OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					1
			
Non-profit
																	Podcasts op Managementboek.
															
							
							
							Pagina 15 van 							466 resultaten
						recensie
							Non-profit
			
			23 juli 2015
				Sjors van Leeuwen
									6-8 minuten leestijd
							We zitten in de omslag van een verzorgingsstaat naar een participatiemaatschappij. Mensen moeten meer zelf doen en meer samen doen. Vadertje Staat trekt zich terug en wil alleen nog maar het hoogst noodzakelijke doen. Het spreekwoord 'beter een goede buur dan een verre vriend' wordt werkelijkheid.
		preview
							Non-profit
			
			9 juli 2015
				Jan van Ginkel
									3-4 minuten leestijd
							Werken aan de wakkere stad is een van de weinige titels die ingaan op de problematiek rond de drie decentralisaties, die momenteel speelt op gemeenteniveau. Wat heeft het boek te bieden? De auteurs gaan in deze preview in op deze vraag.
		recensie
							Non-profit
			
			17 juni 2015
				Jacques Gerards
							Het boek ‘Productiviteit van overheidsbeleid’, in wezen een onderzoeksrapport, bespreekt de samenhang tussen overheidsbeleid en de productiviteit van het onderwijs. De auteurs Jos Blank en Alex van Heezik zijn verbonden aan het Centrum voor Innovaties en Publieke Sector Efficiëntie Studies. Hierin werken CAOP, TU Delft en de EUR samen.
		recensie
							Marketing
			
			1 juni 2015
				Christel Deckers
									2-3 minuten leestijd
							‘Power to the people’, een prachtige en krachtige titel, een oranje opgeheven vuist erbij en een regenboog aan verfspetters aan de buiten én de binnenkant van het boek. Marktwerking in de zorg vraagt om marketing in de zorg. Hoe zorg je ervoor dat potentiële cliënten voor jouw organisatie kiezen en niet voor de concurrent?
		recensie
							Non-profit
			
			15 mei 2015
				Christel Deckers
									3-4 minuten leestijd
							Philip Idenburg en Michel van Schaik hebben een gewichtig boek samengesteld met als thema Zorginnovatie. Het voorwoord is geschreven door de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Edith Schippers.
		recensie
							Non-profit
			
			8 mei 2015
				Brigitte Koehler
									2-3 minuten leestijd
							Als je de behoefte hebt om eens uit je dagelijkse praktijk te stappen en de theorie in te duiken dan is het ‘Overheidsbeleid’ onder redactie van prof. Dr. A. Hoogerwerf en prof.dr. M. Herweijer echt een boek voor jou.
		recensie
							Marketing
			
			29 april 2015
				Milou Engelaer
							Op zoek naar meer inhoudelijke kennis over de zorgsector werd ik geattendeerd op het boek ‘Power to the people’ dat schrijft over hoe zorgorganisatie Pluryn marketing heeft ingevoerd in de organisatie. Omdat ik zelf een klein jaar als vrijwilliger heb gewerkt bij Pluryn, was ik meteen nieuwsgierig.
		recensie
							Non-profit
			
			13 april 2015
				Sjors van Leeuwen
									4-5 minuten leestijd
							Als Disney de baas was van uw ziekenhuis, zou hij het wel weten. Dan krijgen hoffelijkheid en echte aandacht voor de patient de voorkeur boven efficiency. Dat is niet alleen leuk voor de klant, maar ook goed voor de organisatie. Want zo'n aanpak levert betere zorg tegen lagere kosten. Aldus Fred Lee, schrijver van het boek 'Als Disney de baas was in uw ziekenhuis' in  een interview met Managementboek Magazine.
		interview
							
					Marketing
			
			10 april 2015
				Sjors van Leeuwen
									4-5 minuten leestijd
							Het nieuwe boek Power to the people gaat over marketing in de zorg. Een nieuw fenomeen voor zorgorganisaties. Het boek beschrijft hoe je als zorgorganisatie marktgericht wordt en hoe je marketing als nieuwe discipline kunt invoeren in een zorgorganisatie. Aan de auteurs Marian Draaisma, Marketing Director bij Pluryn, en Sjors van Leeuwen, Indora Managementadvies en Zorgmarketingplatform, stelden we de volgende vragen.
		recensie
							Non-profit
			
			2 april 2015
				Peter de Roode
							De motivatie van de Pieter Mostert om Geen vraag? Geen les! te schrijven wordt direct in het voorwoord toegelicht. Mostert heeft lesgeven altijd onbehoorlijk gevonden. Hij vindt dat een manier van praten tegen anderen zonder dat die daarom hebben gevraagd.
		recensie
							Non-profit
			
			20 maart 2015
				Christel Deckers
									3-4 minuten leestijd
							‘Zo werkt de zorg in Nederland’ is een overzichtelijk boek over hoe de zorg in 2015 in Nederland werkt; welke partijen hierbij betrokken zijn; welke wetten van toepassing zijn en hoe de zorg met ingang van 2015 bekostigd wordt.
		recensie
							Non-profit
			
			11 februari 2015
				Douwe Hatenboer
							Al een poos wachtte ik op ‘Zó werkt het in de zorg in Nederland’ van Maaike de Vries en Jenny Knossen. Het was namelijk al tot tweemaal toe uitverkocht. Geen verassing dacht ik. De zorg is namelijk een sector die ons allemaal aangaat maar die we eigenlijk niet goed begrijpen. Het is als bladeren door de krant en met ongeloof naar de beurspagina’s kijken. Al die getallen en artikelen zien er interessant uit, maar in feite snappen velen van ons er vrij weinig van. Mij geeft dat een knagend gevoel. Vol van verwachtingen sloeg ik, toen ik het eenmaal te pakken had, het boek ‘Zó werkt de zorg in Nederland’ open.
		preview
							Non-profit
			
			6 februari 2015
				Justin van Lopik
									2-3 minuten leestijd
							De accreditatiecommissie eist van elke Hogeschool heldere en controleerbare toetsnormen voor projectwerk zoals presentaties, verslagen en assessments. Jacques Knops, docent aan de faculteit Management & Recht, ontwikkelde een handzaam boekwerk met handige tools. ‘Betrouwbaar en transparant toetsen bevordert de professionaliteit van de docent, de student wordt meer serieus genomen.’
		recensie
							Communicatie en media
			
			28 januari 2015
				Nico Jong
							Overheidsorganisaties zijn nog altijd traditioneel, hiërarchisch en in silo’s georganiseerd. Zij zijn sterk gericht op planning en beheersing, wat leidt tot veel regels, procedures en bureaucratie. Dat moet anders, en daarom schreef Vera de Witte ‘De gemeente centraal’.
		nieuws
							
					Algemeen management
			
			15 december 2014
				Pierre Spaninks
									4-6 minuten leestijd
							Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega's kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.
		recensie
							Non-profit
			
			18 november 2014
				Peter van den Boom
									2-3 minuten leestijd
							In het ‘Handboek Publiek Management’ laten Noordegraaf, Geuijen en Meijer er geen twijfel over bestaan dat dit boek publieke organisaties centraal stelt. Kenmerken van de publieke organisaties, strategisch beleidsvorming en bedrijfsvoering zijn anders dan in het bedrijfsleven. Dat rechtvaardigt zonder meer een specifiek boek voor de publieke sector.
		interview
							
					Non-profit
			
			21 augustus 2014
				Walter van Hulst
									7-9 minuten leestijd
							‘Zonder empathie en compassie komen we niet meer verder met de kwaliteit van de ziekenhuiszorg,’ zegt Fred Lee. ‘Er ontbreekt een schakel in de systemen om ziekenhuizen voortdurend te verbeteren, zoals Six Sigma. Het gaat teveel over efficiency.’ Lee is auteur van het bekende boek Als Disney de baas was in uw ziekenhuis. In een tweede boek, dat in de maak is, wil hij met harde gegevens aantonen dat ‘zachte’ factoren wel degelijk van doorslaggevende betekenis zijn.
		nieuws
							
					Non-profit
			
			4 juli 2014
				Walter van Hulst
									2-3 minuten leestijd
							‘Zonder empathie en compassie zullen we de kwaliteit van de ziekenhuiszorg niet kunnen verbeteren.’ Dat zegt Fred Lee, auteur van het bekende boek Als Disney de baas was in uw ziekenhuis.
		recensie
							Non-profit
			
			16 juni 2014
				Martin Walraven
							In Tot uw dienst van Nancy De Vogelaere, Joke Renneboog en Elke Wambacq, beschrijven de auteurs de overheid van de toekomst: een netwerkorganisatie doe over verschillende bestuurslagen heen antwoorden aan klanten biedt.
		recensie
							Non-profit
			
			26 mei 2014
				Mark Hooftman
							De afgelopen jaren is marktwerking op allerlei plekken in de samenleving een toverwoord geweest. Er was weinig wat de tucht van de markt niet beter, of in ieder geval goedkoper, zou kunnen maken.