OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 139 van 11.902 resultaten
recensie
Coaching en trainen
7 april 2020
Niels van Gorp
3-4 minuten leestijd
Tijdens mijn opleiding bij ITIP heb ik verschillende keren mogen ervaren wat systemisch werk kan betekenen; zowel in het bekijken van vragen over mezelf (zelfonderzoek) als in het opstellen van systemen van medestudenten.
recensie
Algemeen management
6 april 2020
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Ambities verkennen, maar ook belangentegenstellingen boven tafel krijgen. Het boek Spelen met samenwerken bevat 21 samenwerkingsspellen om organisatorische vraagstukken uit te pluizen. Geen lichtvoetig kinderspel, maar zoals de ondertitel van het boek al aangeeft: serious business.
recensie
Algemeen management
6 april 2020
Carla Verwijs
1-2 minuten leestijd
Kim Spinder sprak voor haar podcast Innovatie Wasstraat veel innovatoren. Het viel op dat zij vaak het woord ‘gewoon' gebruikten als Spinder vroeg naar hun aanpak. Gewoon doen, gewoon proberen. Het resultaat van de gesprekken is te lezen in Het kleine innovatieboek.
recensie
6 april 2020
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
97 jaar oud is ze nu, Selma van de Perre-Velleman. In mei 1940, bij het uitbreken van de oorlog, een 17-jarig Amsterdams joods meisje. In eerste instantie ging de oorlogssituatie vrij geruisloos aan haar voorbij.
recensie
Psychologie
6 april 2020
Jolijn Uittenbogaard
3-5 minuten leestijd
Bauke Koekkoek biedt in De kwestie verwarde personen een boeiende omschrijving van hoe onze samenleving omgaat met verwarde personen, of zoals hij het gedrag van de doelgroep omschrijft: onbegrepen gedrag.
recensie
Inkoop en logistiek
4 april 2020
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Wie kent er nog de reclame van Grolsch met als slogan ‘Vakmanschap is meesterschap'? Een reclamecampagne die in 1959 werd gelanceerd en doorliep tot het begin van de jaren tachtig. Het werd daarmee één van de langstlopende en meest succesvolle campagnes uit de Nederlandse geschiedenis.
recensie
Leiderschap
4 april 2020
Rudy Kor
3-5 minuten leestijd
Vandendriessche en Moons borduren in Waarom uw oplossing het probleem is voort op het input-output model dat Vandendriessche al in eerdere boeken heeft beschreven. Het onderwerp is niet nieuw maar wel actueel.
recensie
Marketing
3 april 2020
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
De ontvangst van het boek De CX Travel Guide van Nienke Bloem, Eveline van Damme & Karolien van der Ouderaa was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid.
recensie
Algemeen management
3 april 2020
Sjors Meekels
4-5 minuten leestijd
Waarom is het zo moeilijk om goede beoordelingsgesprekken te voeren? En waarom gaat het zo vaak fout? Hoewel organisaties veel tijd besteden aan de uitvoer en de vastlegging, zijn de betrokken managers en medewerkers vaak teleurgesteld in het eindresultaat.
recensie
Leiderschap
3 april 2020
Corinne Klaver
6-8 minuten leestijd
Leiderschap blijft een actueel thema waar veel boeken over zijn en worden geschreven. Ik verwacht dat dit zo zal blijven, omdat de wereld om ons heen continu verandert. Dit heeft impact op de manier waarop leidinggevenden hun rol oppakken.
recensie
Communicatie en media
2 april 2020
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
In 1936 verscheen het oer-managementboek How to Win Friends and Influence People van de Amerikaan Dale Carnegie. De rode draad: verplaats je eerst in ander voor je op standje ‘zenden' gaat.
recensie
Verandermanagement
2 april 2020
Thomas Cech
2-3 minuten leestijd
Het nieuwste boek van Willem Peter de Ridder, Winnen met kunstmatige intelligentie, beschrijft de stand van zaken rondom kunstmatige intelligentie (k.i.). Na het lezen van het boek ben je op hoofdlijnen bij op de relevante terreinen die k.i. beïnvloedt.
recensie
Mens en maatschappij
2 april 2020
Freija van Duijne
4-5 minuten leestijd
Twee grote thema's in onze zoektocht als samenleving gaan over de vraag ‘wat kan / wil ik geloven?' en ‘wie is wij?'. Waarheid in tijden van overvloed aan informatie en opinies. Identiteit in tijden van een steeds diverser wordende samenleving.
recensie
Psychologie
1 april 2020
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
Wie op een banenwebsite zoekt, kan al snel tot de conclusie komen dat werkgevers voor de meeste functies op zoek zijn naar een specialist. Frustrerend voor generalisten, want er is altijd wel iemand met kwalificaties die beter matchen.
recensie
Organisatiekunde
1 april 2020
Henny Portman
4-6 minuten leestijd
Bas van Lieshout, Hendrik-Jan van der Waal, Astrid Karsten en Rini
van Solingen hebben met het boek Agile transformeren - een
praktische aanpak voor het structureel versnellen en wendbaar maken
van organisaties een reisgids geschreven die je kan gebruiken
bij agile transformatiereizen.
recensie
1 april 2020
Ivonne Sprok
4-6 minuten leestijd
Hoe heerlijk is dat? Dat je overal ter wereld kan werken! Het is het leven van digital nomad Esther Jacobs. Zij heeft haar hart gevolgd en is digital nomad, mobiele burger, van het eerste uur. In Handboek voor wereldburgers neemt zij jou mee in haar wereld.
recensie
IT-management / ICT
31 maart 2020
Bart Verbrugge
3-4 minuten leestijd
In februari 2020 is een nieuwe versie van de methode CATS CM® voor contractmanagement gepubliceerd, versie 4. De eerste versie van deze methode werd in 2008 gepubliceerd en versie 3 dateerde uit 2014. De versie 4 is ontwikkeld door een nieuwe auteur, Linda Tonkes, in samenwerking met Gert-Jan Vlasveld die medeauteur was van de eerdere versies.
recensie
Coaching en trainen
31 maart 2020
Marthe van der Molen
3-4 minuten leestijd
‘Het team is de meest effectieve eenheid om uitzonderlijk resultaat en werkgeluk te verkrijgen. Teamcoaches hebben een mooi beroep.' Een quote die goud waard is en waar Martijn Vroemen zijn boek mee begint.
recensie
Leiderschap
31 maart 2020
Hans van der Loo
5-7 minuten leestijd
Hoewel er inmiddels her en der wat scheurtjes in het bastion zijn gekomen, is Silicon Valley nog steeds 's werelds kraamkamer van nieuwe technologie. Dit heeft directe effecten op de manier van werken.
recensie
Marketing
30 maart 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Dat faciliteren een essentiële rol kan spelen in het ontwerpen van marketingstrategieën is bij velen bekend. Het wordt echter zelden expliciet benoemd, of meegenomen in opleidingen . Het Handboek creatieve marketingwerkvormen wil hierin verandering in brengen.