OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 81 van 1.732 resultaten
nieuws
Marketing
10 april 2008
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
'Gratis' als businessmodel. Onzin, hype of de toekomst? Volgens Chris Anderson de toekomst.
nieuws
Leiderschap
10 april 2008
Pierre de Winter
6-8 minuten leestijd
De titel 'Managementboek van het jaar 2008' is toegekend aan Leidinggeven aan professionals? Niet doen! van Mathieu Weggeman. Volgens de jury een 'actueel en inhoudelijk sterk boek'.
achtergrond
Marketing
9 april 2008
Steven de Jong
8-12 minuten leestijd
In november 2007 werd een 17-jarige jongen van zijn bed gelicht door de politie. De jongen had meubels gestolen. Geen fysieke, maar digitale. Desondanks vertegenwoordigden die pixels een waarde van 4000 euro. Een actualiteitenrubriek versloeg de arrestatie. Het ging immers om een novum in de justitiële geschiedenis. ‘Altijd die rotcomputer van jou’, schold de moeder de jongen na.
interview
Marketing
8 april 2008
Hans van der Klis
4-6 minuten leestijd
In zeven stappen naar klantgerichtheid, een aflevering uit de audioreeks Management Topics, breekt marketingadviseur Jos Burgers een lans voor meer aandacht voor klantgerichtheid. ‘Het lijkt een eenvoudig uitgangspunt, maar dat is het niet’, zegt hij. ‘Ik heb er jaren over gedaan voordat ik de vertaalslag had gemaakt van theorie naar praktijk en ik het op een eenvoudige manier kon uitleggen.’
achtergrond
Marketing
5 april 2008
Steven de Jong
9-12 minuten leestijd
In november 2007 werd een 17-jarige jongen van zijn bed gelicht door de politie. De jongen had meubels gestolen. Geen fysieke, maar digitale. Desondanks vertegenwoordigden die pixels een waarde van 4000 euro.
recensie
Marketing
2 april 2008
Jan Boerstra
3-4 minuten leestijd
Het menselijke gedrag komt voor meer dan de helft voort uit emoties. Colin Shaw laat in 'The DNA of Customer Experience' zien dat dit ook geldt voor het aankoopgedrag van consumenten. Ondernemingen die de emotionele beleving van klanten op een positieve manier weten te beïnvloeden, hebben een hogere omzet en meer trouwe klanten.
recensie
Marketing
27 maart 2008
Mark Murkes
De maatschappelijke en sociale cultuur van Japan is voor de meeste westerlingen een ongrijpbaar mysterie. Toch gebruiken miljoenen mensen de producten van Sony, Yakult en andere Japanse multinationals. Het verhaal achter deze successen is vaak niet bekend. De Belgische schrijver/journalist Marcel Grauls heeft dertien van deze verhalen uitgewerkt in zijn boek 'Made in Japan'. De verhalen zijn geen zogenaamde Corporate biografieën, maar volgen de persoonlijke levens van de zakenmannen achter de grote bedrijven.
recensie
Marketing
10 maart 2008
Hans van der Loo
5-7 minuten leestijd
'Authenticiteit' is het nieuwe toverwoord. Hoe authentiek zijn de producten die u koopt, of de mensen waar u mee omgaat? Joseph Pine en James Gilmore komen met twee criteria om authenticiteit te meten: 'waarachtigheid' en 'geloofwaardigheid'.
recensie
Marketing
6 maart 2008
Hugo-Jan Ruts
1-2 minuten leestijd
Rien Hummel heeft met 'Marketingplanning' een degelijk boek geschreven dat een nuchter overzicht geeft van de marketingtheorie. Voor de doorwinterde marketeer heeft het echter niets nieuws te bieden.
recensie
Marketing
26 februari 2008
Hugo-Jan Ruts
In 'Het Merk Mens' tracht Fons van Dyck de huidige, nieuwe tijdsgeest te vangen. Hij pluist die tijdsgeest uiteen in een negental drijfveren. En hij laat zien hoe bekende merken op die tijdsgeest in weten te spelen.
recensie
Marketing
19 februari 2008
Bert Peene
De student die ingewijd wilde worden in de wereld van merkenmanagement, had tot nu toe eigenlijk alleen Riezebos' 'Merkenmanagement' tot zijn beschikking. Een brede inleiding waarin vrijwel alles te vinden is wat je over het onderwerp moet weten; met gepaste diepgang. Over branding is natuurlijk veel meer gepubliceerd, maar al die boeken missen toch vaak de overzichtelijkheid, volledigheid en toegankelijkheid van dit boek.
recensie
Marketing
13 februari 2008
Chantal Bakker
1-2 minuten leestijd
'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' is een prettig naslagwerk over de belangrijkste marketing- en strategiemodellen.
recensie
Marketing
5 februari 2008
Hans van der Loo
'Authenticiteit' is het nieuwe toverwoord. Hoe authentiek zijn de producten die u koopt, of de mensen waar u mee omgaat? Joseph Pine en James Gilmore komen met twee criteria om authenticiteit te meten: 'waarachtigheid' en 'geloofwaardigheid'.
achtergrond
Marketing
4 februari 2008
Steven de Jong
3-4 minuten leestijd
Waar ik me hevig over op kan winden zijn vazen. Niet gewone vazen, maar siervazen. Begrijp me goed, met losstaande siervazen heb ik geen enkel probleem. Nee, het stoort me pas als ik ze met zijn tweeën aantref, dicht bij elkaar, op een verder lege vensterbank. Deze hardnekkige irritatie heb ik opgelopen toen ik vorig jaar elke avond vanaf het station door een nieuwbouwwijk naar huis moest lopen. Erger kun je een mens niet aandoen. Waar ik ook keek, overal zag ik ze in paartjes in de vensterbanken van brave burgermanshuizen staan. Had het ene huis ze, dan kon je er donder op zeggen dat de buren ze ook hadden. Van die lange, slanke, glazen siervazen. Verschrikkelijk! Niet omdat ik ze lelijk vind, maar omdat ik ze overal – zonder reden – tegenkom. Het zijn de tuinkabouters van de 21ste eeuw.
recensie
Marketing
1 februari 2008
Kris Brees
3-4 minuten leestijd
Hoe creëer je een merk dat echt inspireert? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? Dat is de uitdaging die de auteurs volgens de flaptekst centraal zetten in 'Brand-id'. Een inspiratieboek voor creatief denken dat creativiteit verbindt aan branding.
recensie
Marketing
1 februari 2008
Kris Brees
3-4 minuten leestijd
Hoe creëer je een merk dat echt inspireert? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? Dat is de uitdaging die de auteurs volgens de flaptekst centraal zetten in 'Brand-id'. Een inspiratieboek voor creatief denken dat creativiteit verbindt aan branding.
achtergrond
Marketing
25 januari 2008
Steven de Jong
3-4 minuten leestijd
"How much? How much is it?" Een wat sjofele man, wankelend op zijn benen, informeert naar de rekening. Preciezer: de prijs voor het op zak hebben van drugs, de vlucht uit het dagelijks bestaan. "Nee, je krijgt geen boete!", tettert een jonge agente in zijn oor. "Je krijgt een dagvaarding!" Het kan de man weinig schelen. Zelfs tegen een standrechtelijke executie zou hij geen bezwaar maken. "Praat nou gewoon Nederlands, jongen. Je bent hier in Nederland", zegt haar collega geïrriteerd. De junk begint te lachen, en rochelt – de ophef niet begrijpend - op de grond.
achtergrond
Marketing
21 januari 2008
Steven de Jong
2-3 minuten leestijd
“Ik wil graag een kaartje kopen, maar die kut-automaten lezen mijn pinpas niet”, aldus een jongedame op Rotterdam Centraal tegen een drietal conducteurs. De wandelende helpdeskmedewerkers verwijzen de dame vriendelijk door naar het servicekantoor boven aan de trap, alwaar zij haar woordkeuze – die vanwege de vindingrijke combinatie van 'kut' en 'graag' taalkundig een pluim verdient - kan botvieren op mensen die nog niet zijn vervangen door haperende computers.
recensie
Marketing
7 januari 2008
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
'De magie van het merk Harry Potter', zo luidt de ondertitel van het boek 'De boodschap van de tovenaarsleerling' van Stephen Brown. En magie heeft 'dit merk'! Zo heb ik alle boeken van Harry Potter gelezen en als morgen deel 8 zou uitkomen, sta ik als één van de eersten in de rij om dit deel aan te schaffen.
recensie
Marketing
17 december 2007
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Persoonlijk vind ik het lezen van handboeken niet echt prettig. Dat heeft te maken met de opzet van een handboek. Het is zo vreselijk volledig. Daar is op zich niets mis mee, maar hierin zit opgesloten dat je dus ook basiszaken tegenkomt die voor jou als niet meer dan open deuren zijn. Aan de andere kant heeft dat ook een voordeel. De opbouw is logisch omdat het stap voor stap de materie behandelt. Het handboek 'Direct Marketing 2.0' van Paul Postma is wat mij betreft dan ook een echt handboek: een goede opbouw en de materie wordt bijzonder helder uiteengezet. Deze heldere opzet maakt het mogelijk het boek als bladerexemplaar te gebruiken, dus om te raadplegen als je met een vraagstuk zit waarvoor je op dat moment net even wat meer diepgang zoekt.