OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 120 van 11.900 resultaten
recensie
Psychologie
21 oktober 2020
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
Met heel veel respect en emotie heb ik dit boek gelezen van de 93-jarige auteur Edith Eger. Edith is een van de weinige Holocaustoverlevenden die nog in leven zijn.
recensie
Marketing
21 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey.
recensie
Strategisch management
21 oktober 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Een paar maanden geleden had ik een aantal directeuren van Greenchoice op bezoek. Ze gingen op zogenaamde klantsafari. Nu moet je je niet een voorstelling maken als de Beekse Bergen, met ondergetekende in de rol van groot wild. De mensen van Greenchoice wilden een businessidee testen. Ik was volgens hun data een potentiële klant.
recensie
Algemeen management
20 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Wil je meer weten over NIEUW LEIDERSCHAP maar weet je niet waar te beginnen? Zoek je inspiratie voor de volgende stap als leidinggevende? Heb je niet veel tijd om zelf op zoek te gaan? Lees dan Bespaar 300 mensuren! Een handzame gids van Koos Groenewoud & Emmy Soplantila op weg naar dienend en deinend leiderschap.
recensie
Algemeen management
20 oktober 2020
Jaap Peters
3-4 minuten leestijd
Voorbij de managementmaatschappij van Marjolein Quené is een ‘mindblower' om maar met de deur in huis te vallen. Hans Achterhuis noemt het op de achterflap ‘een pijnlijk feest' van herkenning.
recensie
Personeelsmanagement
20 oktober 2020
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Leidinggevenden kunnen veel leren van dieren, en zeker van wolven, vindt Irene van Eijk. Wolven krijgen tenslotte geen burn-outs, zoals de titel van haar boek luidt. Hoe kun je de talenten van je medewerkers zo inzetten dat ze, net als wolven in een roedel, het best tot hun recht komen?
recensie
Strategisch management
19 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
We klagen maar al te vaak over bureaucratische regeltjes, oeverloze vergaderingen en projecten die maar doormodderen. Dingen die niets opleveren en wel veel energie en geld kosten. We moeten leren stoppen en het ‘dode paard feestelijk begraven'. Hoe? Dat lees je in het boek STOP.
recensie
Communicatie en media
19 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
Meesterframer van Sarah Gagestein en Jolijn Mes is een heel boeiend boek over taalgebruik en hoe je daarmee een onderwerp zo kunt ‘framen' dat je overtuigend(er) overkomt.
recensie
Marketing
19 oktober 2020
Latoya de Randamie
2-3 minuten leestijd
Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7 is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.
recensie
Marketing
16 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Bedrijven die de klant centraal stellen slaan de plank mis. Door hun focus op de consument dreigen merken terrein te verliezen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aanspreken. Je kunt als merk pas echt overtuigen als je trouw blijft aan je eigen authentieke zelf. You Do You geeft je een aantal handvatten om een onweerstaanbaar merk te worden door uit te gaan van de behoefte van de mens
recensie
Personeelsmanagement
16 oktober 2020
Sjia Cornelissen
2-3 minuten leestijd
Stephan Obdeijn pretendeert uitdrukkelijk geen wetenschappelijke verhandeling te leveren met zijn boek Investeer als een kip met kop! - Zes trends met impact op werk, performance, leren en ontwikkelen. Het is een leesbaar en toegankelijk boek.
recensie
Advisering
16 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
Als adviseur binnen een organisatie heb je een bijzondere positie, zo stelt het boek Advieskunst van Noëlle van der Hagen en Machiel Willemsen. Je kent het bedrijf beter dan een externe consultant, maar daardoor is het juist lastig je te positioneren als een onafhankelijke deskundige.
recensie
Marketing
16 oktober 2020
Thomas Cech
2-3 minuten leestijd
Remko Amesz zet in Superklantvriendelijk middels een praktisch stappenplan uiteen hoe een organisatie zich kan ontwikkelen tot een super klantvriendelijke organisatie. Iedere organisatie kan hiermee direct aan de slag, veelal zonder investeringen te doen.
recensie
Leiderschap
15 oktober 2020
Rudy Kor
5-7 minuten leestijd
Het succes van Netflix is onder meer te danken aan haar niet alledaagse managementprincipes. No rules rules - Waarom Netflix zo succesvol is wordt niet ingegaan op zaken als de Netflix strategie, technologische keuzes, de marketingfilosofie. Het gaat over het managen van de mensen van Netflix.
recensie
Verandermanagement
15 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
1-2 minuten leestijd
Kleur bekennen - Bepaal je koers met het organisatiekompas van Rachelle van der Linden en Marco Derksen is een kleurrijk en mooi geïllustreerd boek waarmee je je organisatie kunt vernieuwen.
recensie
Algemeen management
15 oktober 2020
Henny Portman
1-2 minuten leestijd
Rond opdrachtgeverschap bestaan verschillende paradigma's. Leef je je in een bepaalde denkwereld, dan zie je bepaalde zaken wel en andere niet. Daarover gaat Opdrachtgeverschap in negen paradigma's, met daarin 9 bijdragen vanuit 9 perspectieven.
recensie
Mens en maatschappij
14 oktober 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Een boek waarbij je bij iedere pagina zou wensen dat het fictie betrof. Maar helaas. Woede van Bob Woodward over het presidentschap van Trump is op harde feiten gebaseerd. Enkele leiderschapslessen... Over hoe het niet moet.
recensie
Psychologie
14 oktober 2020
Christel Deckers
1-3 minuten leestijd
Wie spaart er nog zegeltjes? Als ik Anne de Jong, de schrijfster van De geluksroute, mag geloven, dan sparen we met zijn allen voortdurend zegeltjes.
recensie
Algemeen management
14 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
In het handzame en luchtige boekje Doelbereiktheid van Alex Klein vind je een stappenplan om je doel te bereiken. Aan de orde komen: doelen stellen die haalbaar zijn, subdoelen bepalen, discipline, verantwoordelijkheid nemen, anderen om hulp vragen.
recensie
Leiderschap
14 oktober 2020
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
Met ‘In de mist varen' schetste Rutte in diverse persconferenties hoe hij en zijn team het ervaarden om het land door de coronacrisis te loodsen. Deze metafoor inspireerde Lidewey van der Sluis tot een boek over leiderschap in onzekere tijden: Varen in de mist.