OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 61 van 2.298 resultaten
    interview
    Communicatie en media
    3 augustus 2016
    Bert Peene
    6-8 minuten leestijd
    ‘Extern winnen is intern beginnen’ is een oud gezegde in de PR-wereld. Betrokken medewerkers zijn immers de sleutel tot organisatiesucces. Zij vormen, zoals dat heet, een ‘aligned workforce’. Alignment komt echter niet vanzelf, maar vergt een investering waarmee jaren gemoeid zijn. In haar boek Alignment 2.0 (‘De optelsom van internal branding en employer branding in de praktijk’) laat Bea Aarnoutse zien hoe je door het aantrekken, betrekken en behouden van de juiste mensen tot een aligned workforce kunt komen.
    interview
    Leiderschap
    28 juli 2016
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Samen met Hans van der Loo schreef Patrick Davidson het boekje Musk Mania dat getuigt van hun grote fascinatie voor Elon Musk (45), de oprichter van Tesla en SpaceX. De auteurs zien Musk als dé belichaming en uitvergroting van de ultieme Wavemaker die, gedreven door een soort oerkracht, golven van verandering veroorzaakt en mensen weet te activeren.
    interview
    Strategisch management
    20 juli 2016
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Sjors van Leeuwen schreef het boek Hoe agile is jouw strategie?, waarin visies, ideeën en ervaringen uit de praktijk inzichten geven hoe een organisatie agile kan worden. ‘Agility is geen hype.’
    Interview
    Marketing
    19 juli 2016
    Ruud Moors
    7-10 minuten leestijd
    Marketing is nog een relatief jonge wetenschap, een vakgebied dat bovendien als gevolg van de exponentiële opeenvolging van technologische ontwikkelingen voortdurend aan verandering onderhevig is. Patrick Petersen herzag daarom zijn HOM5.
    interview
    Internet en social media
    13 juli 2016
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    De meeste wervend bedoelde corporate online teksten bestempelt Aartjan van Erkel als ‘bullshit-marketing’. Clichés vooral. ‘Daar worden consumenten narrig van.’ Van Erkel pleit in Maak ze gek! voor storytelling. ‘En creëer vooral problemen voor potentiële klanten. Gordon Ramsey is als troubleshooter op TV niet toevallig al elf jaar zo irritant.’
    interview
    Leiderschap
    12 juli 2016
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Tesla-oprichter Elon Musk is een fenomeen. Een wavemaker die de hele wereld verandert. Uit fascinatie voor ‘s werelds grootste presteerder schreven Hans van der Loo en Patrick Davidson het boekje Musk Mania. ‘Musk laat zien hoe je in je eentje de wereld kunt veranderen.’ En in iedereen schuilt een wavemaker.
    interview
    Internet en social media
    8 juli 2016
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Van straatjochie tot multi-miljardair. In Alibaba, the house that Jack Ma built beschrijft China-expert en adviseur Duncan Clark hoe de Chinese ondernemer Jack Ma een van ‘s werelds grootste internetbedrijven bouwde. ‘Als ik dit verhaal als fictie had gepitched, dan had ik nooit een boekcontract gekregen.’ 
    interview
    Ondernemen
    8 juli 2016
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Ondernemer in 100 dagen van Thomas Blekman is een ‘doe boek’. Met de vijf wetenschappelijke principes van effectuation ontwikkelt de lezer in 100 dagen voor zichzelf een omzet genererend verdienmodel. Dat gebeurt in kleine stappen, met zo laag mogelijke risico’s en door de lezer opdrachten te laten maken.
    interview
    Algemeen management
    6 juli 2016
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Elke goede schepping vernietigt een slechte. Tijd maakt het verschil. Timing is een ambacht. Harry Starren heeft zijn jarenlange bemoeienis met en interesse in management verwoord in 75 oneliners: Think like a manager don’t act like one. Tegeltjeswijsheden die dankzij een tekstuele toevoeging en inspirerende fotografie een diepere lading hebben gekregen. Al wijst Starren wel op de bijsluiter die zegt dat ‘klakkeloze navolging onverstandig lijkt’.
    interview
    Algemeen management
    5 juli 2016
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Om te kunnen overleven, moeten organisaties zichzelf regelmatig opnieuw uitvinden. Daarvoor heb je onder meer medewerkers nodig met goede ideeën, die ervoor zorgen dat de organisatie voor klanten aantrekkelijk blijft. Aan goede ideeën is vaak geen gebrek; wel aan bereidheid er daadwerkelijk iets mee te doen. Beheersing is in veel organisaties belangrijker dan innovatie. In zijn boek Oh nee, een goed idee (‘Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden’) laat Misha de Sterke zien hoe je ervoor kunt zorgen dat waardevolle ideeën toch geaccepteerd en geïmplementeerd worden.
    interview
    Algemeen management
    4 juli 2016
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Agnes Siegerink en Rob Melief signaleerden tijdens trainingen aan toptalenten uit het bedrijfsleven iets bijzonders: deze toppers zijn niet alleen heel slim en talentvol, ze kunnen bóven de materie staan. Siegerink haalden wat mensen bij elkaar met dit ‘doorzien’ en schreef er een inspirerend boek over: Doorzien - Beter leven en leidinggeven met je eigen manier van kijken.
    interview
    Algemeen management
    30 juni 2016
    Paul Groothengel
    5-6 minuten leestijd
    Aan bureaucratie valt niet te ontkomen. Hoe erg is dat? Onze haat-liefde verhouding met de ‘inktschijters’ van deze wereld is begrijpelijk, betoogt filosoof René ten Bos in zijn nieuwe boek ‘Bureaucratie is een inktvis’.
    interview
    Verandermanagement
    29 juni 2016
    Marion Smale
    7-10 minuten leestijd
    Richt je blik op het maatschappelijke vraagstuk, niet op het inrichtingsvraagstuk’ Dirk-Jan de Bruijn roept in zijn op 19 mei verschenen boek Doorbreken. Verandering in de publieke sector op tot toekomstdromen en lenigheid in denken en doen.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    28 juni 2016
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    De docent neurowetenschappen – en medewerker van Managementboek Magazine - Ger Post veegt in zijn nieuwe boek Stalen zenuwen de vloer aan met de mythe dat de grootste sporters boven zichzelf kunnen uitstijgen wanneer zij onder druk staan. Wat je wel helpt wanneer je moet presteren, is de druk na te bootsen in je voorbereiding.
    interview
    Algemeen management
    27 juni 2016
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    Leo Kerklaan verwierf faam als auteur van De cockpit van de organisatie en als adviseur. Ooit bracht het adviesvak hem in Ethiopië. ‘Ik zag rondtrekkende nomaden die geen TomTom, kaart of telefoon hadden, maar wel maximaal wendbaar waren. Strategisch op zoek naar voedsel en toekomst veiligheid. Zij bereikten steeds hun doel. Zelfredzaamheid waar we in het Westen nog veel van kunnen leren.’
    interview
    Algemeen management
    24 juni 2016
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Handboek eigen baas - voor freelancers, zzp'ers en andere zelfstandigen -  is de nieuwe editie van het standaardwerk voor alle zelfstandigen. Tijs van den Boomen schrijft het Handboek al twintig jaar. Met deze vernieuwde uitgave koos hij bewust voor een meer compacte opzet.
    interview
    Algemeen management
    23 juni 2016
    Pierre Spaninks
    7-10 minuten leestijd
    Technisch is de digitalisering zo ver dat we er ongekende voordelen mee kunnen gaan behalen. Zowel economisch als sociaal. Maar de gevestigde orde heeft er grote moeite mee. Volgens futuroloog Wim de Ridder moeten beleidsmakers de toekomst nodig omarmen. Anders verspelen we de kans op nieuwe welvaart. Een dubbelinterview met de futuroloog en zijn zoon, bedrijfseconoom Willem Peter de Ridder.
    interview
    Internet en social media
    20 juni 2016
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    De invloed van sociale media op organisaties, en op HR in het bijzonder, is groot, stelt zelfstandig HR-professional Diana Russo. In HR & Social Media beschrijft ze (samen met medeauteur Inge Beckers) hoe en waarom organisaties sociale media kunnen inzetten. En wat de gevolgen daarvan zijn voor communicatie en samenwerking, zowel op de werkvloer als in de bestuurskamer.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    17 juni 2016
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Hoe gemakkelijk je informatie verwerkt hangt niet af van je leeftijd of je intelligentie, maar van de methode die je gebruikt, stelt de psycholoog Mark Tigchelaar in zijn boek Lezen, weten en niet vergeten. Bovendien helpt het niet dat wij alle informatie tegenwoordig van een scherm tot ons nemen. Tigchelaar, zelfs dyslectisch, heeft een methode ontwikkeld die ons helpt datgene wat wij lezen veel beter te onthouden: de UseClark-methode.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    15 juni 2016
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Van de Nederlandse werkenden is 88 niet bevlogen. Nyenrode docent Bas Kodden pleit dan ook voor meer HELD-en: Hoog Energieke Leidingnemende Doeners. Een interview over stoppen met medewerkers tevredenheidsonderzoeken, turbulentie, angst en een Chief Energy Officer.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden