OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 34 van 1.715 resultaten
recensie
Marketing
10 oktober 2017
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
De wereld verandert snel en markten en klanten veranderen mee. Dat heeft grote consequenties voor het marketingvak. In Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een nieuwe manier om naar marketing en klanten te kijken.
preview
Internet en social media
9 oktober 2017
Steven Van Belleghem
3-5 minuten leestijd
Alle signalen wijzen in dezelfde richting. .We bevinden ons aan het begin van een nieuwe fase in de digitale evolutie. De eerste fase ging over het vrijkomen van informatie via de brede verspreiding van het internet. De tweede fase ging over mobiele technologie en nieuwe vormen van communicatie. De derde fase gaat over automatisatie en artificiële intelligentie.
preview
Internet en social media
5 oktober 2017
Bart van der Kooi
3-4 minuten leestijd
Consumenten maken gebruik van talloze kanalen, websites, media en devices. Hoe weet je wanneer ze behoefte hebben aan je product of dienst? In zijn nieuwste boek Customer Journey in kaart in 60 minuten, verschaft Bart van der Kooi een kompas om de complete klantreis voor je eigen organisatie in kaart te brengen. Een preview.
preview
Marketing
28 september 2017
Roland van der Vorst
3-4 minuten leestijd
In Contrarian Branding laat hoogleraar en merkadviseur Roland van der Vorst zien hoe je als merk kunt komen bovendrijven in een wereld die steeds drukker wordt.
interview
Marketing
28 september 2017
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
Hoe slaag je er als nieuwsbedrijf in om data voor je te laten werken? Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel leggen in De relatie-economie uit hoe je met een doelgerichte data-analyse waardevolle klantrelaties ontwikkelt. Dankzij inzichten uit data én door goed naar individuele klanten te luisteren, wisten ze bij NRC een neergang om te buigen in duurzame groei, met meer lezers én meer omzet.
recensie
Marketing
27 september 2017
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
De marketeer heeft dankzij het grote smartphone bezit in Nederland veel mobiele toegangsmogelijkheden gekregen om de merkbeleving van de klant te beïnvloeden. Het mobiele kanaal heeft zich in rap tempo ontwikkeld en heeft inmiddels een centrale plek gekregen in de beleving van de klant.
preview
Marketing
26 september 2017
Marieke van der Laan
3-4 minuten leestijd
In het boek Positief verrast helpt Marieke van der Laan je op praktische wijze om een Customer Delight-strategie te implementeren in jouw organisatie. Een preview.
preview
Communicatie en media
15 september 2017
Christine Liebrecht
3-4 minuten leestijd
Bij een bedrijfs- of reclameslogan is de scheidslijn tussen ‘tenenkrommend slecht’ en ‘stiekem best grappig’ flinterdun. Zo adverteert een alzheimercafé bijvoorbeeld met de leus Vergeet niet te komen.
recensie
Marketing
14 september 2017
Sophie van den Heuvel
1-2 minuten leestijd
Influencers van Carole Lamarque neemt je op eenvoudige wijze mee op pad in het onderwerp Influencer marketing.
recensie
Marketing
13 september 2017
Susanne Giesbers
3-4 minuten leestijd
Maak ze gek! is het vervolg op Verleiden op internet van copywriter Aartjan van Erkel en gaat in op de vraag hoe je bezoekers kunt verleiden tot online aankopen. Aartjan is zelf ondernemer en veel van zijn tips in Maak ze gek vloeien voort uit eigen ervaringen.
recensie
Marketing
12 september 2017
Erik van Vonderen
1-2 minuten leestijd
Merkenauteur Paul Moers gaat in zijn nieuwe boek in op hoe je waardeproposities vernieuwt. Daarvoor moet je als lezer wel eerst door 68 pagina’s (deel een) heen alvorens bij de kern van het boek (deel twee) te komen.
recensie
Marketing
8 september 2017
Ronald Voorn
1-2 minuten leestijd
De relatie-economie is geschreven door twee hele slimme Data intelligence analisten bij het NRC, samen met de president van Mather Economics; specialist op het gebied van big data en economics.
recensie
Marketing
5 september 2017
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Leiders inspireren alleen als ze persoonlijke verhalen vertellen, betogen Raf Stevens en Reinier Rombouts in hun boek Raak! Hoe geloofwaardiger en eerlijker, hoe beter. Zij presenteren daarom in dit boek een praktisch model om het publiek echt te raken.
recensie
Marketing
5 september 2017
Rob van Nes
3-4 minuten leestijd
Sportmarketing gaat over de marketing van sport, niet over sport als marketinginstrument. Niet over sportsponsoring dus maar hoe sport, actief en passief, te vermarkten aan en bij gebruikers/afnemers.
recensie
Marketing
1 september 2017
Hanneke Tinor-Centi
Elke bestuurder, ondernemer of expert wil niet alleen een geloofwaardig verhaal vertellen, maar bovendien op emotioneel niveau verbinding maken met zijn of haar publiek.
recensie
Marketing
4 augustus 2017
Ineke Smits
2-3 minuten leestijd
De eerste 5 jaar van je ondernemerschap zijn erg belangrijk. Ze zijn niet alleen bepalend of je bedrijf het uiteindelijk gaat ‘redden’, maar zeker van belang of je succesvol gaat zijn in wat je doet.
interview
Marketing
3 augustus 2017
Justin van Lopik
4-6 minuten leestijd
Sjors van Leeuwen heeft onlangs zijn 100e bijdrage geleverd aan Managementboek.nl. Niet alleen heeft hij zelf meerdere boeken geschreven, ook heeft hij op verzoek van Managementboek.nl inmiddels meer dan 100 managementboeken gerecenseerd. Daarover gingen we in gesprek met veelschrijver Sjors van Leeuwen. Zijn motto: ‘lezen en schrijven is leren’.
recensie
Marketing
28 juli 2017
Marjolein Boeren-Hermans
2-3 minuten leestijd
Kleurenpsychologie. Een niet op zichzelf staand vak, maar wel een onderwerp dat onderzoekers al jaren bezighoudt. Kleur doet ‘iets’ met mensen. Deels zijn we ons daarvan bewust, en deels gaat dat subtiel, onbewust.
recensie
Marketing
27 juli 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Raak! Benut de kracht van je persoonlijke verhaal, geschreven door Reinier Rombouts en Raf Stevens is een boek dat weer eens een echt verhaal heeft te vertellen.
recensie
Communicatie en media
25 juli 2017
4-5 minuten leestijd
In het eerste overzicht heb ik de ontwikkelingen van platformen centraal gesteld. Boeken als de The Platform Revolution van Geoffrey Parker et all en mijn eigen boek De kracht van platformstrategie geven aan dat er sprake is van een nieuwe infrastructuur.