OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 115 van 11.900 resultaten
    recensie
    Marketing
    17 december 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Een merk bouwen, naamsbekendheid opbouwen, imago verbeteren... Allemaal belangrijke zaken. Maar hoe kan PR hier nu aan bijdragen? Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden nemen je mee in de wereld van PR in hun boek De PR-factor.
    recensie
    Psychologie
    17 december 2020
    Liesbeth Tettero
    1-2 minuten leestijd
    Over overtuigende communicatie zijn bibliotheken vol boeken verschenen. Van Aristoteles tot Cialdini, het onderwerp is vanuit vele perspectieven bestudeerd en beschreven. Gelukkig is er vast nog wel een plek op de planken te vinden voor een boekje met een bescheiden omvang maar een grote impact: Macht aan de aardige mens van Pacelle van Goethem.
    recensie
    Strategisch management
    16 december 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Bedrijven die zichzelf niet iedere keer opnieuw uitvinden zijn ten dode opgeschreven. Maar je hoeft het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. Het onoverwinnelijke bedrijf laat zien hoe succesvolle bedrijven erin slagen om superieure bedrijfsmodellen te bouwen, waar vele anderen falen.
    recensie
    Strategisch management
    16 december 2020
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Succesvolle mensen functioneren op basis van Principes. Ondernemer Ray Dalio is zeer succesvol, schatrijk en heeft de behoefte gevoeld om in dit boek zijn inzichten te delen. Dat doet hij op zeer uitvoerige wijze, zeer gedetailleerd met een goede mix van praktijkervaringen en literatuurverwijzingen. Tegelijkertijd roept het boek ook het gevoel van ‘overkill' op.
    recensie
    Strategisch management
    15 december 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Bedrijven moeten hun businessmodel vernieuwen om te kunnen overleven en afscheid nemen van verouderde en inefficiënte bedrijfsmodellen. In Business Model Shifts komen zes belangrijke verschuivingen (shifts) aan bod. Met nieuwe businessmodellen waarmee je relevant kunt blijven door kansen te benutten, waarde te verhogen en klanten positief te verrassen.
    recensie
    Organisatiekunde
    15 december 2020
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Een zeer praktisch en goed leesbaar boek over cultuur gebaseerd op het Concurrerend Waardenkader van Robert Quinn. Dit waardenkader is waarschijnlijk het meest gebruikte cultuurmodel.
    recensie
    Leiderschap
    15 december 2020
    Rudy Kor
    5-8 minuten leestijd
    In een goed geschreven boek van 850 pagina's laat Obama op veel plaatsen zien hoe onmachtig de machtigste man van de wereld ook vaak is. En dat ook hij de wereld met vallen en opstaan maar een klein stukje beter kan maken.
    recensie
    Marketing
    14 december 2020
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Eveline van Zeeland wist met Marketing Design met Customer Journey Mapping verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Ze combineert design thinking met marketing en zet aan tot creatief, oplossingsgericht denken. Met name door marketingvraagstukken te visualiseren in modellen.
    recensie
    Marketing
    11 december 2020
    Franca Gribnau
    3-4 minuten leestijd
    Intussen is het dagelijkse realiteit: elke organisatie of professional voelt de druk om te denken in mogelijkheden en alternatieven. Hoe ga je nu het beste om met klanten? Jos Burgers gooit een reddingsboei uit.
    recensie
    Internet en social media
    11 december 2020
    Peter de Roode
    4-5 minuten leestijd
    Wat een heerlijk boekje: Ik weet je wachtwoord van Daniel Verlaan leest als een trein en is nog zeer leerzaam ook. We beveiligen ons huis en auto met sloten, maar onze PC staat wagenwijd open. Een pijnlijke confrontatie, maar we kunnen er iets aan doen.
    recensie
    Leiderschap
    10 december 2020
    Sjia Cornelissen
    3-5 minuten leestijd
    Lydia Bos heeft een rijke leidinggevende ervaring in de zorgsector. Ze heeft zich verdiept in de vraag wat ervoor nodig is om te zorgen dat zowel professionals als leidinggevenden de leiding nemen over hun eigen professionele ontwikkeling. Dat ze zelf echte leiders worden en blijven.
    recensie
    10 december 2020
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Verlichting nu van Steven Pinker is een zeer belangwekkend boek dat bedoeld is om zowel hoop te bieden als ook de huidige wereld beter te begrijpen. Zeer goed onderbouwd, zeer diepgaand en op vele punten zeer open en niets verhullend.
    recensie
    Communicatie en media
    9 december 2020
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    In het Handboek communicatiestrategie - Agile methode voor strategieontwikkeling werkt Betteke van Ruler de methode van het Strategisch Communicatie Frame stap voor stap uit. Dit boek kan gezien worden als methodische verdieping van Het Strategisch Communicatie Frame.
    recensie
    Communicatie en media
    9 december 2020
    Quintus Hegie
    3-5 minuten leestijd
    Analytical thinkers will get a significant and structured boost in their people skill algorithms with Gilbert Eijkelenboom’s new book “People Skills for Analytical Thinkers”. In a practical, but solidly backed by scientific research evidence, 4 step approach, you’ll get to boost the results from your interaction and communication with other, non-analytical, people.
    recensie
    Communicatie en media
    9 december 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Wie wil er geen fans? Een merk met veel fans is enorm krachtig want fans zijn dé ambassadeurs van jouw merk of organisatie. Maar let op: fans krijg je alleen als jouw medewerkers ook fan zijn, als het management erin gelooft en als je het strategisch aanpakt. Daarover gaat Fanstrategie. Fans geven er veel voor terug én het is leuk, want fans maken is fun.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 december 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Een ijzersterk prijsbeleid is de beste manier om van je bedrijf een winstmachine te maken. Laat je prijzen niet bepalen door de markt en zorg ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt. Dat is de boodschap van het boek Pricing power.
    recensie
    8 december 2020
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    We moeten er allemaal een keer aan geloven: definitief afscheid nemen van onze ouders. Voor Jannetje Koelewijn ging dat gepaard met het schrijven van twee boeken.
    recensie
    Strategisch management
    7 december 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Ondernemen gaat met vallen en opstaan. Iedere groeifase kent zijn eigen groeipijnen of je nu in de pioniers- of standaardisatiefase zit. In Groeiversnellers vind je 50 breekijzers om met jouw bedrijf succesvol de stap naar de volgende fase te maken en de groei te versnellen.
    recensie
    Psychologie
    7 december 2020
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Hoogleraar psychiatrie Iris Sommer geeft in Het vrouwenbrein waardevolle inzichten in de ontwikkeling en werking van onze hersenen, de verschillen tussen vrouwen- en mannenhersenen en van welke verschillen we ons wel en van welke we ons niet iets moeten aantrekken.
    recensie
    Verandermanagement
    4 december 2020
    Rudy Kor
    6-8 minuten leestijd
    Het is Arend Ardon gelukt om mij aan het denken te zetten over mijn gewoontes en opvattingen over veranderprocessen in organisaties en in het privéleven. Zijn boek Traag versnellen behandelt een ingewikkeld onderwerp op luchtige toon.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden