OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 131 van 11.901 resultaten
recensie
Marketing
25 juni 2020
Sigrid van Iersel
3-4 minuten leestijd
Invloed uitoefenen op online publiek betekent gedrag ontwerpen voor gebruikers die zelf zo min mogelijk moeite willen doen. Maak het mensen dus zo simpel mogelijk. En dat is ook precies wat Bas Wouters en Joris Groen als auteurs gedaan hebben met hun boek Online invloed: ze maken het jou als lezer ook heel gemakkelijk.
recensie
Algemeen management
24 juni 2020
Sjors van Leeuwen
6-8 minuten leestijd
Werknemers en organisaties moeten toekomstbestendig worden om te kunnen overleven in een wereld die voortdurend verandert. Mike Hoogveld beschrijft in zijn boek Futureproof hoe je dat doet: door ook op langere termijn relevant te blijven voor de maatschappij, de markt en jouw klanten.
recensie
Marketing
24 juni 2020
Petra Brondgeest
3-5 minuten leestijd
De klant energieke organisatie. Dit inspiratieboek geschreven door Sonja Stalfoort kan ik iedereen aanraden die klantgericht wil ondernemen. Het idee van een duurzame, holistische aanpak om een organisatie verder te brengen, spreekt me aan.
recensie
Strategisch management
24 juni 2020
Corinne Klaver
6-8 minuten leestijd
Ik werd getriggerd door de titel: Once Upon A Future (‘Kies zelf je koers in de veranderende wereld’). Wat zouden we kunnen leren van de auteurs Leen Zevenbergen en Ruud Veltenaar.
recensie
Organisatiekunde
24 juni 2020
Henny Portman
4-6 minuten leestijd
Petra Kuipers pakt met haar boek Het boomhutgevoel - Gids voor inspirerend projectleiderschap de zachte kant van projectmanagement aan. Hoe breng je meer menselijkheid, positiviteit en exclusiviteit in je projecten. Hoe breng je de mensen in je projecten tot bloei en gaan ze vol energie samenwerken om de projectdoelen te bereiken? Zij omschrijft het boomhutgevoel als gevoel voor avontuur, creativiteit en kameraadschap.
recensie
Organisatiekunde
23 juni 2020
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Soms zijn er termen die ineens overal opduiken. Voor mij was dat ‘swarming’ in verschillende varianten. Wat is dat eigenlijk en wat is het verschil met bijvoorbeeld zelfsturende teams? De titel van Swarm Organisation. The vital next step in organisation development van Evert Bleijenberg maakte me nieuwsgierig.
recensie
Algemeen management
23 juni 2020
Rudy Kor
6-8 minuten leestijd
Organizational Behavior Management - Een introductie (OBM) gaat niet over het veranderen van mensen, maar over het veranderen van de omgeving waarin mensen zich gedragen. Het doel van OBM is het scheppen van condities c.q. werkomstandigheden die mensen inspireren en motiveren tot topprestaties. Hoe dit in z’n werk gaat wordt in dit boek uitgewerkt. In het eerste deel staan de theoretisch concepten waar OBM op gebaseerd is. In het tweede deel worden de stappen voor gedragsverandering uitgewerkt in het zogenaamde OBM-protocol.
recensie
Marketing
22 juni 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
Bedrijven komen niet meer weg met ‘gewone’ klantenservice. Om exceptioneel te zijn, zijn extra stappen nodig. Gerrit Piksen laat in Ontmoet de Xceptionals zien welke.
recensie
Marketing
22 juni 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Het is inmiddels alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek die je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business.
recensie
Organisatiekunde
19 juni 2020
Henny Portman
6-8 minuten leestijd
Het boek Futureproof, uitgevoerd in de stijl van een notitieboek, en geschreven door Mike Hoogveld, neemt je mee hoe jij of je onderneming toekomstbestendig oftewel futureproof kan worden.
recensie
Mens en maatschappij
19 juni 2020
Peter van der Wel
3-4 minuten leestijd
Vol verwachting begon ik aan het nieuwe boek Omwenteling van de gerenommeerde auteur Jared Diamond. Maar na lezing bleef ik zitten met een gevoel van teleurstelling. Dit boek kan niet in de schaduw staan van zijn eerdere werk.
recensie
Personeelsmanagement
19 juni 2020
Karlijn Pijnenburg
4-5 minuten leestijd
Het is al jarenlang een veelbesproken onderwerp en het lijkt er inmiddels in deze tijd ook een soort van bij te horen. Het lijkt immers bijna zeldzaam als jij dit nog nooit hebt ervaren. Een op de drie medewerkers heeft hier last van (FNV). Ik heb het over het begrip ‘werkdruk’. De auteurs van het boek 5 sterrenaanpak voor gezonde werkdruk hebben werk gemaakt van werkdruk. Hun boek biedt een gestructureerd stukje praktische literatuur waardoor het mogelijk is om georganiseerd en op een hands-on manier met dit hedendaagse issue aan de slag te gaan.
recensie
Leiderschap
18 juni 2020
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Een boek waarin de auteur zo hard bezig is met te bewijzen dat HPO werkt dat hij vergeet om dingen uit te leggen en te bespreken. Het boek staat vol met trendgrafieken waaruit zou moeten blijken dat HPO werkt. Als lezer word je niet veel wijzer wat het leiderschap binnen HPO inhoudt.
recensie
Communicatie en media
18 juni 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
De afgelopen jaren verschenen er vele boeken over storytelling. Storytelling - De weg naar het hart van Joost Schricks is een waardevolle aanvulling.
recensie
Communicatie en media
17 juni 2020
Edward van der Zwaag
2-3 minuten leestijd
‘Mij hoef je niets te leren.’ Dat was mijn eerste gedachte bij het boek Het Monster met de Gouden Ogen – Presentatie- én mediatrainig. Maar dat bleek toch wat genuanceerder te liggen: ik heb mij totaal vergist.
recensie
Ondernemen
17 juni 2020
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
Bestaat de zzp-er nog als je dit leest? De Commissie Borstlap heeft voorstellen gedaan die praktisch een eind maken aan het zzp-schap voor hen die arbeid verrichten. In dienst of via het uitzendbureau, anders niet. Gaat minister Koolmees dit overnemen? Of laat hij een eigen geluid horen? Pierre Spaninks schetst in Een Zelfstandig Geluid uit 2020 hoe het zover heeft kunnen komen.
recensie
Marketing
17 juni 2020
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
In zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat Jos Burgers zien hoe je, zelfs als inkoper, je klanten en je leveranciers toch kunt vinden en binden met een beetje humor. Of dat bij aanbestedingen eveneens zo werkt, laten we maar even in het midden.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 juni 2020
Saskia Rasker-Boerema
2-3 minuten leestijd
Een boek met een vrolijke omslag en kreten waar ik enthousiast van word: minimale inspanning, maximaal resultaat. Wie wil dat nou niet.
recensie
Personeelsmanagement
16 juni 2020
Jaap Peters
3-4 minuten leestijd
Het is altijd prettig een recensie te schrijven van een overzichtelijk boekje en dan ook nog eens een boekje met dertig ‘eigenstandige’ bijdragen. Doorleven van Nieuw Organiseren van het redactietrio Georgette Kempink, Jan Smit, en Guido van de Wiel is zo’n boekje.
recensie
Algemeen management
16 juni 2020
Renée Braken-Krol
1-2 minuten leestijd
Korte verhaaltjes, actuele thema’s, van kantoortuinen, tot trouwtoeterstoeten, van de zorg tot debat. Hoe fijn is het om een klein compact boekje met verhalen te hebben, die je even uit balans brengen? Die je aanzetten tot nadenken? Die voor verwarring zorgen? Die je niet alles tot vanzelfsprekendheid laat aannemen?