OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 47 van 2.298 resultaten
    interview
    Ondernemen
    12 juli 2018
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Twee jaar na het Handboek betekenisvol ondernemen schreef Kees Klomp samen met Nadine Maarhuis een nieuw boek over de betekeniseconomie, Pioniers van de nieuwe welvaart. Een veel praktischer boek, waarin de auteurs aan de hand van inspirerende voorbeelden laten zien hoe idealistische ondernemers het hoofd boven water kunnen houden in ons huidige, perverse economische systeem.
    interview
    Financieel management
    10 juli 2018
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    In De winstadviseur geeft Femke Hogema een interessante voorzet aan boekhouders en accountants om hun vak ook in de toekomst bestaansrecht te geven. Voordat computers hun werk overnemen, is het immers tijd voor actie
    interview
    Leiderschap
    6 juli 2018
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Met Risicoleiderschap schreef Martin van Staveren een interessant boek over risicomanagement. Hij pleit er zelfs voor om de risicomanager maar helemaal af te schaffen. ‘Leidinggevenden denken ook: we hebben toch niet voor niks de afdeling risicomanagement.’
    interview
    Communicatie en media
    4 juli 2018
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Na zijn bestseller Spreek als TED is Carmine Gallo terug met een nieuw boek: Vijfsterrencommunicatie. ‘Branson begrijpt dat een goed verhaal een worsteling nodig heeft.’
    interview
    Marketing
    2 juli 2018
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Is het marketing-glas half vol of half leeg? De sector beleeft een revolutionaire tijd, al blijkt er tegelijk weinig nieuws onder de zon. Wim Vermeulen schreef er een prikkelend boek over: Marketing voor de Madmen van morgen.
    interview
    Coaching en trainen
    29 juni 2018
    Jean-Paul Taffijn
    6-8 minuten leestijd
    Stel je niet aan! Dat is wat mensen denken die de angst van anderen niet snappen. Managers denken het ook als medewerkers bang zijn. En dat moet anders, bepleit Roelof Oldenburger.
    interview
    Strategisch management
    28 juni 2018
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Het werken in netwerken wordt steeds belangrijker. Energie speelt daarin een belangrijke rol. Als iedereen energiek aan de slag gaat met een project, dan is die energie voelbaar voor alle betrokkenen. Toch weten we niet veel over het verloop van het netwerkproces, als we er middenin zitten. Het boek Netwerken met energie van Eelke Wielinga en Sjoerd Robijn geeft taal en modellen om daarin te kunnen navigeren en waar nodig bij te sturen. Ze tonen aan dat je energie hanteerbaar kunt maken in de interactie tussen mensen.
    interview
    Verandermanagement
    26 juni 2018
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    In onze traditionele westerse ideeën is het vooral: eerst denken en dan doen. ‘Analyse en besluitvorming worden hoger aangeslagen dan creativiteit’, stelt Guido Stompff, auteur van het boek Design thinking. ‘Op school is tekenen al een pretvak.’ Maar met een gezonde dosis design thinking had de Fyra-trein nog gereden, denkt Stompff.
    interview
    Verandermanagement
    26 juni 2018
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In het boek Over Hoop heeft de freelance schrijver en toekomstontwikkelaar Anne Pastors het gedachtegoed van Cees Zwart beschreven. Zwart, een van de mensen die in Nederland aan de basis staan van de managementadviespraktijk, ziet tot zijn genoegen dat de wereld in beweging is.
    interview
    Ondernemen
    25 juni 2018
    Jeroen Ansink
    8-11 minuten leestijd
    Hypothesen testen via een minimaal levensvatbaar product, gevalideerd leren met behulp van innovatie-accounting, bijstellen met een pivot. Eric Ries voorzag het ondernemingsproces niet alleen van een wetenschappelijke basis, hij kwam ook met een hele nieuwe terminologie.
    interview
    Leiderschap
    19 juni 2018
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    In zijn bestseller Hoe leiders denken doet de Deense auteur Rasmus Hougaard uit de doeken hoe je in deze hectische tijden je team naar uitzonderlijke resultaten kunt leiden. Hij houdt een pleidooi voor de MSC-leider, de leider die zich laat leiden door mindfulness, onbaatzuchtigheid (selflessness) en compassie. ‘Elke leider moet zich afvragen wie hij wil zijn en welke bijdrage hij wil leveren.’
    interview
    Strategisch management
    15 juni 2018
    Bert Peene
    6-8 minuten leestijd
    Veel maatschappelijke vraagstukken hebben het karakter van wicked problems. Ze zijn niet alleen in cognitieve maar ook in sociale zin complex, omdat een groot aantal partijen in wisselende constellaties betrokken is. Netwerken blijken in de praktijk bijzonder geschikt om dit soort opgaven tot een goed einde te brengen, zeggen de auteurs van Organiseren in en om netwerken. Mits ze op de juiste manier georganiseerd zijn. want netwerken hebben ondanks wat vaak wordt beweerd weldegelijk een bepaalde  vorm van organisatie nodig.
    interview
    Strategisch management
    14 juni 2018
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Behalve professor open innovatie aan de Maastricht University, is Paul Louis Iske al meer dan elf jaar CFO (Chief Failure Officer) bij het Instituut voor Briljante Mislukkingen. ‘Als je foutenintolerantie toepast in gebieden waar mislukkingen niet zoveel kwaad kunnen, mis je de mogelijkheid op ontdekkingen en vernieuwingen.’
    interview
    Marketing
    12 juni 2018
    Ronald Buitenhuis
    5-6 minuten leestijd
    Organisaties denken vaak vanuit een gewenste identiteit of gewenste positionering. Vaak matchen die totaal niet met de klantbeleving; het ervaren en/of werkelijke DNA. ‘Ken je je echte DNA niet, kun je ook geen goede contentmarketing doen’, constateert Karin Garritsen in haar nieuwe boek Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA. En ook: ‘Als je medewerkers geen verhaal geeft, kunnen ze ook geen verhaal vertellen.’
    interview
    Advisering
    9 juni 2018
    Hans van der Klis
    7-9 minuten leestijd
    In Queeste naar goed werk onderzoekt Manon Ruijters, hoogleraar leren, ontwikkelen en gedragsverandering, wat ‘goed werk’ betekent voor professionals en hoe je een lerende organisatie vorm kunt geven. Het blijkt een ingewikkelde zoektocht, die nog geen eenduidig antwoord oplevert.
    interview
    Algemeen management
    8 juni 2018
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    In De Zinmakers koppelt filosoof Ben Kuiken zijn visie op het leven aan de wereld van organisaties en bedrijven. Want terwijl we allemaal gefocust zijn op geld en succes wordt het tijd voor een beetje zingeving, ook in ons werk.
    interview
    Marketing
    6 juni 2018
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Het concept The day after tomorrow kennen we al van Peter Hinssen en Steven Van Belleghem (Customers the day after tomorrow). Hun netwerkpartner Rik Vera, CEO van nexxworks, heeft het schema nu toegepast op de vraag wat managers kunnen doen in de veranderende wereld, Managers The Day After Tomorrow. ‘De one-million-dollar question heb ik expres uit mijn boek gelaten.’
    interview
    Algemeen management
    6 juni 2018
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het succes van de iPhone is allesbehalve vanzelfsprekend, stelt de Amerikaanse technologie-journalist Brian Merchant in Het almachtige apparaat. Apple heeft veel te danken aan de rebellie van een groepje medewerkers, waaronder de Nederlandse software-designer Bas Ording. ‘De Nederlandse bijdrage aan de iPhone mag best wel wat meer aandacht krijgen.’
    interview
    Marketing
    4 juni 2018
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Wat hebben we nog aan marketing?? Die vraag klinkt steeds luider. Marketinghoogleraar Ruud Frambach geeft marketeers in Doet marketing ertoe? concrete handvatten hoe zij waarde kunnen leveren aan álle relevante belanghebbenden.
    interview
    Advisering
    3 juni 2018
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Het dogmatische geloof in marktwerking, vraag en aanbod, winst-denken en een amorele groei om de groei zorgt ervoor dat bedrijven krakend tot stilstand komen. De leefomgeving van toekomstige generaties loopt daarbij herstelbare schade op, betogen Tjip de Jong en Joseph Kessels in Denken in organisaties. Voor een alternatief grijpen zij terug op inzichten uit de tijd van de Verlichting. We vroegen de eerste van de twee in het kader van 'April filosofiemaand' om een toelichting op die keus.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden