OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 51 van 2.298 resultaten
    interview
    Algemeen management
    12 januari 2018
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Groeit kunstmatige intelligentie ons boven het hoofd? De voordelen van zelflerende algoritmes zijn evident. Maar risico’s zijn er ook, waarschuwt Jarno Duursma in De digitale butler.
    interview
    Marketing
    10 januari 2018
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    De winkelstraat is niet dood, ook niet in 2025, maar zal wel veranderen. Niet langer zeulen met tassen, maar de boodschappen liggen al in een kluis in de parkeergarage als de shopper naar huis gaat. Of de boodschappen worden al geleverd op basis van aankooppatronen, zonder dat u ze besteld heeft. Meer pop-up stores en digitale noviteiten om de klant te helpen bij een aankoop. Welkom in The future of shopping, het nieuwe boek van Jorg Snoeck en Pauline Neerman van nieuwssite RetailDetail.
    interview
    Marketing
    8 januari 2018
    Justin van Lopik
    5-7 minuten leestijd
    Power to people – Online marketing in de zorg gaat over de impact van de digitalisering op de zorg, de opkomst van de digitale zorgconsument en hoe je daar als zorgorganisatie met online marketing op kan inspelen. Het boek is geschreven door Marian Draaisma, Marketing Director bij Pluryn, en Sjors van Leeuwen, Indora Managementadvies en Zorgmarketingplatform.
    interview
    Organisatiekunde
    2 januari 2018
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Organisaties staan in toenemende mate open voor de circulaire economie, maar hoe kunnen zij hun ambities handen en voeten geven? Een team van vijf auteurs, onder wie Dionne Ewen en Guido Braam, schreef een handleiding voor organisaties die ernst willen maken met het verkleinen van hun impact op het milieu.
    interview
    Werk en loopbaan
    2 januari 2018
    Pierre Spaninks
    7-9 minuten leestijd
    Wie na jaren weer op zoek gaat naar nieuw werk, merkt dat de wereld van werving en selectie radicaal is veranderd. De eerste kennismaking vindt steeds vaker online plaats, met geautomatiseerde tools voor preselectie. ‘Wen er maar aan’, zegt loopbaanprofessional Aaltje Vincent, ‘en zorg dat je voor elke stap optimaal bent voorbereid.’
    interview
    Algemeen management
    2 januari 2018
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    Een Afro-Amerikaanse vrouw van eenvoudige komaf die het tot hoogleraar van Harvard Business School wist te schoppen. Als topdenker is Linda Hill de vleesgeworden American Dream. ‘Ik ben business professor geworden vanuit het idee dat macht corrumpeert, maar machteloosheid nog meer.’
    interview
    IT-management / ICT
    20 december 2017
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    De doorbraak van het Internet of Things zal geen bedrijfssector onberoerd laten, zegt IoT-pionier en Cisco vice-president Maciej Kranz in Internet of Things in bedrijf. Een tot in de puntjes doordachte strategie is niet nodig, maar organisaties moeten wel nú een begin maken. ‘Technologie is slechts een middel.’
    interview
    Organisatiekunde
    18 december 2017
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Visie, missie en ambitie zijn voor veel organisaties een verplicht nummer: je moet wel zoiets hebben, maar doet er vervolgens weinig mee. Dat wreekt zich vroeg of laat, betogen Jan-Peter Bogers en Ron van Gils in hun boek StoryDoing voor organisaties. Een krachtige organisatie weet wat haar meerwaarde is en laat dat ook zien in alle facetten van het zakendoen.
    interview
    Algemeen management
    16 december 2017
    Bert Peene
    7-10 minuten leestijd
    Aan managementliteratuur geen gebrek, maar leerboeken die ook prima te gebruiken zijn als naslagwerk zijn schaars. Daarom voorziet Managementvaardigheden (‘Zelfbewust aansturen en samenwerken’) van Peter Tack, Jan Eppink en Gert-Jan Melker wel degelijk in een behoefte. Tussen al die andere titels is het een van de weinige praktische boeken die ook nog eens gebouwd zijn op een stevig theoretisch fundament. Managementboek sprak met een van de auteurs.
    interview
    Ondernemen
    15 december 2017
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga begonnen zich een beetje te storen aan de overdreven aandacht voor startups. Omdat ze wél groot fan zijn van de startup mentaliteit (en iets minder van de lifestyle) schreven ze een eerlijk boek genaamd Voorbij de startup mania over hoe je als startup succesvol kunt zijn.
    interview
    Algemeen management
    13 december 2017
    Lex van Almelo
    5-7 minuten leestijd
    In Leren & Presteren laat psycholoog, coach, trainer, onderzoeker en schrijver Coert Visser op een vlotte, heldere en concrete manier op basis van bewezen psychologische inzichten zien hoe je de prestaties van jezelf en anderen kunt verbeteren. ‘Ik raad af om roem en rijkdom als doel te kiezen.’
    interview
    Personeelsmanagement
    11 december 2017
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Een groeiend aantal organisaties gaat over op wendbaar werken om in te kunnen spelen op veranderingen. Welke gevolgen heeft dit voor de rol van HR? In Agile HR wordt uitgebreid ingegaan op de kansen die agile organiseren creëert voor HR. Er worden verschillende agile werkwijzen benoemd die weer worden voorzien van praktische adviezen.
    interview
    Leiderschap
    7 december 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    8-11 minuten leestijd
    Han Bekkers is een visionair met idealen en vatte zijn visie en gedachten samen in het boek De druppel en de oceaan. Handboek voor persoonlijk leiderschap. Een gesprek met Han Bekkers over zijn ideeën, zijn boek en zijn leven.
    interview
    Leiderschap
    4 december 2017
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Hoe maak je als leider echt werk van diversiteit in je organisatie? Bercan Günel legt in 'We hebben al een vrouw' – Leiderschap en diversiteit in het Nederlandse bedrijven uit hoe je meer vrouwen aan de top krijgt. Ze bepleit een nieuwe stijl van verantwoord leiderschap met een focus op bewustwording van diversiteit en het veranderen van interne patronen en processen. Günel geeft in haar boek handvatten voor deze leiderschapsstijl en helpt je zo een onomkeerbaar proces van diversiteitsbevordering in gang te zetten.
    interview
    Algemeen management
    1 december 2017
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Problemen hebben we allemaal, en gelukkig lossen we de meeste stilzwijgend op. Hoe we de problemen die niet als sneeuw voor de zon verdwijnen de baas kunnen, doet Wouter Fioole uit de doeken in zijn boek Het probleem met problemen.
    interview
    Algemeen management
    28 november 2017
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    Wantrouw managementboeken met modellen die enorme veranderingen, revoluties en paradigmashifts in een organisatie voorspellen. ‘Het is wishful thinking’, zegt adviseur Gyuri Vergouw, auteur van het boek De Managementmonologen. ‘Een manager in de VS kan elke dag kiezen uit zeven nieuwe managementmodellen, neergelegd in managementboeken.’
    interview
    Organisatiekunde
    27 november 2017
    Hans van der Klis
    8-11 minuten leestijd
    We roepen met z’n allen heel hard dat we af willen van de controledwang en bureaucratie, maar is dat wel echt zo? Thijs Homan heeft zijn twijfels. In zijn In control? zet hij vraagtekens.
    interview
    Personeelsmanagement
    27 november 2017
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Ieder team loopt er tegenaan: wie doet wat? En waarom staat de neuzen van de teamleden niet allemaal dezelfde kant op? De oplossing: ga samen aan de slag met een business model voor het eigen team, zegt Tim Clark. Hoe je dat doet, beschrijft hij in Business Models for Teams.
    interview
    Marketing
    23 november 2017
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    We bevinden ons in een nieuwe fase van de digitale evolutie, schrijft Steven Van Belleghem in zijn nieuwe boek Customers the day after tomorrow. Artificiële intelligentie gaat de komende jaren een gigantische invloed hebben op de relatie met klanten. ‘We krijgen binnen afzienbare tijd faster than real time customer service, de hyperpersonalisatie en een ongekend gebruiksgemak.’
    interview
    Organisatiekunde
    21 november 2017
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    In een bedrijfsklimaat dat zo onzeker is als het onze moeten ondernemingen hun mensen opzwepen om zich continu te blijven ontwikkelen, zegt Harvard-psycholoog Robert Kegan in Een cultuur voor iedereen. Hij pleit voor een Bewust Ontwikkelingsgerichte Organisatie (BOO), die zich niet zozeer richt op het managen van prestaties, maar op het managen van potentieel. ‘Persoonlijke groei is een waardevoller inkomensbron dan een bonus in de vorm van een BMW.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden