OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 63 van 1.732 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    1 maart 2013
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Aangejaagd door het succes van Ons feilbare denken van Daniel Kahneman en Wij zijn ons brein van Dick Swaab verschijnt er dit voorjaar ook weer een stapel managementboeken die de werking van het brein en het onbewuste als onderwerp heeft. De kunst van het verleiden van klanten én medewerkers: de neurowetenschap is er nog lang niet klaar mee.
    column
    Marketing
    22 februari 2013
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    Welke auteur heeft niet de heimelijke wens een bestseller te schrijven? Natuurlijk niet vanwege de financiële voordelen die zoiets met zich meebrengt of de eeuwige roem die men er mee kan vergaren. Nee, auteurs zijn net dominees, ze verkondigen een boodschap en hoe meer mensen die boodschap kopen, des te groter is de kans dat mensen die boodschap oppikken.
    recensie
    Marketing
    22 februari 2013
    Johan Bel RM
    Wat een uitstekend boek is dit, één van de betere marketingboeken van de laatste jaren. De schrijver van 'Transformeren om te overleven' is Herman Toch. Deze Belg is in staat geweest om een heldere visie op de ontwikkeling van het marketingvak te geven en handvaten aan CEO's en marketeers aan te reiken om te werken aan echt duurzame groei.
    nieuws
    Marketing
    21 februari 2013
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Waarom wordt een maf Youtube-filmpje als Gangnam Style een wereldwijde hit en blijven massa’s ogenschijnlijk even onnozele filmpjes steken op hooguit een paar honderd views? Hoe kan het dat duizenden mensen naar Haren afreizen voor een verjaardagsfeestje van een meisje die ze niet eens persoonlijk kennen?
    recensie
    Marketing
    12 februari 2013
    Joost Naafs
    2-3 minuten leestijd
    Philip Kotler geldt als één van de meest bekende, invloedrijke en gelauwerde marketingdeskundigen. Hij heeft verschillende succesvolle leerboeken over marketing en marketingstrategie op zijn naam staan. Daartoe behoort ook het samen met Gary Armstrong (hoogleraar Bedrijfswetenschappen) geschreven boek Marketing. In de loop van jaren zijn er meerdere drukken van verschenen en het behoort inmiddels tot de klassieken van de marketing literatuur. Ook is het boek bewerkt voor de Nederlandstalige markt. De bewerking heeft geleid tot een studieboek dat goed bruikbaar is in het hoger onderwijs. Het boek kent een duidelijke, logische structuur waarbij de lezer in achtereenvolgende hoofdstukken wordt meegenomen in het marketingproces.
    recensie
    Internet en social media
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    De snelheid waarmee social media zich ontwikkelt is soms niet bij te houden. Er een boek over schrijven kan dus knap lastig zijn. Gelukkig is er ook een onderdeel van social media wat niet zo snel verandert en dat is het bepalen van een strategie.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Frank van Gool
    3-4 minuten leestijd
    In 'De Tao van service' neemt Eric de Haan je mee naar één van de belangrijkste touchpoints die er zijn in de customer journey van een klant. De service die je krijgt van een organisatie. In de meeste organisaties is service gecentraliseerd in zoiets als een klantcontactcenter. Met diepgaande analyses komt het boek tot de kern waar het daadwerkelijk om gaat, menselijkheid en zachte factoren. Voor nog meer praktisch gebruik zou het gewenst zijn iets meer in te gaan op het hoe in plaats van 'alleen' het wat.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Social media een hype? Vrijwel niemand durft die stelling nog aan. En terecht, want social media zijn niet meer weg te denken, constateert Sjef Kerkhofs, auteur van Social Media Marketing.
    recensie
    Marketing
    7 februari 2013
    Johan Bel RM
    2-3 minuten leestijd
    Michiel van de Watering schreef het boek 'Marketingkassa', met als ondertitel 'Accountability voor de resultaatgedreven marketingorganisatie'. Dit onderwerp haakt zonder meer in op de actualiteit, want juist in economische mindere tijden wordt er scherp op marketingkosten gelet en is het belang om de effecten van marketinginspanningen aantoonbaar te maken bijzonder groot.
    nieuws
    Marketing
    4 februari 2013
    Bertrand Weegenaar
    In december kwamen er van marketinggoeroe Seth Godin in één klap drie nieuwe boeken op de markt: The Icarus Deception. How high will you fly?, ‘V is for Vulnerable Life outside the conform zone. An ABC for Grownups’ en ‘Whatcha gonna do with that duck? And other provocations 2006 -2012’.
    interview
    Internet en social media
    30 januari 2013
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Stond er in de titel van zijn vorige boek Het einde van winkels? nog een vraagteken, de titel van het nieuwe boek van Cor Molenaar, Red de winkel!, schreeuwt om een uitroepteken, en die staat er dan ook. Behalve beleving zullen fysieke winkels internettechnologie moeten integreren als zij overeind willen blijven. ‘De smartphone gaat de winkel redden.’
    interview
    Marketing
    29 januari 2013
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Het is beroerd gesteld met het marketingvak. Hoewel onderzoek uitwijst dat het met de brand equity van de bekende merken wel goed zit, staan marktaandelen onder druk. Ergens doet iemand dus iets niet goed, maar wat? Voor Herman Toch is er maar één verklaring mogelijk: merken zijn niet langer belangrijk in de levens van mensen en dat kan alleen veranderen wanneer marketeers zich nieuwe paradigma’s eigen maken. In zijn boek Transformeren om te overleven legt hij uit hoe het marketingvak weer duurzame meerwaarde kan creëren.
    opinie
    Internet en social media
    25 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Tom Gouman is socioloog en organisatieadviseur bij Twynstra Gudde op het gebied van Web 2.0 en sociale media. In zijn dagelijks werk helpt hij organisaties om échte waarde te halen uit hun online netwerken. Wat leest hij het liefst?
    achtergrond
    Internet en social media
    23 januari 2013
    Pierre Pieterse
    7-10 minuten leestijd
    Social media is ‘hot’. Niet meer zo ‘red hot’ als een tijdje geleden maar nog altijd ‘hot’. De mystieke waas eromheen is afgelegd en wat dan overblijft, is een nuttig maar ook tamelijk lastig instrument. Vier proto-typische social media boeken langs de meetlat.
    recensie
    Internet en social media
    21 januari 2013
    Tanja Beugelsdijk
    Het is duidelijk dat Sjef Kerkhofs en Robbert Gangadin weten waar ze het over hebben. Ze zijn van social media pioniers met lef doorgegroeid naar social media professionals. Presentatietalent, daar twijfel ik niet aan. Goed advies of inspiratie bieden, ook dat komt goed met deze heren. Een managementboek schrijven is een ander vak. De theoretische juweeltjes komen naar mijn smaak onvoldoende uit de verf. Daar ligt nog een uitdaging. De nuchtere benadering van de auteurs is echter verfrissend.
    interview
    Marketing
    11 januari 2013
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    In de marketingwereld leidt de kloof tussen online en offline marketing tot onduidelijkheid. Tot een schizofreen merkbeeld bij consumenten. Dat moet en kan beter, bewijst Joris Merks in zijn boek Schizofrene marketing.
    recensie
    Marketing
    10 januari 2013
    Paul Hassels Mönning
    4-6 minuten leestijd
    'Digitale verleiding' beantwoordt helder de vraag hoe online verkopen naast meer bereik ook meer impact kan hebben. Maurits Kaptein combineert hierbij wetenschappelijk onderzoek (o.a. Stanford University) met diverse praktische offline en online voorbeelden. De daarbij aangehaalde beïnvloedingsprincipes zijn op zichzelf niet nieuw. Maar de online toepassing ervan betekent een wezenlijke andere, relevanter kijk op- en aanpak van online marketing.
    interview
    Leiderschap
    31 december 2012
    Jeroen Ansink
    12-16 minuten leestijd
    Hij is waarschijnlijk de bestverkopende managementauteur aller tijden. Kenneth Blanchard heeft al meer dan vijftig boeken over leiderschap geschreven, en heeft genoeg materiaal voor nog eens vijftig meer. Gesprek met een vrolijke, onbevangen, en diepgelovige man. ‘Jezus was de beste One Minute Manager ooit.’
    recensie
    Marketing
    21 december 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Anderhalf jaar na zijn succesvolle boek Het einde van winkels? komt Cor Molenaar medio januari met een opvolger: Red de winkel!. Hij heeft zijn analyse verdiept en de boodschap is alleen maar urgenter geworden: het is de hoogste tijd voor actie!
    opinie
    Marketing
    20 december 2012
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.

      Personen

        Trefwoorden