OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 145 van 11.907 resultaten
recensie
Ondernemen
29 januari 2020
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Het grote gevecht en het eenzame gelijk van Paul Polman. Een intrigerend boek over de kruistocht van CEO Paul Polman om zijn bedrijf Unilever, en het bedrijfsleven in het algemeen, te laten bijdragen aan een betere wereld. Want zo is de overtuiging van Polman, bedrijven en aandeelhouders moeten zich op het goede richten, de wereld beter maken, het geld komt dan vanzelf.
recensie
Marketing
29 januari 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij Aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Al lezend merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie item is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos.
recensie
Communicatie en media
29 januari 2020
Anke Tijtsma
2-3 minuten leestijd
Dit zeer handzame boekje is de perfecte hulpbron om je kennis van Deep Democracy toe te passen. De auteur, Frank Weijers, is opgeleid in Deep Democracy en kan als geen ander de filosofie en tools beknopt uitleggen.
recensie
Leiderschap
28 januari 2020
Ment Kuiper
3-4 minuten leestijd
Ondernemen kunnen we als volgt omschrijven: ‘iemand die onderneemt of een onderneming start en in stand houdt, zorgt voor bloei en groei en over de daarvoor kenmerkende leiderschapsstijlen beschikt'. Impact is te definiëren als ‘invloed'.
recensie
IT-management / ICT
28 januari 2020
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Regelmatig worden nieuwe organisatievormen ontwikkeld om aansluiting te blijven vinden bij de ontwikkelingen in de samenleving. De management- en organisatiewereld heeft nogal eens de neiging snel aan te haken bij de nieuwste hype, zonder zich erin te verdiepen of dat wel verstandig is.
recensie
Communicatie en media
28 januari 2020
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Doe eens gek geeft je ideeën en oefeningen om jezelf uit de dagelijkse sleur te trekken. Door de oefeningen te doen krijg je inzichten en inspiratie om de dingen anders te doen dan je ze nu doet, wat je vervolgens veel kan brengen.
recensie
Juridisch
27 januari 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Dit is alweer de 9e editie van het Jaarboek Corporate Governance onder redactie van onder meer professor doctor Mijntje Lückerath-Rovers. Er zijn wijzigingen in de samenstelling van de redactie, maar de expertises blijven steeds vertegenwoordigd.
recensie
27 januari 2020
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Ik ben geen vogelaar. Je zal mij niet snel met zuidwester en kaplaarzen, gewapend met verrekijker en fototoestel, langs beemden en moerassen zien struinen om net dat ene, bijzondere, zeldzame exemplaar te spotten.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 januari 2020
Sjors Meekels
3-4 minuten leestijd
Op zoek naar inspiratie voor workshops voor jezelf, je team of je hele organisatie? In 30 Creatieve workouts beschrijft auteur Ina Sok 30 manieren om je eigen creatieve spier te ontwikkelen of die in je organisatie te ontdekken.
recensie
Algemeen management
24 januari 2020
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
‘Als de wereld vergaat, dan ga ik schuilen in het gemeentehuis. Want bij gemeenten gebeurt alles een paar jaar later.' Tech-adviseur René Notenbomer is duidelijk: het gaat niet hard genoeg met de vergroening van ons land. En 'nu het Rijk de hete aardappel doorschuift, decentraliseert, is mijn hoop op jou gevestigd.'
recensie
Coaching en trainen
23 januari 2020
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Coachen zonder blabla doet wat het belooft: het geeft heldere handvatten om van een coachgesprek een krachtige ervaring te maken. Dit boek van Benjamin Ball is een verademing voor coaches die willen ophouden met trekken en sleuren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
23 januari 2020
Klaas-Jan Reincke
3-4 minuten leestijd
Eens in de zoveel tijd lees je een boek waar zo veel in zit dat je er niet over uitgedacht en uitgepraat raakt. Dat aan de ene kant zo herkenbaar is dat je voortdurend zit mee te knikken maar aan de andere kant ook voldoende nieuwe elementen bevat dat je je eigen denkwereld kunt verrijken.
recensie
Strategisch management
22 januari 2020
Fauzia Mahomed Radja
2-3 minuten leestijd
Bart Bossink is erin geslaagd om een praktisch boek te schrijven over hoe je innovatie kan regisseren en het vooral zelf kan doen. Regie over innovatie biedt een complete aanpak gebaseerd op verschillende inzichten.
recensie
Verandermanagement
22 januari 2020
Henny Portman
2-3 minuten leestijd
J. Sutherland wrote The SCRUM Fieldbook – A master Class on Accelerating Performance, Getting Results, and Defining the Future. I would say a virtual master class build around a backlog of approximately 40 items and clustered in 10 groups. Every chapter is dedicated to one group.
recensie
Strategisch management
22 januari 2020
Paul Misdorp
3-5 minuten leestijd
Innovatie Jij.nu is een relevant boek over sociale innovatie. Relevant, omdat maar liefst 87% van de Nederlandse bedrijven meer op winst is georiënteerd dan op het leveren van een maatschappelijke bijdrage.
recensie
Marketing
21 januari 2020
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Vrijwel iedere ondernemer wil groeien. Je wilt een succesvol bedrijf waar je maximale impact mee kunt maken. Maar hoe kom je van een startend bedrijf naar een groot bedrijf waar anderen tegen op kijken? Dat leert Sprout je in Bouw een killer groeistrategie.
recensie
Psychologie
21 januari 2020
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
In no time las ik het essay De kunst van het ongelukkig zijn van de Vlaamse psychiater Dirk De Wachter uit. Het boek bevat de nodige levenswijsheid, relativering en ook maatschappijkritiek.
recensie
Strategisch management
20 januari 2020
Fauzia Mahomed Radja
3-4 minuten leestijd
De snelheid van de ontwikkelingen in deze wereld zijn niet meer bij te houden. Denk aan robotisering, Internet of Things, globalisering en de gehele digitale revolutie. Je zou denken dat samenwerken en communiceren nu makkelijker zou moeten gaan.
recensie
Algemeen management
20 januari 2020
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Waarom gaat goede samenwerking binnen organisaties niet vanzelf, terwijl de meeste mensen er toch met de beste intenties instappen? Waarom zeggen mensen zo vaak iets anders dan ze denken? Waarom komen ze gemaakte afspraken niet na? De verklaring schuilt volgens Ina Ahuis in de kwaliteit van de relatie. Ze schreef er een boek over: Betekenisvolle werkrelaties. Als je de discrepantie tussen ‘on stage behaviour’ en ‘off stage behaviour’ wilt opheffen, onderzoek dan eerst hoe mensen zich tot elkaar en de wereld verhouden.
recensie
Ondernemen
20 januari 2020
Carole Lucas
4-6 minuten leestijd
Best lastig kiezen... als je een lijst met managementboeken toegestuurd krijgt en je zelf kunt aangeven welk boek je zou willen lezen voor een review! Op de een of andere manier werd ik getriggerd door de titel en flaptekst van dit boek.