OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Ondernemen
Hier vindt u artikelen rond boeken over ondernemen en ondernemerschap. Van businessplan tot ondernemersbiografie. Alles voor starters, mkb, scale ups en zzp'ers.
Pagina 19 van 567 resultaten
nieuws
Ondernemen
28 augustus 2019
Bertrand Weegenaar
4-5 minuten leestijd
Hij was zelf misschien nog het meest verbaasd toen Steve Jobs hem in de zomer van 2011 voorstelde Apple’s volgende CEO te worden. Tim Cook was sinds zijn overstap van Compaq in 1999 de hard werkende productieman op de achtergrond. Niet bepaald CEO-vlees dus.
preview
Ondernemen
27 augustus 2019
Daan Weddepohl
3-5 minuten leestijd
Daan Weddepohl is de oprichter van Peerby, een website waar mensen spullen kunnen lenen en uitlenen. In zijn boek 99 redenen om te stoppen, en toch door te gaan vertelt hij openhartig over de hoge toppen en diepe dalen van een start-upondernemer. Een preview.
recensie
Ondernemen
21 augustus 2019
Rudy Kor
4-5 minuten leestijd
De drie auteurs analyseren wat de disruptie in het werk van advocatuur, accountancy, advies en andere professionals veroorzaakt en beschrijven een nieuw organisatiemodel die de toekomst zeker moet stellen. Ze stellen dat de oude archetypen (ze onderkennen er vijf) van professionele diensten steeds minder voldoen: de gentlemen's club is te star; de corporation is niet meer slagvaardig; allianties en flexfirms zijn te verblijvend en te veel gericht op de korte termijn; Brains en in-house services zijn voor professionals ook geen bevredigende oplossing.
preview
Ondernemen
7 augustus 2019
Rob Wagenaar
5-8 minuten leestijd
Het zijn boeiende tijden waarin we leven. Nou wordt dat in elke tijd geclaimd, maar voor professional service firms lijken de ontwikkelingen nu cruciaal.
column
IT-management / ICT
3 juli 2019
1-2 minuten leestijd
Het is weer zover, wat nemen we mee op vakantie? Het is altijd een dilemma om te kiezen tussen een vakboek of een leesboek. Misschien is er een boek dat leuk is om te lezen, maar toch een vakboek is?
recensie
Ondernemen
28 juni 2019
Peter Vermeulen
3-4 minuten leestijd
Verkoopgeluk, met als subtitel ‘Je bedrijf verkoopklaar maken, overdragen en je toekomst verkennen' van Monique Delsink is een boek dat de aandacht van veel ondernemers zou moeten trekken.
preview
Ondernemen
17 juni 2019
MT/Sprout
3-4 minuten leestijd
Een bedrijf groeit niet met de juiste mensen maar door de juiste mensen. Het begint met een idee, maar al heel snel wordt de groeifactor van je bedrijf bepaald door de medewerkers die je hebt.
interview
Marketing
15 juni 2019
Ronald Buitenhuis
4-5 minuten leestijd
Na de crisis zijn we allemaal druk, druk, druk. Toch slagen we er nauwelijks in om mooie marges en prima rendementen te halen. Dat is raar. ‘Met alleen een grote klantenkring schiet je niks op', zegt bestsellerauteur Jos Burgers. ‘Je moet een fanclub hebben.’
recensie
Ondernemen
14 juni 2019
Martin van Staveren
4-6 minuten leestijd
Méér willen doen in minder tijd is een bekend streven. Dit vraagt om productiviteit en efficiëntie. Minder willen doen in minder tijd is ongebruikelijker.
recensie
Marketing
11 juni 2019
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Extreem klantgericht van Daniëlle de Jonge schept een beeld van hoe je zelf meer inzicht kan krijgen in jouw klanten, ze net dat stukje extra aandacht kan geven om de gunfactor te krijgen en hoe je altijd aan hun verwachtingen voldoet.
preview
Marketing
23 mei 2019
Daniëlle de Jonge
3-5 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge geeft je in Extreem klantgericht volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Een preview.
recensie
Ondernemen
23 mei 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Bestaat Nokia nog? Een vraag die regelmatig gesteld wordt. Jazeker. Nokia verloor wel de slag op de mobiele telefoonmarkt, maar herrees uit de dood en is nu de op één na grootste speler in de mondiale draadloze miljardenmarkt. In De veerkracht van Nokia onthult bestuursvoorzitter Risto Siilasmaa hoe hij dat kunstje geflikt heeft.
recensie
Ondernemen
20 mei 2019
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Groeien met verdienmodellen van Marijn Mulders is het nieuwste deel in de 60-minutenserie. Het boek beschrijft in het kort negentien manieren om geld te verdienen als bedrijf of instelling.
column
Algemeen management
18 mei 2019
Daniëlle de Jonge
5-7 minuten leestijd
Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
recensie
Ondernemen
17 mei 2019
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Indit boek in de serie Topondernemers staat succesondernemer Marcel Boekhoorn centraal. De beste dealmaker van Nederland die ‘lachend rijk’ geworden is.
preview
Ondernemen
10 mei 2019
Wiemer Renkema
4-5 minuten leestijd
Lees over Gordon Ramseys helse ervaringen in keukens in Frankrijk, hoe ijdelheid hem bijna de kop kost en waarom alles minder dan perfect waardeloos is in Denken als Gordon Ramsay. Een preview.
recensie
Ondernemen
9 mei 2019
Jan Hoogstra
2-3 minuten leestijd
Een grote verandering, zoals voor jezelf beginnen, leidt niet altijd tot succes, maar wanneer wel? Bas Pronk deelt zijn ervaringen met het starten van een franchiseconcept in het boek Verander, levenslessen van een franchiseondernemer. Geeft dit boek nu de handvatten voor elke ondernemer om succesvol te worden?
recensie
Marketing
6 mei 2019
Jacques Koster
2-3 minuten leestijd
De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
preview
Ondernemen
15 april 2019
Marijn Mulders
2-3 minuten leestijd
Businessmodellen en verdienmodellen worden te pas en te onpas gebruikt alsof ze gelijk zijn. Ze hebben zeker veel met elkaar van doen want een verdienmodel is een onderdeel van een businessmodel.
interview
Marketing
9 april 2019
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’