OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 65 van 1.700 resultaten
interview
Marketing
22 maart 2012
Bert Peene
4-6 minuten leestijd
Dienstenmarketingmanagement van Wouter de Vries jr. en Piet van Helsdingen geldt al jaren als de bijbel op een vakgebied dat volgens de auteurs ten onrechte genoegen moet nemen met een bescheiden plaats binnen marketingstudies. Relevantie en volledigheid behoren dan ook tot belangrijke kwaliteiten van hun boek; er moest iets rechtgezet worden. Dat bracht echter een niet onbelangrijk nadeel met zich mee: het boek is dikke pil geworden, te dik voor sommige opleidingen. Daarom besloten zij, samen met Ton Borchert, een sterk ingedikte versie te maken onder de treffende titel Essentie van Dienstenmarketingmanagement. Managementboek Magazine sprak met een van de auteurs: Wouter de Vries.
recensie
Marketing
20 maart 2012
Ander Opmeer
Het was een wonderlijke gewaarwording om het boek 'De Nieuwe Regels van Social Media' te lezen, als schrijvend redacteur van een journalistiek medium. Want ik leerde vooral veel over hoe het voorheen ging. Ik had geen idee dat PR en marketing als dusdanig gescheiden werelden kunnen functioneren. Wat dat betreft is de Engelse titel eigenlijk beter: 'The new rules of marketing and PR'. Want hadden social media wel óude regels dan?
recensie
Marketing
19 maart 2012
Michel Hoetmer
3-4 minuten leestijd
Wat willen klanten nu écht? Jos Burgers geeft antwoord op deze vraag in zijn nieuwste boek Gek op gaten. Burgers begrijpt zelf prima wat zijn klanten willen: dunne, lekker leesbare boeken met een nuttige boodschap. Hij produceert al jaren gaten voor zijn klanten.
nieuws
Marketing
15 maart 2012
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
Martijn Arets, auteur van Brand expedition, is erin geslaagd de Engelse vertaling van zijn boek via crowdfunding te financieren.
recensie
Marketing
2 maart 2012
Paul Hassels Mönning
4-5 minuten leestijd
'In 2020 zal het aantal fysieke winkels zijn gehalveerd.' Deze en andere uitspraken zorgen voor veel publiciteit rondom Cor Molenaar's boek 'Het einde van winkels?' Molenaar schetst niet louter dit soort doemscenario's voor retailers. Evenmin beschouwt hij internet en nieuwe media als heilige graal.
recensie
Financieel management
1 maart 2012
Paul Hassels Mönning
'Marketing is being challenged, as never before, to be accountable.' Het boek 'Key Marketing Metrics' voorziet in de groeiende behoefte om (en dat is terecht) marketing als business discipline te positioneren. En beter meetbaar te maken. Het boek wekt allereerst vooral de indruk vol definities en formules te zitten. De auteurs verdienen echter lof voor de toegankelijke wijze waarop toepassingen, valkuilen en interpretatie van diverse clusters van relevante marketing metrics en hun doelgroepen finance, trade, reclame, sales, logistiek en operations de revue passeren. Met gelukkig ook aandacht voor online marketing. Een compleet, wat academisch aandoend overzicht in marketingmetrieken.
recensie
Marketing
29 februari 2012
Birgit Zuurveld
Community managers, content managers, social media managers, conversation managers. Namen van beroepen waar je de laatste tijd niet omheen kunt. Steven van Belleghem schreef een boek over de laatste; 'De conversation manager'.
interview
Marketing
27 februari 2012
Paul Groothengel
2-3 minuten leestijd
‘De klant centraal’, iedere organisatie heeft zijn mond er van vol. Als consument merken we daar in praktijk bitter weinig van. Adviseur Jacqueline Fackeldey verbaast zich voortdurend over het gat tussen hetgeen de klant echt wil en dat wat bedrijven hem bieden. Hoe het óók kan, beschrijft ze in haar boek Klantropologie.
recensie
Marketing
22 februari 2012
Rob van Buuren
3-4 minuten leestijd
Toekomstige verwachtingen geven ons leven van vandaag zin. Dat is de boodschap van Micael Dahlén, schrijver van het boek 'Nextopia'. Een mooie beschouwing over de menselijke eigenschap
om verwachtingen over de toekomst, de gebeurtenissen in Nextopia, beter te waarderen dan de mooie momenten van gisteren en de realiteit van vandaag. 'Nextopia' is een populair-wetenschappelijk boek over dit fenomeen en de psychologie erachter.
nieuws
Marketing
17 februari 2012
Justin van Lopik
‘Cool Brands Stay Hot’ van Joeri van den Bergh en Mattias Behrer, de Engelse vertaling van Maak je merk cool, is uitgeroepen tot Marketing Book of the Year 2011. De prijs en publieksverkiezing zijn een initiatief van Expert Marketeer, een community rond marketing. Wikibrands van Sean Moffitt en Mike Dover eindigde op de tweede plaats en ‘Look at More: A Proven Approach to Innovation, Growth, and Change’ van Andy Stefanovich werd derde.
interview
Marketing
3 februari 2012
Paul Groothengel
6-8 minuten leestijd
Sociale media zijn de ultieme vorm van uit het raam hangen en kletsen met iedereen die langskomt. Dat schrijft marketingman Paul Postma in zijn hernieuwde Handboek Direct Marketing 3.0. Sociale media bieden, samen met games, uitgelezen mogelijkheden voor (direct) marketeers.
interview
Marketing
30 januari 2012
Hans van der Klis
10-15 minuten leestijd
Zijn laatste drie boeken bereikten de eerste plaats in de top 10 van bestverkochte managementboeken. Zijn nieuwe boek over klantgerichtheid heeft Jos Burgers de titel Gek op gaten meegegeven, naar zijn populaire metafoor over boren en gaten. ‘Metaforen werken geweldig, zowel tijdens presentaties als in boeken.’
interview
Marketing
26 januari 2012
Ronald Buitenhuis
4-5 minuten leestijd
Met Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, en Geef nooit korting!, haalde Jos Burgers hoge toppen in de lijsten van best verkopende managementboeken. Zou dat met zijn nieuwe boek Gek op gaten dat eind februari verschijnt ook gaan gebeuren? Heeft de marketinggoeroe letterlijk een nieuw gat in de markt gevonden? Managementboek Magazine sprak alvast even met de auteur.
nieuws
Algemeen management
26 januari 2012
Justin van Lopik
Welke zes managementboeken dingen dit jaar mee naar de inmiddels prestigieuze titel Managementboek van het Jaar? Na rijp beraad heeft de jury de zes genomineerden voor de editie 2012 bekendgemaakt.
recensie
Marketing
19 januari 2012
Jan Boerstra
2-3 minuten leestijd
Wie echte en langdurige invloed wil hebben moet anderen niet overtuigen maar betoveren. Maar de kunst van het betoveren is slechts weinigen van nature gegeven. Steve Jobs kon het als geen ander. Voormalig chief evangelist van Apple Guy Kawasaki weet ook wat betoveren is en wil het graag delen. In zijn boek 'Betovering' doet hij talloze praktische tips aan de hand.
recensie
Marketing
17 januari 2012
Paul Groothengel
2-3 minuten leestijd
Direct marketing zit al vele jaren in de toolkit van iedere marketeer en gaat steeds zwaarder wegen. Zeker in tijden van crisis, als de CFO van de marketingdirecteur wil weten wat het marketingbudget nu concreet heeft opgeleverd. Daarbij komt: databasesoftware wordt steeds slimmer, en de direct marketeer heeft de vergaande mogelijkheden van social media ontdekt. Vooral vanwege dat laatste besloot marketingadviseur Paul Postma zijn in 2007 gepubliceerde ‘Handboek Direct Marketing 2.0’ herzien, en dat heeft geresulteerd in het logische vervolg Handboek Direct Marketing 3.0.
nieuws
Marketing
11 januari 2012
Pierre Pieterse
Martijn Arets is door Sprout uitgeroepen tot beste ondernemer van 2011. In 2010 nam hij ontslag en kruiste wekenlang door Europa, om te spreken met de ondernemers en leiders achter merken als Adidas, Lego, Alessi, Koizol, Swarovski, Victorinox, en Manchester United. Reis en gesprekken resulteerden in het boek Brand expedition.
recensie
Marketing
11 januari 2012
Huib van der Harst
Een economische crisis heeft gelukkig ook zijn goede kanten. Het biedt kansen voor vernieuwing en veranderingen die anders niet mogelijk waren. Eén van die veranderingen die nog steeds maar niet echt wil doorbreken, is hoe organisaties in plaats van marktgedreven echt klantgedreven gaan denken en werken. Jack D'Angelo beschrijft in het boek 'En waar blijft de klant?' dat het nu echt anders moet. Het boek is bedoeld om te inspireren om in gesprek te gaan met je klanten.
recensie
Marketing
10 januari 2012
Frits Wille
Een boek dat leest als een blog. Dat is een passende kwalificatie van het boek 'En waar blijft de klant?' van Jacko D'Agnolo. De schrijver geeft in een dikke 110 fraai gelayoute pagina's een goed overzicht van waar veel bedrijven 'anno 2011' mee worstelen: hoe blijf ik aantrekkelijk voor de klant?
recensie
Marketing
10 januari 2012
Richard de Jong
De klant moet weer centraal komen te staan. Veel bedrijven en organisatie hebben er de mond vol van en vele adviseurs storten zich op dit thema. Maar wat gebeurt er nu echt in bedrijven en waarom is dit opeens zo relevant? Wat is er veranderd in de maatschappij dat deze verschuiving veroorzaakt? Daarover gaat 'En waar blijft de klant?' van Jacko D'Agnolo.