OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 2 van 33 resultaten
recensie
Organisatiekunde
31 januari 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
'De slimme organisatie' is het sluitstuk van Menno Lantings trilogie over digitalisering, leiderschap en organisatie. Wat zeggen onze klanten over 'De slimme organisatie'?
recensie
Projectmanagement
24 januari 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Voor iedereen die Scrum wil leren kennen en toepassen, is dit het ideale hands-on boek. Hoe beoordelen lezers 'Scrum voor Dummies'?
recensie
Coaching en trainen
17 januari 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
De huidige tijd vraagt om een flexibele vorm van coaching. Dankzij E-coaching kunnen coachingstrajecten effectief en efficiënt worden ingericht, waardoor cliënten snel, resultaatgericht en duurzaam kunnen worden geholpen met hun vragen. In 'E-coaching' beschrijven Anne Ribbers en Alexander Waringa hoe deze vorm van coaching werkt. Professionals zijn zeer enthousiast over het boek.
recensie
Coaching en trainen
10 januari 2014
Nienke van Oeveren
3-4 minuten leestijd
Diane Lennard biedt in 'Gids voor de ontwikkeling van je eigen coachingsmethode' een praktische en stapsgewijze uiteenzetting die u helpt om uw eigen coachingsmethode te (blijven) ontwikkelen en toetsen.
recensie
Marketing
10 januari 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
'Jos Burgers over klantgerichtheid' bevat de drie prijswinnende boeken van Jos Burgers integraal gebundeld. Wat leren zijn lezers over klanttevredenheid?
recensie
Coaching en trainen
3 januari 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien. Hoe beoordelen lezers dit boek?
recensie
Leiderschap
20 december 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Karel Noordzij beschrijft in 'Op weg naar nieuw leiderschap' niet alleen de noodzaak tot verandering, maar ook zijn eigen ervaringen op deze weg. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?
recensie
Organisatiekunde
6 december 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Met 'Verdraaide organisaties' bieden Wouter Hart en Marius Buiting houvast aan iedereen die met minder krampachtige beheersbaarheid betere resultaten wil halen. Met herkenbare voorbeelden en een krachtig basismodel. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van dit boek?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
29 november 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Als je weet wat jou motiveert, ben je in staat om goede keuzes voor je loopbaan te maken. In 'De kracht van motivatie' maak je uitgebreid kennis met het Systeem voor Individuele Motivatie Analyse (SIMA®), dat door Anton Philips in Nederland is geïntroduceerd.
recensie
Organisatiekunde
22 november 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Met het boek 'de grote zeezeiler' in uw hoofd, kunt u ook nog lang geen zee overzeilen als u niet eerst flink wat stevige tochten hebt gemaakt. Zo is het ook met veranderinstrumenten. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van Het Groot Verbeterboek van Neil Webers, Lucas van Engelen en Thom Luijben?
recensie
Algemeen management
8 november 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Alle bekende managementdenkers komen aan bod in MBA in een dag'. Hun meest inspirerende ideeën, superscherp samengevat en glashelder geordend. Met tal van voorbeelden, checklijsten en praktische tips. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek van Ben Tiggelaar?
recensie
Advisering
19 september 2013
Nienke van Oeveren
3-4 minuten leestijd
Werken voor een opdrachtgever of manager is geen kwestie van ‘u vraagt, wij draaien’. De opdrachtgever aan het denken zetten en zo beter samenwerken, levert de organisatie en alle betrokkenen veel meer op. In Leidingnemen bieden Jan Willem van den Brink en Maarten van Os handvatten voor inhoudelijk deskundige professionals om met meer resultaat, plezier en vertrouwen samen te werken met hun opdrachtgevers en managers. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?
recensie
Verandermanagement
31 januari 2013
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. De zogenaamde 'moodmakers' zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun behoeften. De kunst is de energie van deze moodmakers te gebruiken als inspiratiebron voor anderen. In Mood Maker laten John Hokkeling en Laura de Mar zien hoe gastvrije organisaties kunnen worden ontwikkeld en wat daarvoor nodig is. Managementboek vroeg drie lezers naar hun mening over dit boek.