OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 143 van 11.905 resultaten
recensie
Algemeen management
24 februari 2020
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
Wat hebben Lencioni, Marquet, Tuckman, Jung, Hill, Belbin, Offman, Leary, Kahneman, Thaler, Hewestone, Solomon Asch, Eberspächer, Sherif, Hackman, Milgram, Tyler, West, Obama, Frank de Boer, Robin van Galen, Marc Lammers, Anton Van Asch, Schippers, Tjepkema gemeen?
recensie
Communicatie en media
21 februari 2020
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Als expat of immigrant in een vreemd land kun je het erg zwaar krijgen. Dat geldt nog meer als ook de cultuur tussen het gastland en het thuisland erg verschilt. En niemand die je helpt! Daar kun je over klagen, maar je kunt er ook je bedrijf van maken èn je kunt er een boekje over schrijven.
recensie
Strategisch management
21 februari 2020
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Een schrijver die in de eerste regel van zijn boek meldt dat hij een ‘domme kluns' is, nodigt nu niet bepaald uit tot het lezen van datzelfde boek. Laat staan als het gebonden boek met 590 pagina's en een gewicht van (nagemeten) 1.168 gram gerust een dikke of zware pil mag worden genoemd.
recensie
Communicatie en media
21 februari 2020
Ivonne Sprok
6-9 minuten leestijd
Een goede website kan niet zonder online redacteuren, content- en communicatiespecialisten. Zij zijn de spil in het online zichtbaar worden, zijn en blijven. Content creëren is een vak.
recensie
Algemeen management
20 februari 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Geheimen van de bestuurskamer is in ieder geval een prikkelende titel die zeker uitnodigt tot lezen. Want hoe vaak ben je tenslotte in de gelegenheid om in een bestuurskamer rond te neuzen?
recensie
Marketing
20 februari 2020
Thomas Cech
2-3 minuten leestijd
Aandachtsmarketing van Klaas Weima gaat in op de rol van aandacht in het marketingcommunicatie domein. Het is een degelijk basis marketingboek met een interessante invalshoek en een praktisch canvas met leuke aanvullende podcasts.
recensie
Algemeen management
19 februari 2020
Paul Misdorp
3-5 minuten leestijd
Cicero leest Covey - retorica in populaire managementboeken van Harm Klifman is tegelijkertijd een diep en verhelderend boek met af en toe een amusante noot.
recensie
Algemeen management
19 februari 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Bij de publicatie van het boek Hoe word ik een rat? van Joep Schrijvers in 2002 was er blijkbaar een hoop reuring. ‘Dit is een stuitend boek over hoe mensen ten koste van anderen hun zin kunnen krijgen in een organisatie door rattengedrag', zo vatte het Nederlands Dagblad dit boek bondig samen.' lees ik. Nu, bijna 20 jaar later, zou ik zo'n reactie niet meer verwachten.
recensie
Leiderschap
19 februari 2020
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Gelukkige organisaties bestaan niet. Een organisatie is immers slechts een abstractie, een construct dat enkel in ons hoofd bestaat. Toch koos Raymon Geurts ervoor zijn boek die titel mee te geven: De gelukkige organisatie (‘Organisatieontwikkeling vanuit betekenis’).
recensie
Internet en social media
19 februari 2020
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Als je denkt dat Facebook zakelijk niks meer oplevert, dan heb je het mis. Om het tij te keren kun je gaan adverteren , of een Facebookgroep starten. Bij dat laatste helpt Kim Buining je in haar boek In 10 stappen een winstgevende Facebookgroep.
recensie
Non-profit
18 februari 2020
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Ronald Derks en Bas van Leeuwen ontwikkelden een model om in gesprek te gaan met mensen over hoe ze hun rol als ambtenaar zien en hoe ze kunnen herkennen wat de omgeving van hen verwacht. De resultaten hiervan beschrijven ze in De ideale ambtenaar.
recensie
Leiderschap
18 februari 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Ik hoorde eens over een kenmerk dat alle grote leiders gemeen hebben. Allemaal hebben ze een zogenoemd Popeyemoment gehad. Geconfronteerd met een bepaalde situatie, riepen ze het als Popeye uit: ‘That's' all I can stands, I can't stands no more!'. En ze kwamen in actie.
recensie
Algemeen management
18 februari 2020
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
We leven in een complexe en onzekere wereld. Of anders gezegd een VUCA-wereld die gekenmerkt wordt door vluchtigheid, onzekerheid, complexiteit en ambiguïteit.
recensie
Marketing
17 februari 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Het doel van een marketeer is de aandacht trekken. Iets wat steeds moeilijker wordt. Prikkels zijn overal. Mailtjes stromen binnen, WhatsApp-groepen staan geen moment stil en de tijdlijnen van social media staan bomvol met content.
recensie
Communicatie en media
17 februari 2020
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Voor velen, net als ik, is het al een poosje duidelijk. We moeten aan de commerciële video's. Je hoort en ziet het steeds meer op vooral social media, video heeft veel meer impact dan gewoon een tekstboodschap. Maar dat is wél gemakkelijker gezegd dan gedaan!
recensie
Algemeen management
17 februari 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
De wereld is rond dekt een groot aantal onderwerpen af, is daarmee holistisch, en ook optimistisch. Het komt een beetje over als een mix van Feitenkennis, Sapiens (uit beide boeken citeert Cauldron dan ook uitgebreid) en Donuteconomie.
recensie
Strategisch management
14 februari 2020
Paul Misdorp
4-6 minuten leestijd
In 2017 nam Ray Dalio afscheid van 's werelds grootste hedgefonds Bridgewater, waarvan hij de oprichter was. In een dikke pil van bijna 600 bladzijden neemt Dalio de lezer mee door zijn leven en zijn werk.
recensie
Strategisch management
14 februari 2020
Henny Portman
3-4 minuten leestijd
Paul Stamsnijder neemt ons met zijn het boek Purpose - Het verhaal van de moraal mee in de wereld achter purpose. Wat verwachten stakeholders, hoe bepaal je je eigen hogere doel. Welke soorten purpose zijn er? Hoe neem je je medewerkers hierin mee en hoe communiceer je hierover met de buitenwereld.
recensie
Werk en loopbaan
14 februari 2020
Ed Brouwer
Verpak je Succes! - Impact maken met je zakelijke profilering van Sascha Bertus belooft antwoord op de vraag hoe je zichtbaar maakt wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega’s of concurrenten. Een goed boek dat zich leent om cadeau te doen.
recensie
Marketing
13 februari 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.