OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 72 van 1.715 resultaten
recensie
Marketing
24 juni 2010
Bas van Vlierden
Na zijn beststellers 'Klanten zijn eigenlijk net mensen!' en 'No Budget Marketing' gooit auteur en veelgevraagd spreker Jos Burgers het over een andere boeg. 'Hondenbrokken' is een managementroman over klantgerichtheid. Geen theoretische en zware kost, maar praktische tips op een speelse manier gebracht.
recensie
Marketing
23 juni 2010
Bas van Vlierden
4-5 minuten leestijd
Het is het doel van elke marketingcommunicatieprofessional: een advertentie, concept, slogan, productidee of andere boodschap die echt bij consumenten blijft hangen. Chip Heath en Dan Heath (Stanford Business School) hebben het boek 'De plakfactor' geschreven om mensen te helpen hun ideeën te laten 'plakken' (sticky ideas). Op basis van onderzoek presenteren zij zes principes die een sticky idea kenmerken.
recensie
Marketing
23 juni 2010
Bas van Vlierden
4-5 minuten leestijd
Het is het doel van elke marketingcommunicatieprofessional: een advertentie, concept, slogan, productidee of andere boodschap die echt bij consumenten blijft hangen. Chip Heath en Dan Heath (Stanford Business School) hebben het boek 'Made to Stick' geschreven om mensen te helpen hun ideeën te laten 'plakken' (sticky ideas). Op basis van onderzoek presenteren zij zes principes die een sticky idea kenmerken.
recensie
Marketing
21 juni 2010
Erik de Vries
3-5 minuten leestijd
Het lezen van het boek Business blunders dat aandacht besteedt aan meer dan 150 marketing missers & management bloopers is goed voor een lach en een traan. Een enkele case heeft onmiskenbaar een slapstickgehalte, maar goedbeschouwd zijn de effecten van zakelijke missers uiteraard zelden hilarisch. M&L sprak met Frans Reichardt, die het boek samen met Ed van Eunen en Thijs van Eunen schreef, over de grootste (en kleinere) business blunders.
recensie
Marketing
18 juni 2010
Eric van Arendonk
Hoe tevreden zijn je klanten? Veel organisaties drukken dat uit op een schaal van 1 tot 10. Berry Veldhoen & Stephan van Slooten, de auteurs van 'De 9+ organisatie' hebben hier een duidelijke mening over en koppelen dit aan de kreet: 'van marketshare naar mindshare'. 9+ Organisaties zijn organisaties die op dergelijke onderzoeken een 9+ scoren.
recensie
Marketing
18 juni 2010
Eric van Arendonk
'De conversation manager', hoe verzin je het? Wat moet deze persoon gaan managen, conversaties? Nu ik het boek gelezen heb, weet ik dat dit typische vragen zijn van een zogenaamde ouderwetse marketeer. Komen dezelfde vragen bij u op bij het lezen van de titel dan wordt het hoog tijd dat u dit boek ter hand neemt, zodat u erachter komt wat er zo ouderwets is aan deze gedachte.
interview
Algemeen management
1 juni 2010
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
In Succes is niet voor lafaards beschrijft Paul Moers waarom sommige bedrijven het in crisistijd goed doen en andere bedrijven het onderspit delven. Moers, voormalig topmanager bij bedrijven als Unilever, Albert Heijn en Gall & Gall en tegenwoordig actief als consultant, concludeert dat nietsdoen geen optie is als het water ons tot aan de lippen staat. Met tien marketinglessen, die hij baseert op bekende en minder bekende voorbeelden, spoort hij ons aan om over te gaan tot actie.
interview
Marketing
17 mei 2010
Hans van der Klis
6-8 minuten leestijd
In zijn boek De conversation manager draagt Steven Van Belleghem, managing partner van het Europese onderzoeksbureau InSites Consulting, zowel de traditionele adverteerder als CRM ten grave. Zijn antwoord op deze leemte: de Conversation Manager, een manager die op strategisch niveau word-of-mouth-marketing bedrijft. De droom van deze manager is dat zijn klanten net als bij voetbalclubs in de ‘wij-vorm’ gaan praten over hun favoriete merk.
interview
Marketing
11 mei 2010
Bert Peene
5-8 minuten leestijd
Strategic Brand Management van Kevin Lane Keller mag dan in Europa niet tot de ‘must reads’ gerekend worden, in Amerika geldt het boek al jaren als ‘de bijbel van het merkmanagement’. Het verscheen voor het eerst in 1998, werd vijf jaar later ingrijpend herzien en in 2008 opnieuw aan de veranderde economische omstandigheden aangepast. Die derde editie, onder de titel Strategisch merkenmanagement, is nu door Ruud Heijenga en Erik Schoppen voor de Nederlandse markt bewerkt. M&L sprak met Heijenga over Kevin Lane Keller, de Keller-methode en de Nederlandse bewerking van zijn boek.
recensie
Marketing
29 april 2010
Eric van Arendonk
3-4 minuten leestijd
Susanne Piët heeft al een aantal goede managementboeken op haar naam staan. Naar mijn mening loopt ze regelmatig vooruit op issues die, naar gelang de tijd vordert, meer aandacht krijgen van andere auteurs.
recensie
column
Algemeen management
28 april 2010
Michel Hoetmer
3-5 minuten leestijd
U moet naar uw klanten gaan luisteren. Niet zomaar naar de hele groep maar op individueel niveau. Weten die mensen wel wat zoiets betekent? Een pittige inventarisatie.
recensie
Marketing
26 april 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het boek 'Online marketing' van Jeroen Betrams heeft als ondertitel; 'Strategie en tactiek'. Dit oogt aardig compleet en ik moet zeggen dat ik na het lezen van dit boek alleen maar kan concluderen dat tactiek sterker vertegenwoordigd is dan strategie. Het boek is zeker aan te merken als een overzichtelijk werk op het gebied van online marketing.
recensie
Marketing
26 april 2010
Eric van Arendonk
Het boek 'Online marketing' van Jeroen Betrams heeft als ondertitel; 'Strategie en tactiek'. Dit oogt aardig compleet en ik moet zeggen dat ik na het lezen van dit boek alleen maar kan concluderen dat tactiek sterker vertegenwoordigd is dan strategie. Het boek is zeker aan te merken als een overzichtelijk werk op het gebied van online marketing.
achtergrond
Algemeen management
19 april 2010
Yousri Mandour
9-13 minuten leestijd
recensie
Marketing
8 april 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Productlancering is niet echt een nieuw onderwerp voor een marketingboek, er zijn hierover immers meer boeken geschreven. Toch biedt 'Hoe lanceer ik een nieuw product!?' van Jeremy Deacon & Margit Smeekens iets extra's. Ik moet bekennen dat de ervaren doorgewinterde marketeer er niet veel nieuws zal weten te ontdekken, maar dat zal zeker niet opgaan voor de beginnende productmanager.
recensie
Marketing
8 april 2010
Bert Peene
2-3 minuten leestijd
Meerwaardecreatie is in balans zijn, schrijft Michel Jansen in zijn boek Brand Flow. Balans tussen de eigen competenties, relevantie voor de consument en onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie. Meerwaardecreatie is geen luxe, maar de essentie van het bouwen van een succesvol merk.
recensie
Marketing
2 april 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Kent u Vilfredo Pareto nog? De Italiaans econoom gaf begin vorige eeuw zijn naam aan de beroemde ‘80-20 regel’. Deze verhoudingsregel gaat voor veel zaken op. Ook voor het lanceren van producten, zo leert ons het boek Hoe lanceer ik een nieuw product van Jeremy Deacon en Margit Smeekens.
interview
Marketing
31 maart 2010
Linda Huijsmans
5-6 minuten leestijd
Hyves, facebook, google, RSS, crowdsurfing of advergaming. Voor een gemiddelde marketeer zouden deze termen geen geheimen meer mogen hebben. Maar voor de meesten zijn ze dat nog lang niet. Voor hen schreef Jeroen Bertrams het boek Online marketing.
recensie
Marketing
29 maart 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Van de drieduizend emoties consumeren we er een kleine duizend. Roland en Rogier van Kralingen verdiepten zich in de rol van emoties met betrekking tot merken. In 'Emotionele innovatie' beschrijven zij ook het proces van emotie-innovatie. Op de shortlist van marketingboek van het jaar wat mij betreft!