg, maar ondertussen is 2018 alweer lekker op stoom en staan we voor je het weet op de drempel van dat magische jaar.
recensie
Marketing
25 januari 2018
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
We hebben de mond vol over klantgericht ondernemen, maar hoe word je nu een klantgerichte organisatie? Hoe krijg je klanten die als ambassadeur van jouw organisatie optreden? Marijn van der Starre beschrijft hoe je dat aanpakt in zijn boek Klanten – wat moet je ermee?
interview
Marketing
23 januari 2018
Ger Post
5-7 minuten leestijd
Paul Postma schreef met collega’s het Handboek Marketing 4.0, digital data-driven-direct. ‘Basisconcepten die juist heel waardevol zijn in de digitale wereld ontsnappen aan de aandacht.’