OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 128 van 11.900 resultaten
recensie
Algemeen management
20 juli 2020
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
De weg naar de top wordt niet bepaald door talent en goede genen, maar door mentaliteit en gericht oefenen op de juiste manier. Volgens Jeroen De Flander kun je met passie, meesterschap en veerkracht je prestaties ‘een echte boost’ geven. Uitblinken is niet aangeboren, maar aangeleerd, schrijft hij in De wetenschap van succes. En of we nou talent ergens voor hebben of niet, we zijn allemaal in staat tot grootse dingen, al helpt talent natuurlijk wel. Maar in deze tijd overschatten we de factor talent enorm.
recensie
Ondernemen
20 juli 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Als ondernemer kan ik enorm genieten van ondernemerssuccessen van anderen. Zien hoe anderen een gaaf merk neerzetten en daar ‘vanuit het niets' succesvol mee lijken te worden.
recensie
Ondernemen
20 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Topondernemers en top-CEO’s in Nederland van Robert van Zanten is een proefschrift in boekvorm en beschrijft de resultaten van een promotie-onderzoek naar de overeenkomsten en verschillen tussen topondernemers en top-CEO’s.
recensie
IT-management / ICT
20 juli 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Op 21 april 2020 lanceerde Ronald Israels via YouTube, want coronatijd, zijn boek Digitale diensten regisseren. De auteur is principal consultant bij Quint; een organisatie die andere organisaties helpt bij het realiseren van hun digitale transformatie.
recensie
Mens en maatschappij
17 juli 2020
Dave van Ooijen
6-8 minuten leestijd
We zitten nog midden in de coronacrisis. De grootste gevolgen voor de werkgelegenheid zullen mogelijk pas vanaf september zichtbaar worden. In die zin is het gewaagd dat uitgeverij Prometheus eind juni Met ons gaat het nog altijd goed. 8 sombere mythes over Nederland ontrafeld' uitbracht, geschreven door Peter Hein van Mulligen, hoofdeconoom van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).
recensie
Psychologie
17 juli 2020
Sippy van Akker
2-3 minuten leestijd
Binnen een paar uur las ik het zeer toegankelijke De kleine Hoogbegaafdheid voor Dummies van Janet van Horssen - Sollie uit. Zij is ontwikkelingspsycholoog en richt zich vooral op hoogbegaafdheid.
recensie
Marketing
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Merken bouwen met content is het huwelijk tussen reclame en content, zo stelt auteur Aart Lensink! Eerst was er reclame, en pas sinds kort is er content. Maar als dat ‘merkloze’ content is, schiet het zijn doel voorbij.
recensie
Strategisch management
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Auteurs Henk Volberda, Kevin Heij en Menno Bosma stellen in hun boek Innovatie Jij.nu dat Innovatie minder afhankelijk van robots en artificial intelligence is dan je denkt.
recensie
Marketing
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Zijn passie voor klantgericht ondernemen spat ervan af. Eerder in zijn Klantgericht leiderschap en nu ook in zijn nieuwste boek Six Star Service. Profeet Sydney Brouwer verdient alle aandacht.
recensie
Algemeen management
16 juli 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
In Eenden, Appeltaarten en Zwarte Gaten deelt Jorien Enninga een aantal anekdotes. Die gaan allemaal over samenwerking. Voor elke coach of manager is er wel één uit te plukken.
recensie
Communicatie en media
16 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Who is accountable? Ja, als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek!
recensie
Algemeen management
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het is tijd on weer bewust te zijn van onze reden van bestaan en om weer echt contact te hebben met onze klanten. Dit kan door op zoek te gaan naar onze drijfveren en door content te bieden waar klanten echt iets aan hebben. Volgens Marieke Hendrix is het tijd voor een Reframe.
recensie
Marketing
15 juli 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.
recensie
Financieel management
15 juli 2020
Paul Schollaardt
2-3 minuten leestijd
Gerard Verstegen en Aloy Soppe leveren met Ethiek voor financieel professionals en gedegen en goed leesbare gids af. Deze studie van ethiek voor de financiële professional definieert goed wat onder ethiek wordt verstaan.
recensie
Communicatie en media
15 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Storytelling is een eeuwenoude kunst: informatie overbrengen door verhalen te vertellen. En wie zou je dat beter kunnen leren dan een scenarioschrijver? Joost Schrickx is een scenarioschrijver, en hij schreef het boek Storytelling.
recensie
Verandermanagement
15 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
Het boek Veranderversnellers - het afkijkboek van Kilian Benneboek Gravenhorst is het vervolg op De Veranderversneller. Het is een leerzaam boek voor elke manager die met verandering aan de slag moet.
recensie
15 juli 2020
Peter van den Boom
3-5 minuten leestijd
Levitsky and Ziblatt are respected university scholars in the field of democracy. They analyze in How Democracies Die how some presidents or prime ministers undermine processes of democratic systems, values and norms in their own country.
recensie
Leiderschap
14 juli 2020
José Otte
2-3 minuten leestijd
Zen in de boardroom is een persoonlijk boek waarin Sake Algra beschrijft hoe hij na jaren in de bestuurskamer tot het inzicht kwam dat zelfreflectie en een open houding hem niet alleen een andere en relaxtere manier van werken opleverde, maar vooral ook meer impact en energie.
recensie
Coaching en trainen
14 juli 2020
Rudy Kor
4-6 minuten leestijd
De boeken van Schein over onder meer bedrijfspsychologie, loopbaanankers, procesadvisering en cultuur zijn standaardwerken. Na zijn afscheid van het MIT in Boston is de 80-jarige emeritus-hoogleraar nog niet van plan om de pen te laten rusten.
recensie
Algemeen management
14 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
1-2 minuten leestijd
Jam Cultures van Jitske Kramer is een prachtig uitgevoerd boek geïllustreerd met korte verhaaltjes, ervaringen uit de reizen van de auteur en grappige intermezzo's over diversiteit en inclusie.