OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 125 van 11.900 resultaten
recensie
Communicatie en media
24 augustus 2020
Franca Gribnau
3-4 minuten leestijd
Smartphone weg, face-to-face. Verbinding zonder wifi. Hoe je opvallend goede gesprekken voert, diepe relaties opbouwt en mensen positief beïnvloedt. Wie wil dat niet? Robin Stevens belooft veel met de opvolger van zijn bestseller De kracht van NLP. In dezelfde luchtige stijl een reality check voor je communicatie en echt contact met mensen om je heen.
recensie
Coaching en trainen
24 augustus 2020
Franca Gribnau
2-3 minuten leestijd
Denk alvast vooruit. Een heel nieuw jaar ligt op je te wachten. Met 365 nieuwe dagen om lief te hebben, te genieten, te werken, te floreren, om grootse dingen te doen. Hoop te koesteren, dankbaar te zijn, te leren. En weet: de mooiste kastelen zijn gebouwd op ruïnes en afvalbergen.
recensie
Internet en social media
21 augustus 2020
Henny Portman
5-7 minuten leestijd
Martijn Arets, platformoptimist, -realist en -criticus biedt met zijn boek Platformrevolutie - Van amazon tot Zalando, de impact van platformen op hoe wij werken, een masterclass platformeconomie aan de hand van voorbeelden van 135 verschillende platformen.
recensie
Personeelsmanagement
21 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
In Businessarchitect en verandermeester van Ber Damen wordt gesteld dat er in deze snel veranderende wereld hoge eisen worden gesteld aan de verandercapaciteit van de organisatie en haar medewerkers.
recensie
Algemeen management
21 augustus 2020
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
De managementliteratuur kent genoeg thema’s met een minder softe uitstraling dan ‘werkgeluk’. ‘Lean’, ‘agile’ of ‘artificial intelligence’ (‘AI’) bijvoorbeeld. Ook ‘strategisch HRM’ klinkt een stuk steviger. Toch blijkt er al jaren serieus, wetenschappelijk onderzoek naar werkgeluk gedaan te worden. De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft zelfs een leerstoel ‘Sociale condities voor menselijk geluk’.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
20 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Minimale inspanning, maximaal resultaat. Dat lijkt me wel wat, helemaal nu ik deze recensie zit te schrijven: het is 32 graden. Minimale inspanning, maximaal resultaat is de ondertitel van Micro-gewoontes van Stephen Guise, een vertaling van de bestseller Mini Habits uit 2013.
recensie
Organisatiekunde
20 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
Zelfsturend Rijnlands ondernemen houdt het midden tussen een biografie en een overdrachtsdocument. Auteur Jan Bergman was CEO (en aandeelhouder) van Beijer Transport en Logistics; hij droeg de leiding in 2018 over.
recensie
Marketing
20 augustus 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Elke manager ‘moet' tegenwoordig iets met storytelling. Een mededeling wordt immers begrepen als medewerkers worden meegenomen in de context, en de beweegredenen erachter. Een verhaal vertellen is echter nog niet zo makkelijk.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 augustus 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Verfrissend. Dat is het boek Het leven, dat is pas topsport van Sanne van Paassen. Ik heb al enorm veel boeken gelezen over ondernemen en mindset én toch weet dit boek me op een nieuwe manier te raken.
recensie
Strategisch management
19 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
Steeds meer hangt de reputatie van een bedrijf af van haar ‘purpose’, bedoeling, en hoe zij dat naleeft, zo stelt het boek Purpose – het verhaal van de moraal van Paul Stamsnijder.
recensie
Leiderschap
19 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
Gewèldig vond ik het vorige boek van Martin van Staveren: Risicoleiderschap. En dus las ik vrijwel direct na publicatie het vervolg: Iedereen risicoleider. In dit boek gaat hij verder in op onze denkpatronen en overtuigingen, die ons belemmeren onze risicoleidersvaardigheden te ontwikkelen.
recensie
18 augustus 2020
Dave van Ooijen
6-8 minuten leestijd
Het coronavirus heeft de afgelopen maanden een hevige storm veroorzaakt. Een pandemie van ongekende omvang. Als gevolg van die storm waren er begin juli wereldwijd al meer dan tien miljoen besmettingen en honderdduizenden doden.
recensie
Algemeen management
18 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
Gewoon doen. Dat is het geheim van innoveren, volgens veel van de experts die de auteur Kim Spinder interviewde voor Het kleine innovatieboek. Gewoon proberen wat voor jouw organisatie werkt en wat niet, en zeker niet een blauwdruk van een andere organisatie volgen.
recensie
Marketing
18 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Dit boek is niet grappig, zegt auteur Jos Burgers over zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk, het is bedoeld om je te leren hoe je humor kunt inzetten in je klantcontacten. En hoe je dat vooral niet moet doen.
recensie
Marketing
17 augustus 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers.
recensie
Organisatiekunde
17 augustus 2020
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
Risicomanagement voor bestuurders en toezichthouders is voor meer doelgroepen een ‘must have and must read’ dan de titel doet vermoeden.
recensie
Strategisch management
14 augustus 2020
Marianne Eussen
2-3 minuten leestijd
Met The Invincible Company hebben Alex Osterwalder en Yves Pigneur (e.a.) een boek geschreven dat hun eerdere bestsellers als Business Model Generation en Testing Business Ideas integreert. Ze grijpen terug op deze ideeën en maken transformatie en innovatie bijna tot een invuloefening.
recensie
Marketing
14 augustus 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Commercieel succes heb je zelf in de hand is mijn standpunt. Want als jij weet hoe je jezelf onderscheidend profileert op het vlak van klantgerichtheid, je verkoopvaardigheden op orde hebt én de aansluiting weet te vinden met jouw doelgroep dan is succesvol zakendoen een logisch gevolg.
recensie
Algemeen management
13 augustus 2020
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
De titel Reframe wordt verklaard door de ondertitel: breng je klant in beeld met perceptiemanagement. Reframe staat voor mij persoonlijk voor opnieuw kaderen.
recensie
Algemeen management
13 augustus 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Iedereen kent wel het duiveltje in zijn of haar hoofd dat zegt 'dat gaat je toch niet lukken' of andere demotiverende woorden die je ontmoedigen. Bas Kodden laat in The Devil Inside zien hoe je hier aan het hoofd kunt bieden.