OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 58 van 2.298 resultaten
    interview
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Paul Groothengel
    6-9 minuten leestijd
    Hoe weten nieuwkomers een markt naar hun hand te zetten? De kern van het succes van spelveranderaars zit ‘m in de ontdekking dat zij heel anders naar de wereld kijken dan bestaande bedrijven, blijkt uit Gamechangers, een boek over hoe Nederlandse bedrijven het spel veranderen.
    interview
    Verandermanagement
    25 januari 2017
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Hoe gaat een manager of bestuurder effectief om met complexe vraagstukken? Door als een sterke, daadkrachtige leider knopen door te hakken? Eric Spaans, Gemma van der Ploeg en Rolf Resink vinden van niet. In Hoe richt je een zwerm? Een eenvoudige aanpak voor complexe vraagstukken stellen de drie auteurs dat complexe vraagstukken een andere visie en aanpak vereisen. Een aanpak waarmee je duurzame veranderingen realiseert door productieve ontmoetingen of werkateliers te organiseren voor de betrokken partijen.
    interview
    Verandermanagement
    23 januari 2017
    Bert Peene
    6-8 minuten leestijd
    Eigenaarschap is misschien wel de allerbelangrijkste voorwaarde om een verandering te laten slagen. Zonder eigenaarschap verdampt ieder verandersucces vroeger of later. Maar eigenaarschap creëren blijkt in de praktijk nu juist zo moeilijk en dat komt volgens Leike van Oss en Jaap van ’t Hek vooral omdat wens en werkelijkheid onvoldoende door ‘mogelijkheid’ met elkaar verbonden worden. In hun boek Onomkeerbaar leggen zij uit wat ‘mogelijkheid’ inhoudt en hoe je het kunt gebruiken om verandersuccessen onomkeerbaar te maken. Anders gezegd: hoe je eigenaarschap creëert.
    interview
    Mens en maatschappij
    18 januari 2017
    Justin van Lopik
    12-17 minuten leestijd
    Bart Flos schreef Vooruitkijken voor gevorderden, waarmee hij een hoopvolle toekomst schetst voor mensaap en moederplaneet. Het zou ons moeten helpen om verder vooruit te kijken dan onze primatenneus lang is want het gaat veel beter met de menselijke soort dan we dagelijks ervaren. Flos kijkt in zijn boek 10, 100, 1000 en zelfs 10.000 jaar vooruit.
    interview
    Marketing
    16 januari 2017
    Marc de Groot
    4-5 minuten leestijd
    Marc de Groot neemt interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Hij sprak Patrick Petersen, auteur van HOM5.
    interview
    12 januari 2017
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek Waarom – Op zoek naar wat ons werkelijk drijft verkent Victor Lamme, professor in cognitieve neurowetenschappen, verschillende vakgebieden. ‘Ik vind het leuk om al dat ingewikkelde gedrag zo plat mogelijk te slaan tot iets heel fundamenteels en biologisch.’
    interview
    Strategisch management
    6 januari 2017
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Twee jaar na zijn succesvolle essay Het nieuwe normaal heeft Jacques Pijl een nieuw boek geschreven: Strategie = Executie. Zijn ambitie is hoog: met het in het boek uitgewerkte raamwerk wil hij bestuurders, professionals en ondernemers helpen beter te worden in strategie-executie.
    interview
    Non-profit
    3 januari 2017
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    Commerciële bedrijven versus maatschappelijke organisaties. Het is als sport versus spel. Profit is keiharde sport, met spelregels een afgebakend speelveld en aan het einde een winnaar of verliezer.
    interview
    Strategisch management
    3 januari 2017
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Ondernemer, architect en innovator Thomas Rau, door Trouw onlangs op de tweede plek van hun duurzame Top 100 geplaatst, schreef met Material Matters een boek over het failliet van onze lineaire verdienmodellen en lanceert als tegenhanger hiervan zijn zogeheten Turntoo-model, waarmee de klant pas echt op zijn wenken bediend wordt en onze planeet wordt ontzien.
    interview
    Marketing
    2 januari 2017
    Pierre Spaninks
    5-7 minuten leestijd
    Een boek over marketing, maar nu eens niet met mooie theorieën en modellen. De marketingorganisatie van de toekomst gaat over hoe je de marketingfunctie binnen de organisatie vormgeeft. Volgens auteur Rob Beltman kan dat beter competentiegestuurd dan, zoals dat vandaag de dag nog vaak gebeurt, vanuit functies en taken.
    interview
    Algemeen management
    2 januari 2017
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’, toegepast op finance en zorg, sluiten Jeroen Kemperman, Jennifer op ’t Hoog en Jeroen Geelhoed hun reeks af met Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar?
    interview
    Marketing
    2 januari 2017
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Paul Postma schreef het boek Big Data Marketing – Snel - Simpel - Succesvol over hoe bedrijven big data praktisch kunnen inzetten. ‘Als je niet snapt wat je doet, kun je niet echt in de top meedraaien.’
    interview
    Psychologie
    2 januari 2017
    Paul Groothengel
    7-9 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek verkent neurobioloog Dick Swaab de creatieve kanten van ons brein. Muziek en beeldende kunst kunnen invloed hebben op de genezing van hersenziekten, stimuleren de hersenontwikkeling en het ontstaan van creativiteit.
    interview
    Verandermanagement
    22 december 2016
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    Een groot deel van de in de populaire managementboeken en adviespraktijk gehanteerde aannames blijkt onjuist te zijn. In Reconsidering Change Management maken MythBusters Steven ten Have & co. een einde aan die aannames en bespreken ze de bijwerkingen van change management praktijken.
    interview
    Verandermanagement
    21 december 2016
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Ondernemingen moeten innovatiever worden om de concurrentie te evenaren of te overtreffen. Dat is eenvoudiger dan menigeen denkt, want in elke organisatie zit verborgen creatief en innovatief talent.  Toch komt innovatie vaak niet tot ontplooiing. Het blijft een abstract doel en we missen een concrete aanpak. Bart Stofberg wil dit probleem oplossen. In Iedereen kan innoveren benoemt hij de bouwstenen van innovatievermogen en daarmee van innovatie.
    interview
    Psychologie
    20 december 2016
    Justin van Lopik
    Hoe werkt de wereld als je alleen vanuit marktwerking denkt? Een interessante gedachtenexperiment. Jasper van Kuijk is cabaratier, universitair docent en columnist van de Volkskrant. Bastiaan de Jong spreekt hem in zijn podcast naar aanleiding van het boek Hoe moeilijk kan het zijn?.
    interview
    Algemeen management
    19 december 2016
    Guido van de Wiel
    2-3 minuten leestijd
    ‘Zet mensen bij elkaar en je krijgt gedoe. Gegarandeerd. Tegelijkertijd geldt: mensen willen geen gedoe maar verbinding.’ Aan het woord is Marco Buschman, auteur van Verbindend vermogen; de recente nummer 1 in de managementboek bestsellerlijst. ‘Mensen willen erbij horen, willen gezien worden, willen erkend worden. Die behoefte aan verbinding is van alle tijden. En van alle mensen.’
    interview
    Algemeen management
    15 december 2016
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Dees van Oosterhout werkt als zelfstandig adviseur in de top van overheid en bedrijfsleven. Onlangs verscheen haar vierde boek: Politieke Intelligentie - Meer invloed? Zó speel je het spel op de werkvloer! Een boek waar iedere manager in Nederland zijn voordeel mee kan doen. Omdat je persoonlijke strategie voor 60% je succes bepaalt.
    interview
    Leiderschap
    13 december 2016
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    Snelle verandering in organisaties: het lijkt een contradictio in terminis, zeker als het gaat om verandering van houding en gedrag. Taaie vraagstukken dus. Volgens steeds meer veranderkundigen kan het echter wel degelijk. Onder hen ook Simon van der Veer en Linde Peters. Zij publiceerden een boek met de veelzeggende titel Move before you’re ready, over hoe je snel en continu verbetert.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    12 december 2016
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    De proliferatie van het internet heeft geleid tot een onacceptabele hoeveelheid leugens en desinformatie, stelt de Amerikaanse neurowetenschapper Daniel Levitin in Uit onbetrouwbare bron. Hij pleit voor meer informatiegeletterdheid. ‘Ik reserveer slechts één moment van de dag voor online nieuws.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden