OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 74 van 2.298 resultaten
    interview
    Financieel management
    11 april 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Als organisatieadviseur zag Kees Tillema vaak hoe cijfers en regels projecten en ondernemingen verstikten. Daarom schreef hij Van Cijfers naar Waarden.
    interview
    Leiderschap
    11 april 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Het boek van Bruno Rouffaer over leiderschap is uit onvrede geboren. Dat blijkt al uit de titel ‘No Way. Vertrouwen, Integriteit, Nederigheid. Big Bad Boss era is over’.
    interview
    Algemeen management
    11 april 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Het belang van eigendom vervaagt in de nieuwe economie, betoogt Marga Hoek in haar boek. ‘De consument van de nieuwe economie hoeft geen woning, auto of telefoon te bezitten, als hij maar kan wonen, rijden en bellen.’
    interview
    Reclame en verkoop
    11 april 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    In zijn baan als communicatiedeskundige kreeg Fons van Dyck vaak de vraag van marketeers en managers: moeten we nu investeren in reclame in ‘oude’ of ‘nieuwe’ media?
    interview
    Projectmanagement
    11 april 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Jan-Peter Bogers hoorde zichzelf als organisatie- en projectadviseur vaak zeggen: ‘Volgens mij is het eigenlijk heel simpel...’ Projecten liepen namelijk vaak vast doordat degenen die eraan werkten het onnodig ingewikkeld maakten.
    interview
    Marketing
    4 april 2014
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Het gratis weggeven van digitale producten kan erg lucratief zijn, zegt Nicholas Lovell in De Curve. Bedrijven kunnen via freeloaders een vertrouwensband opbouwen met de superfan, die onevenredig veel geld over heeft voor een exclusief product. ‘Mensen betalen voor emotie.’
    interview
    Verandermanagement
    2 april 2014
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Met zijn boek Vandaag doen wat morgen nodig is geeft consultant Rob Fijlstra bestuurlijk Nederland er flink van langs. Hij pleit voor het rigoureus opschudden van verouderd denken over organiseren en leidinggeven. De bestuurlijke elite moet veranderen, of plaatsmaken voor jonge talenten. Hoe eerder, hoe beter.
    interview
    Projectmanagement
    31 maart 2014
    Ger Post
    7-10 minuten leestijd
    Onlangs maakte de vakjury de Shortlist voor de titel Managementboek van het Jaar 2014 bekend. Vijf boeken over uiteenlopende onderwerpen – nieuw leiderschap, motiveren via cijfers, versimpelen, reclame en business in de nieuwe economie – zijn genomineerd. Managementboek Magazine deed een rondgang langs de genomineerde auteurs.
    interview
    Projectmanagement
    27 maart 2014
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Bart Flos maakte het als interim crisismanager mee. Tien IPMA-A-gecertificeerde projectmanagers waren niet goed genoeg om een project succesvol te managen. Reden: onder andere een totaal gebrek aan natuurlijk leiderschap. Het is één van de meest gemaakte fouten in een wereld van faalspiralen, Wet van Murphy en gepruts in de branddriehoek mens-methode-machine.
    interview
    Werk en loopbaan
    27 maart 2014
    Pierre Spaninks
    6-9 minuten leestijd
    Een goed stel hersens is niet genoeg voor een carrière als chief executive officer. Die rol moet passen bij iemands persoonlijkheid, bij zijn of haar diepste drijfveren. Anders gebeuren er ongelukken. Headhunter Ralf Knegtmans is gefascineerd door talent en ziet het als zijn missie om zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek komen. Vandaar ook zijn nieuwe boek: Hoe word je CEO?
    interview
    Algemeen management
    27 maart 2014
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Vier jaar geleden verraste de trainer en coach Harry van de Pol uit Ede met een goed ontvangen boek over luisteren, Harthorend. Voortbordurend op dat onderwerp heeft hij nu een vervolg geschreven over het voeren van gesprekken, Basisboek luisteren en spreken. ‘De vraag is wat er bij jou voor zorgt dat je echt contact maakt en geen schijnvertoning opvoert.’
    interview
    Algemeen management
    19 maart 2014
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Over succes en de mogelijke verklaringen daarvan zijn bibliotheken volgeschreven. Frank van Luijk geeft in De ontspoorde manager voorbeelden van het tegenovergestelde: topmannen die het niet redden, managers die veelbelovend uit de startblokken schoten maar onderweg struikelden.
    interview
    Leiderschap
    11 maart 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    De inzichten van gedragseconomie werken niet bij strategische beslissingen, zegt Phil Rosenzweig in Left Brain, Right Stuff. Presteren in het bedrijfsleven is een grijs gebied waarbij leiders de balans moeten vinden tussen koele analyse en dadendrang. ‘Beslissingen vallen niet te trainen.’
    interview
    Leiderschap
    3 maart 2014
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    De regelzucht in het onderwijs is hem al jaren een doorn in het oog. Ze maakt mensen monddood en dat heeft uiteindelijk desastreuze gevolgen voor de geleverde onderwijskwaliteit. Drie boeken schreef Dolf van den Berg inmiddels over hoe om te gaan met de professionele ruimte voor docenten. Managementboek Magazine sprak met hem over Leidinggevende, wie ben je? Postmoderne visie op leidinggeven in het onderwijs, voorlopig even zijn laatste. Maar het volgende boek komt er weer al aan.
    interview
    Internet en social media
    26 februari 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Dominantie op de smartphone-markt is maar één aspect in het bikkelharde gevecht tussen tech-giganten Apple en Google, zegt de Amerikaanse Wired-journalist Fred Vogelstein in Titanenstrijd - Apple vs Google en de revolutie in de mediatechnologie. Met een gezamenlijk vermogen van 200 miljard dollar in cash staan er veel grotere belangen op het spel. ‘Het gaat in essentie om het bouwen van het televisienetwerk van de 21e eeuw.’
    interview
    Marketing
    25 februari 2014
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Traditionele marketing en sales zijn passé. Klanten zijn kritischer en benutten heel andere informatiekanalen dan voorheen. Het wordt dan ook tijd voor een slimmere commerciëlere agenda. Daarin spelen volgens Paul Hassels Mönning digitale middelen, neuromarketing en klantpsychologie een belangrijke rol. Br@inbound marketing noemt hij het en het succes ervan is al meerdere keren bewezen.
    interview
    Reclame en verkoop
    25 februari 2014
    Hans van der Klis
    5-6 minuten leestijd
    De telefonische verkoop lijkt uit de gratie geraakt. Maar in het nieuwste deel van zijn serie ultrapraktische salesboeken, Maak van de telefoon je vriend, breekt expert Michel Hoetmer een lans voor die goeie, ouwe koude acquisitie. ‘Het kán werken, mits je het goed aanpakt. Een succesratio van één op tien is reëel.’
    interview
    Algemeen management
    25 februari 2014
    Pierre Spaninks
    7-10 minuten leestijd
    Wanda Kraal en Tanja Smid schreven met Leidinggeven doe je zo! een wegwijzer voor resultaat- én mensgerichte managers. Veel van de vaardigheden die je in dat vak nodig hebt, kun je leren. Maar je moet er ook de kans voor krijgen. ‘De bedrijfsleiding zou managers best wat vaker en vooral ook eerder mogen betrekken bij de te varen koers.’
    interview
    Algemeen management
    25 februari 2014
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Veel organisaties zitten vast en groeien niet meer. Als gevolg van de crisis, maar vooral ook als gevolg van de veranderingen in de samenleving. In Het geheim van groeikracht heeft serieondernemer en voormalig topman van McDonald’s Nederland René Savelberg een antwoord geformuleerd. Hij introduceert een nieuwe aanpak waarmee bedrijven weer kunnen groeien.
    interview
    Marketing
    20 februari 2014
    Pierre Pieterse
    4-6 minuten leestijd
    Route Mobiel versus de ANWB. Brand New Day versus Aegon. Tango versus Shell. Het is direct duidelijk welk merk de meeste sympathie opwekt. De verhalen van de Klein Duimpjes die het onverschrokken opnemen tegen de grote jongens, zijn inspirerend en leerzaam. Erwin Wijman beschrijft de cases en de regels voor challengers in Vlinder in de boksring, samen met reclamemakers José Evers en Piet Hein Smit.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden