OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Ondernemen

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Ondernemen

    Hier vindt u artikelen rond boeken over ondernemen en ondernemerschap. Van businessplan tot ondernemersbiografie. Alles voor starters, mkb, scale ups en zzp'ers.
    Pagina 19 van 567 resultaten
    nieuws
    Ondernemen
    28 augustus 2019
    Bertrand Weegenaar
    4-5 minuten leestijd
    Hij was zelf misschien nog het meest verbaasd toen Steve Jobs hem in de zomer van 2011 voorstelde Apple’s volgende CEO te worden. Tim Cook was sinds zijn overstap van Compaq in 1999 de hard werkende productieman op de achtergrond. Niet bepaald CEO-vlees dus.
    preview
    Ondernemen
    27 augustus 2019
    Daan Weddepohl
    3-5 minuten leestijd
    Daan Weddepohl is de oprichter van Peerby, een website waar mensen spullen kunnen lenen en uitlenen. In zijn boek 99 redenen om te stoppen, en toch door te gaan vertelt hij openhartig over de hoge toppen en diepe dalen van een start-upondernemer. Een preview.
    recensie
    Ondernemen
    21 augustus 2019
    Rudy Kor
    4-5 minuten leestijd
    De drie auteurs analyseren wat de disruptie in het werk van advocatuur, accountancy, advies en andere professionals veroorzaakt en beschrijven een nieuw organisatiemodel die de toekomst zeker moet stellen. Ze stellen dat de oude archetypen (ze onderkennen er vijf) van professionele diensten steeds minder voldoen: de gentlemen's club is te star; de corporation is niet meer slagvaardig; allianties en flexfirms zijn te verblijvend en te veel gericht op de korte termijn; Brains en in-house services zijn voor professionals ook geen bevredigende oplossing.
    preview
    Ondernemen
    7 augustus 2019
    Rob Wagenaar
    5-8 minuten leestijd
    Het zijn boeiende tijden waarin we leven. Nou wordt dat in elke tijd geclaimd, maar voor professional service firms lijken de ontwikkelingen nu cruciaal.
    column
    IT-management / ICT
    3 juli 2019
    1-2 minuten leestijd
    Het is weer zover, wat nemen we mee op vakantie? Het is altijd een dilemma om te kiezen tussen een vakboek of een leesboek. Misschien is er een boek dat leuk is om te lezen, maar toch een vakboek is?
    recensie
    Ondernemen
    28 juni 2019
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Verkoopgeluk, met als subtitel ‘Je bedrijf verkoopklaar maken, overdragen en je toekomst verkennen' van Monique Delsink is een boek dat de aandacht van veel ondernemers zou moeten trekken.
    preview
    Ondernemen
    17 juni 2019
    MT/Sprout
    3-4 minuten leestijd
    Een bedrijf groeit niet met de juiste mensen maar door de juiste mensen. Het begint met een idee, maar al heel snel wordt de groeifactor van je bedrijf bepaald door de medewerkers die je hebt.
    interview
    Marketing
    15 juni 2019
    Ronald Buitenhuis
    4-5 minuten leestijd
    Na de crisis zijn we allemaal druk, druk, druk. Toch slagen we er nauwelijks in om mooie marges en prima rendementen te halen. Dat is raar. ‘Met alleen een grote klantenkring schiet je niks op', zegt bestsellerauteur Jos Burgers. ‘Je moet een fanclub hebben.’
    recensie
    Ondernemen
    14 juni 2019
    Martin van Staveren
    4-6 minuten leestijd
    Méér willen doen in minder tijd is een bekend streven. Dit vraagt om productiviteit en efficiëntie. Minder willen doen in minder tijd is ongebruikelijker.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2019
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Extreem klantgericht van Daniëlle de Jonge schept een beeld van hoe je zelf meer inzicht kan krijgen in jouw klanten, ze net dat stukje extra aandacht kan geven om de gunfactor te krijgen en hoe je altijd aan hun verwachtingen voldoet.
    preview
    Marketing
    23 mei 2019
    Daniëlle de Jonge
    3-5 minuten leestijd
    Daniëlle de Jonge geeft je in Extreem klantgericht volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Een preview.
    recensie
    Ondernemen
    23 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Bestaat Nokia nog? Een vraag die regelmatig gesteld wordt. Jazeker. Nokia verloor wel de slag op de mobiele telefoonmarkt, maar herrees uit de dood en is nu de op één na grootste speler in de mondiale draadloze miljardenmarkt. In De veerkracht van Nokia onthult bestuursvoorzitter Risto Siilasmaa hoe hij dat kunstje geflikt heeft.
    recensie
    Ondernemen
    20 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Groeien met verdienmodellen van Marijn Mulders is het nieuwste deel in de 60-minutenserie. Het boek beschrijft in het kort negentien manieren om geld te verdienen als bedrijf of instelling.
    column
    Algemeen management
    18 mei 2019
    Daniëlle de Jonge
    5-7 minuten leestijd
    Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
    recensie
    Ondernemen
    17 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Indit boek in de serie Topondernemers staat succesondernemer Marcel Boekhoorn centraal. De beste dealmaker van Nederland die ‘lachend rijk’ geworden is.
    preview
    Ondernemen
    10 mei 2019
    Wiemer Renkema
    4-5 minuten leestijd
    Lees over Gordon Ramseys helse ervaringen in keukens in Frankrijk, hoe ijdelheid hem bijna de kop kost en waarom alles minder dan perfect waardeloos is in Denken als Gordon Ramsay. Een preview.
    recensie
    Ondernemen
    9 mei 2019
    Jan Hoogstra
    2-3 minuten leestijd
    Een grote verandering, zoals voor jezelf beginnen, leidt niet altijd tot succes, maar wanneer wel? Bas Pronk deelt zijn ervaringen met het starten van een franchiseconcept in het boek Verander, levenslessen van een franchiseondernemer. Geeft dit boek nu de handvatten voor elke ondernemer om succesvol te worden?
    recensie
    Marketing
    6 mei 2019
    Jacques Koster
    2-3 minuten leestijd
    De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
    preview
    Ondernemen
    15 april 2019
    Marijn Mulders
    2-3 minuten leestijd
    Businessmodellen en verdienmodellen worden te pas en te onpas gebruikt alsof ze gelijk zijn. Ze hebben zeker veel met elkaar van doen want een verdienmodel is een onderdeel van een businessmodel.
    interview
    Marketing
    9 april 2019
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’

      Personen

        Trefwoorden