OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 58 van 1.732 resultaten
    recensie
    Marketing
    20 november 2013
    Johan Derrez
    Alweer een boek over klantgerichtheid. 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud'. Eigenlijk weten we toch wel hoe het moet(?) Let op, zegt auteur Paul Moers, je moet in deze tijd niet denken in klantgerichtheid, maar in dienstbaarheid. En die is verslechterd.
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Bart Aupers
    Toen ik het boek 'Economy of Experiences' in mijn postvakje vond, bekroop me een onbehaaglijk gevoel. Het boek deed me denken wanneer ik in mijn studententijd, altijd veel te kort voor tentamens, het door de docent voorgeschreven studiemateriaal opende. De opbouw, opmaak en zelfs de geur van het boek van Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof brachten deze herinneringen onherroepelijk bij me naar boven.
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Louis Thörig
    3-4 minuten leestijd
    Een goede reputatie krijg je niet vanzelf. We leven in een uitdagende tijd. Het vertrouwen in organisaties en bestuurders staat meer dan ooit onder druk.
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het is crisis, dus lopen winkeliers en andere aanbieders zich inmiddels de benen uit hun lijf voor de klant. Toch? Niets is minder waar, verzucht marketingadviseur Paul Moers in zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud. Veel personeel ziet de klant alleen als een lastpost waar ze liever niet te veel energie in steken.
    recensie
    Marketing
    1 november 2013
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Wat hebben marketeers eigenlijk aan neuro-onderzoek? Deze vraag was voor Adriaan Polderman, Karel Smit en Eric van Arendonk de aanleiding om zich te verdiepen in de wereld van Neuromarketing. Anderhalf jaar lang verdiepten ze zich in literatuur, spraken ze met collega’s en interviewden ze experts.
    interview
    Marketing
    31 oktober 2013
    Erik de Vries
    7-10 minuten leestijd
    Het is tijd voor een paradigmashift in bedrijfsstrategie, aldus marketeer Frank Wouters. De theorie die hij ontwikkelde en die hiervoor moet zorgen, doopte hij Honshitsu. Een gesprek over zijn gelijknamige boek, over Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie.
    nieuws
    Marketing
    30 oktober 2013
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken.
    recensie
    Marketing
    23 oktober 2013
    Johan Bel RM
    Registermarketeers Eric van Arendonk, Adriaan Polderman en Karel Smit leveren na twee jaar studie hun boek 'Neuromarketing, maximale impact met marketing en communicatie' op. Het is volledig gewijd aan deze nieuwe discipline. Neuromarketing zal marketeers veel beter in staat stellen om het klantengedrag te voorspellen en zal zeer waarschijnlijk een enorme invloed gaan krijgen op marketingstrategie, marktonderzoek, productmanagement, merkenbouw en communicatie. En daarmee is dit boek een must voor marketeers die hun vak serieus nemen.
    opinie
    Algemeen management
    18 oktober 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Eric van Arendonk RM is werkzaam bij Roveg Fruit & Vegetables BV als manager Marketing & Communicatie. Hij vormt met anderen de kern van een zogenaamde Taskforce Neuromarketing vanuit de Register Marketeers van het NIMA. Met leden uit deze Taskforce schreef hij 'Neuromarketing', dat onlangs verscheen. Hij recenseert al jaren voor Managementboek.nl en wij zijn dan ook erg benieuwd naar zijn top 3!
    interview
    Marketing
    10 oktober 2013
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Hersenonderzoek is hot, vandaar dat Eric van Arendonk in Neuromarketing (‘Maximale impact met marketing en communicatie’, met medeauteurs Adriaan Polderman RM en Karel Smit RM) op een rijtje zet wat marketeers hebben aan de bevindingen uit neuro-onderzoek. ‘Wat communiceert gaat altijd voor, geen discussie.’
    recensie
    Marketing
    4 oktober 2013
    Johan Derrez
    We belanden in een nieuw tijdperk waarin kennis en creativiteit de belangrijkste productiefactoren zijn. Daarin kenmerkt zich ondernemerschap door onderscheidend vermogen, opvallen, out-of-the-box denken en een gigantische invloed van de digitale wereld op ons handelen en denken, beweert Jack Braeken in de inleiding van 'Commercieel excelleren in een digitale wereld'. De ondernemer en spreker belooft in te gaan op een aantal trends en inzichten om zelf trends te voorspellen.
    nieuws
    Marketing
    30 september 2013
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    3 en 4 oktober vindt de ‘Neuro Retail Revolution’ plaats in Amsterdam. Tijdens dit tweedaagse event zullen Neuromarketing experts van over de hele wereld, onder wie onze eigen Martin de Munnik (auteur van De koopknop), spreken over de uitdagingen en mogelijkheden van neuromarketing op het vlak van retail.
    interview
    Algemeen management
    26 september 2013
    Ger Post
    11-15 minuten leestijd
    Paul Postma deed al aan neuromarketing nog voordat het vak was uitgevonden. Nu neuro inmiddels een hype is, maakt hij de balans op en zet hij de verschillende technieken voor marketeers op een rij. ‘Wij zijn bèta’s in een ouwehoerbranche.’
    recensie
    Marketing
    17 september 2013
    Johan Bel RM
    'Klanten komen altijd van rechts' is het eerste boek van schrijfster Maria Boelens-Zweep. Dit boek is volledig gewijd aan klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in de detailhandel.
    interview
    Marketing
    17 september 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    De dienstbaarheid van personeel? Bar en boos. Consumenten voelen zich verloren. Aanbieders die zich wél dienstbaar opstellen, hebben een wereld te winnen, stelt marketingadviseur Paul Moers. In zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud geeft hij in acht stappen aan hoe bedrijven ‘hun klant kunnen verdienen’.
    recensie
    Marketing
    16 september 2013
    Joost Naafs
    3-5 minuten leestijd
    Bij het woord marketing denken veel mensen vooral aan het promoten en in de markt zetten van producten: de reclamefolder van de supermarkt, het t.v. spotje voor een product, het heeft allemaal met marketing te maken.
    recensie
    Marketing
    16 september 2013
    Max Kohnstamm
    Neem met dit boek vandaag direct een voorsprong op je collega's en concurrenten. Paul Postma is er met 'Anatomie van de Verleiding - Neuromarketing succesvol toegepast' in geslaagd een uitstekend boek te schrijven.
    recensie
    Marketing
    9 september 2013
    2-3 minuten leestijd
    'Zorgmarketing in de praktijk deel 2' is een vlot geschreven boek met scherpe kanten. Het boek van auteur Sjors van Leeuwen is een tijdsdocument in de dynamische tijd waarin de zorgsector zich bevindt en ontwikkelt naar een gereguleerde zorgmarkt. Wetenschappelijke theorieën wisselen af met de vele 'verzamelde' praktijkvoorbeelden. Hierin zit tegelijk het risico dat voorbeelden bij elkaar geraapt zijn en zich in het vervolg van het boek tegenspreken.
    recensie
    Marketing
    5 september 2013
    Johan Bel RM
    Paul Moers stort zich met zijn 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud' op het onderwerp dienstbaarheid. Dat lijkt uitgekauwd, maar de schrijver maakt je al snel duidelijk dat dit niet het geval is. Met wat mooie oneliners weet hij de lezer vanaf het begin al te prikkelen: '8 stappen om je klant te verdienen' en 'verras de klant, voordat deze jou verrast'.
    recensie
    Marketing
    2 september 2013
    Maricken Hengeveld
    Bedrijven hebben veel onderbenut conversatiepotentieel. Hieronder verstaat Van Belleghem de vele conversaties die met en onder klanten ontstaan, die niet op een strategische manier worden gemanaged en die kunnen worden aangegrepen om het bedrijf te verbeteren. Er zijn ontzettend veel touch points waarbij de conversatie met de klant kan worden gestart. In 'De Conversation Company' beschrijft Van Belleghem hoe je als organisatie deze dialoog met de klant start, onderhoudt en je klant betrekt bij je organisatie. Niet alleen op campagneniveau, volgens de 'oude' checklistmentaliteit, maar structureel, verankerd in de bedrijfsstrategie.

      Personen

        Trefwoorden