OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 64 van 2.298 resultaten
    interview
    Leiderschap
    14 december 2015
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Guido de Valk begon ooit als huisarts in asielzoekerscentra, maar ontwikkelde zich in rap tempo tot leidinggevende. Met zijn nieuwe boek Neuroleiderschap (‘Van macht naar kracht’) bracht hij de term neuroleiderschap naar Nederland.
    interview
    Organisatiekunde
    9 december 2015
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Zelfsturing en ontmanagen zijn hot, maar blijf wel nadenken over je organisatiestructuur. Sowieso zijn er genoeg redenen om je organisatiestructuur zo nu en dan goed tegen het licht te houden. Mark Nijssen beschrijft in zijn boek Organisatie Ontwerp Atelier een praktisch model waarmee organisaties zelf een structuur kunnen ontwerpen die hen naadloos past.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    7 december 2015
    Justin van Lopik
    6-8 minuten leestijd
    Als hoogleraar klinische neuropsychologie weet Margriet Sitskoorn precies welk gedrag je moet vertonen om succesvol te zijn in je leven en je werk. Ze schreef een boek over hoe je dat voor elkaar krijgt. Een gesprek.
    interview
    Organisatiekunde
    7 december 2015
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    Samenwerking tussen organisaties mislukt vaker dan nodig is. Volgens Daniel Wolfs komt dat met name door een verkeerde focus: niet de inhoud of een gedetailleerd stappenplan moet centraal staan, maar de mens. Samenwerking echt willen: dat is de sleutel tot succes. Met zijn boek Magic makers wil hij laten zien dat interorganisationeel samenwerken alleen een succes kan worden als iedereen zich volledig aan het beoogde doel en het voorafgaande proces committeert.
    interview
    Algemeen management
    3 december 2015
    Patrick Davidson
    7-10 minuten leestijd
    Op 8 december j.l. sprak Menno Lanting, auteur van de bestsellers Iedereen CEO, Olietankers en Speedboten en onlangs weer Hoe word ik een speedboot? op het seminar Nieuw Leiderschap. Met verder onder meer Yuri van Geest en Hans van der Loo zal Lanting ingaan op het leiderschap dat in deze tijden nodig is. Patrick Davidson sprak met Menno Lanting in de aanloop naar dit event.
    interview
    Marketing
    2 december 2015
    Ronald Buitenhuis
    8-11 minuten leestijd
    De reclamewereld gaat totaal op zijn kop. Tien commercials van 30 seconden op TV achter elkaar zijn over enkele jaren exit. Reclame tijdens The Voice zal niet generiek meer zijn, maar doelgroep gericht. Iedereen ziet wat anders. Mediabureaus oude stijl die simpelweg TV- en printreclame inkopen op provisiebasis, moeten hun businessmodel veranderen. En advertenties worden meer en meer per veiling en volledig automatisch geplaatst. Dat alles in de wereld van Digital first. Een gesprek met de winnaar van de Marketing Literatuurprijs (PIM), Joris Merks-Benjaminsen.
    interview
    Leiderschap
    1 december 2015
    Patrick Davidson
    5-7 minuten leestijd
    Op 8 december j.l. sprak Yuri van Geest, auteur van Exponentiële Organisaties op het seminar Nieuw Leiderschap, samen met onder meer Menno Lanting en Hans van der Loo zal Van Geest ingaan op het leiderschap dat in deze tijden nodig is. Exponentiële Organisaties is een van de meest besproken boeken van 2015. Patrick Davidson sprak met Yuri van Geest in de aanloop naar dit event.
    interview
    Marketing
    30 november 2015
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Branding is hot, maar dat leidt niet automatisch tot betekenisvolle merken. Niet zelden lijkt een middagje brainstormen genoeg om de merkidentiteit vast te leggen. Zonde van alle tijd en moeite, oordeelt merkadviseur Michel Jansen. Als de identiteit op een meer onderbouwde wijze tot stand komt, valt er veel meer uit het merk te halen. Met zijn nieuwste boek, De vijf stappen naar een betekenisvol merk (‘Ontdek de kracht van archetypen’) reikt hij communicatie- en marketingprofessionals, maar vooral ook management teams, handvatten aan om vanuit een sterk merk de markt te bewerken.
    interview
    Internet en social media
    27 november 2015
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Samen met de consument een nieuwe biersmaak bedenken, ijssmaken van Ben & Jerry’s van de graveyard terughalen, koeien en consumenten die in het weiland een yoghurtsmaak bepalen. Social media is social business. Ook interne social media kan geld opleveren, al is dat lastiger meetbaar. Dit en meer blijkt uit het boek Social media? Social business! Een onderzoek in opdracht van de Stichting Management Studies. Wij spraken Han Gerrits, een van de auteurs/onderzoekers.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    26 november 2015
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Professionele voorspellingen schieten vaak ernstig tekort, zegt Wharton-politicoloog Philip Tetlock in Supervoorspellers. Met een wetenschappelijke aanpak gaat de kwaliteit van prognoses echter met sprongen omhoog. ‘De meeste experts zijn doodsbang om te falen.’
    interview
    Leiderschap
    24 november 2015
    Ger Post
    7-10 minuten leestijd
    Wat maakt iemand een slechte leider? In Het dictatorvirus – Slecht voorbeeld doet slecht volgen verdiept Frank Schaper zich in de leiders die we liever wegzetten als psychopaten. ‘Zie hem voor wat hij is: een maffiabaas.’
    interview
    Coaching en trainen
    24 november 2015
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    De coachende manager is een kok, aldus Donatus Thöne, Als je het maar vaak genoeg doet, wordt je vanzelf een Jonnie Boer. Maar wees gerust, een mooie appeltaart bakken is in veel situaties al voldoende. In gesprek met Donatus Thöne over het boek Appeltaart voor managers dat hij samen met Judith de Koeijer en Mirjam Speelmans ‘bakte’.
    interview
    Strategisch management
    23 november 2015
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers in de markt. En het is volgens Yousri Mandour, co-auteur van Zo vernieuw je je businessmodel, een illusie te veronderstellen dat het ‘aan jouw sector voorbij zal gaan’. Maar de toekomst is niet alleen aan nieuwkomers. ‘De gevestigde orde kan overleven, mits ze bereid zijn hun attitude te veranderen.’
    interview
    Marketing
    23 november 2015
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Wat is het geheim van Silicon Valley? En kun je de dadendrang van dit Amerikaanse innovatiewalhalla ook vertalen naar de Europese situatie? Steven Van Belleghem nam twee jaar geleden voor het eerst twintig ondernemers en managers mee op studiereis naar Silicon Valley en kwam met een tastbaar resultaat terug.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    23 november 2015
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Onderhandelen is het oplossen van een wederzijds probleem, zegt Northwestern University-hoogleraar Thomas Lys in het Handboek onderhandelen. Een grondige voorbereiding is daarbij een absolute vereiste. ‘Onthul nooit je reserveringsprijs.’
    interview
    Organisatiekunde
    23 november 2015
    Erik de Vries
    5-6 minuten leestijd
    Bart Flos schreef De kenniskermis, een boek dat managers - en andere stervelingen - moet helpen te blijven drijven in de rap dieper wordende zee van kennis en informatie. Wie weet wordt het wel het laatste boek dat u zult lezen.
    interview
    Leiderschap
    20 november 2015
    Ger Post
    3-4 minuten leestijd
    Nog even, 29 november om precies te zijn, verschijnt Het dictatorvirus ('Slecht voorbeeld doet slecht volgen'), de meer dan waardige opvolger van Hoe je een geboren leider wordt. In dit boek verdiept Frank Schaper zich in de leiders die we liever wegzetten als psychopaten. ‘Het dictatorvirus maakt meer slachtoffers dan het ebola-virus.’ Managementboek magazine sprak aan de vooravond van verschijnen even kort met de auteur.
    interview
    Marketing
    18 november 2015
    Robert Buisman
    6-9 minuten leestijd
    Succes behaal je niet meer door het spel efficiënter te spelen. Het speelveld is daarvoor te ingrijpend veranderd. Organisaties verliezen grip en leveren marktaandeel in aan branchevreemde pioniers. Volgens Robert Buisman moet de schakelaar om, om daarmee onzekere en ontwrichtende tijden te pareren.
    interview
    Advisering
    16 november 2015
    Pierre Spaninks
    5-7 minuten leestijd
    Kennis is breder beschikbaar dan ooit, en kenniswerk automatiseert in rap tempo. Dat zet druk op het vak van de consultant. Vertrouwde namen uit de adviesindustrie verdwijnen, game changers komen op. Deze ontwikkeling biedt echter ook nieuwe mogelijkheden. Daarover gaat Nieuwe business modellen in consulting: Changing the Game van Ard-Pieter de Man, Marguerithe de Man (geen familie) en Annemieke Stoppelenburg.
    interview
    Leiderschap
    11 november 2015
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Leiders presteren slechter dan ooit, zegt Stanford-hoogleraar Jeffrey Pfeffer in Leadership BS. Dat is voor een deel de schuld van managementopleidingen. ‘Het idee dat leiderschapstraining in het teken zou moeten staan van inspiratie lijkt me belachelijk.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden