OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 77 van 2.298 resultaten
    interview
    Verandermanagement
    30 september 2013
    Pierre Spaninks
    7-9 minuten leestijd
    De een komt vaker over de vloer bij bedrijven, de ander bij not for profits. De een legt meer de nadruk op strategie en structuur, de ander op gedrag en vertrouwen. Toch werken Willem Vrakking en Anton Cozijnsen al meer dan dertig jaar samen aan hun gedeelde ambitie: een echte wetenschap te maken van hun vak, de veranderkunde. Een dubbelinterview, naar aanleiding van het verschijnen van hun Basisboek veranderkunde.
    interview
    Algemeen management
    26 september 2013
    Ger Post
    11-15 minuten leestijd
    Paul Postma deed al aan neuromarketing nog voordat het vak was uitgevonden. Nu neuro inmiddels een hype is, maakt hij de balans op en zet hij de verschillende technieken voor marketeers op een rij. ‘Wij zijn bèta’s in een ouwehoerbranche.’
    interview
    Algemeen management
    18 september 2013
    Erik de Vries
    7-9 minuten leestijd
    Ward Grootens schreef met Het recht op een baas een scherp, prikkelend en openhartig boek waarin hij leidinggeven terugbrengt tot de basis: aandacht en tijd geven aan medewerkers.
    interview
    Advisering
    18 september 2013
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    700.000 exemplaren gingen er wereldwijd al over de toonbank van Business Model Generatie. Het lijkt erop dat men in de huidige barre tijden naarstig op zoek is naar nieuwe businessmodellen. Met een hoofdrol voor de even prettige als visuele maar vooral voor de wat langere termijn doeltreffende aanpak van Alexander Osterwalder. ‘Businessmodellen zijn als yoghurt in de koelkast. Het bederft, maar veel sneller dan tien jaar geleden’, aldus de Zwitserse goeroe.
    interview
    Marketing
    17 september 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    De dienstbaarheid van personeel? Bar en boos. Consumenten voelen zich verloren. Aanbieders die zich wél dienstbaar opstellen, hebben een wereld te winnen, stelt marketingadviseur Paul Moers. In zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud geeft hij in acht stappen aan hoe bedrijven ‘hun klant kunnen verdienen’.
    interview
    Leiderschap
    9 september 2013
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Leiderschap is in een crisis geraakt, stelt Harvard-hoogleraar Barbara Kellerman in The End of Leadership. Topbestuurders zien hun macht afbrokkelen terwijl gewone mensen steeds mondiger worden. Het is niet duidelijk wat daarvoor in de plaats komt. ‘De eisen van volgers zijn vaak onrealistisch.’
    interview
    Economie
    4 september 2013
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Sociale media hebben geen nieuw tijdperk ingeluid, zegt BJ Mendelson in Social media is bullshit. De marketingregels van weleer zijn nog steeds van kracht, en er is niets nieuws onder de zon. ‘Twitter-volgers, pageviews en Faceboek-vrienden hebben geen enkele zin als ze zich niet vertalen in meer omzet.’
    interview
    Algemeen management
    28 augustus 2013
    Pierre de Winter
    11-15 minuten leestijd
    Drie belangrijke trends stelen momenteel de show in het duurzaamheidsdebat: kleinschaligheid, coöperatief organiseren en de opkomst van de circulaire economie. ‘Mensen zijn op zoek naar nieuwe vormen om de samenleving en de economie vorm te geven.’
    interview
    Projectmanagement
    27 augustus 2013
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Nadat hij eerder (met anderen) al een handboek over projectmanagement schreef, heeft Jo Bos nu samen met Anne Jette van Loon en Hans Licht een handboek over programmamanagement geschreven: Programmatisch creëren. ‘Er is een andere taal nodig om in tijdelijke structuren complexe veranderopgaven te realiseren’, zegt Bos. ‘In deze snel veranderende wereld kunnen organisaties veel dingen niet meer alleen doen.’
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    11-15 minuten leestijd
    Na jaren van onderzoek heeft André de Waal zijn HPO-bouwwerk voltooid. Met als daverend slotakkoord de publicatie, dit voorjaar, van Hoe bouw je een High Performance Organisatie? De vijf universele factoren van excellent presteren. Reden voor een gesprek over ondermeer HPO-pijlers en -kenmerken, over excelleren versus aanmodderen, en de fout van te veel ambitie: ‘Veel organisaties gaan nat op de kant van de processen, vooral omdat ze veel te veel projecten doen.’
    interview
    Marketing
    26 augustus 2013
    Ronald Buitenhuis
    3-5 minuten leestijd
    Makeup.com van L’Oréal. Allerhande van Albert Heijn. Hele grote merken zetten steeds beter content in om klanten te binden en nieuwe klanten binnen te halen. ‘Voor marketeers is een goede content-marketingstrategie als een heilige graal. Je bindt mensen met iets wat ze écht leuk vinden. Wat wil je nog meer?’ Aldus Aart Lensink, auteur van Aan de slag met content marketing.
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    De publieke sector van Nederland moet beter presteren met een kleiner budget. Dat kan alleen lukken als publieke managers zich opnieuw uitvinden, stelt Wim Schreuders. Hij werkte decennia in het publieke domein. Met Meer door minder in het publieke domein wil hij eraan bijdragen dat publieke managers meer maatschappelijk resultaat boeken.
    interview
    Non-profit
    19 augustus 2013
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    Wat hebben De Efteling, Duvel, Illy, Ajax en Ikea wel wat andere bedrijven niet hebben? Een briljant businessmodel. Je kunt ook zonder maar dan zal de wereld niet blijvend veranderen. Het boek Briljante businessmodellen (‘een bijzondere benadering voor betere business’ biedt - voor wie dat wil - een drietrapsraket naar eeuwige roem.
    interview
    Reclame en verkoop
    5 augustus 2013
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    In tijden van economische voorspoed was er vooral sprake van een kopersmarkt. De klant kwam toch wel. Nu moeten bedrijven weer leren verkopen, ofwel: de klant verleiden. Daar zijn we slecht in, terwijl er een scala aan mogelijkheden is, zo betogen Daniëlle de Jonge en Rob Snoeijen in hun nieuwe boek Verleid de klant (‘onweerstaanbaar zakendoen’). ‘Verkopers bewust maken van alle aspecten van het onderbewuste.’
    interview
    Strategisch management
    1 augustus 2013
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw, medeoprichters van accelerator Startupbootcamp, hebben hun ervaringen en ideeën over het opzetten van nieuwe bedrijven verzameld: I’m hungry luidt de titel van hun boek, dat honderd lessen bevat voor beginnende ondernemers. ‘Geen enkel bedrijf is zo groot dat het niet door een startup verslagen kan worden’, steken ze de startups een hart onder de riem.
    interview
    Marketing
    26 juli 2013
    Paul Groothengel
    7-9 minuten leestijd
    In de marketingwereld leidt de kloof tussen on- en offline-marketing tot onduidelijkheid. Tot een schizofreen merkbeeld bij consumenten. Dat moet en kan beter, bewijst Joris Merks in zijn boek Schizofrene marketing.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    12 juli 2013
    Ronald Buitenhuis
    5-6 minuten leestijd
    Veel mensen hebben plannen te over, maar realiseren? Ho maar. Waarom slaagt de een er wel in om zonder auto maar met caravan toch in Istanbul te komen en heeft de ander al moeite om tien kilo af te vallen? Ervaringsdeskundige Marcel van Driel legt in zijn boek Waanzinnige plannen! (‘ En hoe ze te realiseren’) uit hoe het werkt. Ooit durfde hij niet zijn bed uit omdat zijn schulden torenhoog waren. Uiteindelijk werd hij succesvol schrijver. Het kan verkeren.
    interview
    Coaching en trainen
    9 juli 2013
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Hoe is het mogelijk: nu train ik al zo lang en kan ik nog steeds in de stress schieten. Zo begint Goed voor degroep van Karin de Galan. De trainster die trainers traint, ontrafelt in haar boek waarom ook heel ervaren trainers nog altijd in de stress schieten, hoe ze zichzelf beter kunnen leren kennen en beter om kunnen gaan met spanning en ‘hun eigen gekkigheden’.
    interview
    Algemeen management
    8 juli 2013
    Jeroen Ansink
    13-18 minuten leestijd
    Een realist in een wereld van dromers. Stanford-hoogleraar Jeffrey Pfeffer is een observator die common sense onderbouwt met harde feiten. ‘Ik beschrijf de wereld zoals die is, niet zoals we zouden willen dat zij is.’
    interview
    Organisatiekunde
    3 juli 2013
    Pierre Spaninks
    11-16 minuten leestijd
    De operationele organisatie van je bedrijf zo inrichten dat die zowel doeltreffend is als doelmatig. Om op die manier de juiste klantwaarde voort te brengen tegen de laagste kosten. Een mooi streven voor iedere manager - maar in de praktijk lastig om te realiseren. Hoe komt dat toch, en wat is eraan te doen? Daarover spraken we met Marcel F. van Assen, auteur van Operational Excellence. ‘Meestal is het een kwestie van leiderschap.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden