OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 64 van 1.732 resultaten
recensie
Marketing
20 december 2012
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Geïnspireerd door de Amerikaanse populairwetenschappelijke managementliteratuur schrijft Maurits Kaptein in zijn boek Digitale verleiding dat de online marketing voor een revolutie staat: online marketeers zullen straks beter dan de klant zelf weten hoe zij kunnen inspelen op diens wensen.
recensie
Marketing
19 december 2012
Nico Melkert
De analyse die Herman Toch in zijn boek 'Transformeren om te overleven' 'maakt van de hedendaagse marketing, laat niets aan duidelijkheid over: marketing is een doodzieke patiënt. De klant ervaart marketing als manipulatief, indringend, misleidend en alleen maar uit op eigen winstbejag. Marketeers hebben een omheining gebouwd tussen hen en de klant. Transformationele marketing is het door de auteur ontwikkelde medicijn dat marketeers zichzelf moeten toedienen om over die omheining te kunnen klimmen en een wezenlijke bijdrage te kunnen leveren aan duurzame groei.
preview
Marketing
19 december 2012
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
In Red de winkel!, het even logische als verwachte vervolg op Het einde van winkels?, schetst Cor Molenaar de laatste ontwikkelingen op het gebied van retail en internet, de consequenties daarvan voor de leefbaarheid van plaatsen, winkels en onroerend goed. Het hele boek is een vlammend pleidooi voor verandering, niet omdat het kan maar omdat het moet!
nieuws
Marketing
18 december 2012
Hans van der Klis
‘Maurits Kaptein ontwikkelde op basis van psychologie en technologie een manier om ook online bezoekers individueel te beïnvloeden door rekening te houden met hun persoonlijke voorkeuren, dankzij zogenaamde beïnvloedingsprofielen,’ zo lezen we op het omslag van het boek Digitale verleiding. En dat gaat de wereld van online marketing op zijn kop zetten, zo betoogt de auteur in een interview met Managementboek Magazine. Maar gooit de cookiewet geen roet in het eten?
interview
Marketing
18 december 2012
Hans van der Klis
5-7 minuten leestijd
De online marketing staat voor een revolutie. In plaats van dat de impact van de marketing afneemt naarmate het bereik groeit, zoals historisch gezien altijd het geval is geweest bij massamedia, zullen consumenten op internet steeds persoonlijker benaderd kunnen worden. Hoe dat in zijn werk gaat, laat wetenschapper en ondernemer Maurits Kaptein zien in zijn boek Digitale verleiding.
recensie
Marketing
11 december 2012
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Marketing is doodziek en er zijn fundamentele veranderingen nodig om te kunnen overleven. Tot die conclusie komt Herman Toch in zijn zojuist verschenen boek Transformeren om te overleven, met als subtitel ‘Marketing in het nieuwe tijdperk’.
recensie
Marketing
11 december 2012
Johan Bel RM
'Cross Channel Excellence, handboek voor geïntegreerd kanalenmanagement' luidt de titel van het boek dat Mike Hoogveld schreef. En die titel geeft precies weer wat je van dit boek en van Hoogveld mag verwachten: uitmuntendheid in kanalenmanagement.
nieuws
Marketing
28 november 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Gisteravond werd de PIM Marketing Literatuurprijs uitgereikt aan Herman Toch voor zijn boek Transformeren om te overleven. De jury is zeer gecharmeerd van dit visionaire boek en is ervan overtuigd dat het boek niet alleen leidt tot betere marketeers maar ook tot een betere wereld.
recensie
Marketing
19 november 2012
Johan Bel RM
1-2 minuten leestijd
'Basisboek Online Marketing' van Marjolein Visser en Berend Sikkenga is een echt basisboek. De waarde van de gepresenteerde informatie is afhankelijk van je kennisniveau op het gebied van online marketing. Deze is groot als je nog niet veel kennis hebt.
recensie
Marketing
9 november 2012
Paul Hassels Mönning
Bestaat er zoiets als een koopknop? Martin de Munnik wekt met de ronkende claim bij 'De koopknop: het geheim van het consumentenbrein' de indruk deze gevonden te hebben. Op de cover staat 'de grootste neuromarketingopenbaring aller tijden' kapitaal gedrukt. De auteur beoogt met dit boek te laten zien hoe het consumentenbrein werkt. En vooral hoe ondernemers, verkopers en marketeers beter gebruik kunnen maken van kennis over ons onbewuste.
recensie
Marketing
9 november 2012
Paul Hassels Mönning
3-4 minuten leestijd
Bestaat er zoiets als een koopknop? Martin de Munnik wekt met de ronkende claim bij 'De koopknop: het geheim van het consumentenbrein' de indruk deze gevonden te hebben. Op de cover staat 'de grootste neuromarketingopenbaring aller tijden' kapitaal gedrukt. De auteur beoogt met dit boek te laten zien hoe het consumentenbrein werkt. En vooral hoe ondernemers, verkopers en marketeers beter gebruik kunnen maken van kennis over ons onbewuste.
nieuws
Marketing
6 november 2012
Nienke van Oeveren
Vorige week maakte de American Marketing Association Foundation (AMAF) 'How Cool Brands Stay Hot' (in het Nederlands bij Academic Services vertaald als Maak je merk cool) bekend als winnaar van de 2012 Berry-AMA Book Prize voor het beste marketingboek. Deze prijs erkent boeken met innovatieve ideeën die een belangrijke impact op marketing en aanverwante domeinen hebben gehad en opvallen door hun uitmuntendheid. Joeri van den Bergh en Matthias Behrer schreven het.
recensie
Marketing
6 november 2012
Ricardo van Noort
De titel 'Gek op gaten' staat symbool voor de metafoor die Jos Burgers als rode draad gebruikt in zijn boek. Klanten zijn niet op zoek naar producten, maar naar oplossingen. Met de ondertitel 'Ontdek wat klanten écht willen!' leidt Burgers het boek in naar waar hij daadwerkelijk naartoe wil; het (kritisch) beschouwen van je eigen gedrag en het verbeteren van je (eigen) klantgerichtheid.
interview
Marketing
2 november 2012
Albert Boswijk
9-13 minuten leestijd
De experience economy anno 2012 is een economie die zich bezighoudt met de waarde die gecreëerd wordt voor en rond het individu in zijn sociaal culturele context. Centraal daarin staat het immateriële aspect. Het niet tastbare element van de transactie vertegenwoordigt naar verhouding de meeste waarde.
recensie
Marketing
31 oktober 2012
Nico Melkert
2-4 minuten leestijd
Wie van mening is dat gunnen een belangrijk onderdeel is bij het afsluiten van een koopovereenkomst en daar het 'fijne' van wil weten, wordt met De Customer Delight Strategie op zijn of haar wenken bediend. De moraal van het verhaal: zorg vooral dat je enthousiaste klanten krijgt. Ofwel: streef naar Customer Delight en richt je op klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren.
interview
Marketing
24 oktober 2012
Ronald Buitenhuis
3-4 minuten leestijd
Klinkt mooi, een klanttevredenheidcijfer van een acht. Maar feitelijk koop je er niets voor, want zo stelt Jean-Pierre Thomassen in De Customer Delight Strategie, voor twintig eurocent minder loopt de klant naar de concurrent. Alleen negens en tienen voldoen. ‘Het draait om de combinatie van operational excellence en customer intimicy.’
recensie
Marketing
8 oktober 2012
Martien de Laat
2-3 minuten leestijd
Als je tegenwoordig door een winkelstraat loopt, valt het steeds vaker op dat er een winkelpand leeg staat. Hoe komt dat toch, naderen we het einde van de winkel zoals we die kennen? Cor Molenaar constateerde hetzelfde en heeft dit fenomeen onderzocht. Het resultaat van zijn onderzoek is vervat in het boek 'Het einde van winkels?'
recensie
Marketing
18 september 2012
Mariska Fennema
John Hegarty, auteur van 'Hegarty over reclame', is van oorsprong een creative director en één van de oprichters van het bekende internationale reclamebureau BBH (Bartle Bogle Hegarty). De ondertitel van zijn boek luidt: 'Een idee transformeren tot magie', wat volgens de auteur het kenmerk is van het succesvolste werk van BBH. Dit boek is het verhaal over zijn loopbaan in de reclame met daarbij een reflectie op reclamecampagnes en de succesfactoren daarvan. Het biedt een interessante inkijk in de ontwikkeling van de reclamewereld vanaf circa de zeventiger jaren tot heden en zet de huidige ontwikkelingen in perspectief.
recensie
Marketing
14 september 2012
Eric van Arendonk
Door de ondertitel; 7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van Crowdsourcing, belooft 'De C2B revolutie' een heel praktisch boek te zijn. Heel klein staat ook nog vermeld dat de redactie gevoerd is door Rogier van Kralingen, bekend om zijn praktische boeken. Je zou vermoeden dat dat wel goedkomt, en dat komt het ook. Dit boek is een zeer praktisch boek wat alle ins en outs op het gebied van crowdsourcing beschrijft en toelicht.
recensie
Marketing
13 september 2012
Eric van Arendonk
Marketing voor hbo-onderwijs, dat is de beoogde doelgroep van 'Modern marketingmanagement' van de hand van Gert-Jan Scheers. Het boek zit goed in elkaar en is eindelijk een keer niet volgens het aloude marketingplanningsmodel ingedeeld, maar gewoon per onderwerp.