OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 155 van 11.907 resultaten
recensie
Marketing
19 september 2019
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Alleen met heldere keuzes over je identiteit en intentie bouw je een sterk mediamerk. In haar Content Playbook doet ‘bladendokter' Carolien Vader stap voor stap uit de doeken hoe je dat precies doet. Een zeer welkom handboek voor bladenmakers en andere mediamakers.
recensie
Algemeen management
19 september 2019
Rick Lindeman
2-3 minuten leestijd
Iedereen kent nog wel de kneuterige Rabobankreclames met Jochem de Bruin. De Rabobank werd neergezet als het vriendelijke, authentieke alternatief voor de kille bankwereld.
recensie
Internet en social media
18 september 2019
Sippy van Akker
4-5 minuten leestijd
Iets later dan oorspronkelijk gepland, ongetwijfeld door de enorme update die Wordpress 5 bleek te zijn, kwam het Handboek Wordpress 5 van Dirkjan van Ittersum dit jaar alsnog uit.
recensie
Advisering
18 september 2019
Marthe van der Molen
4-5 minuten leestijd
Via een gezamenlijke concullega kwam ik in contact met Machiel Willemsen. Zijn passie en enthousiasme over intern adviseren werkten aanstekelijk en ik was vanuit zijn bevlogenheid dan ook benieuwd hoe dit terug te vinden zou zijn in het boek dat hij schreef samen met Noelle van der Hagen.
recensie
Communicatie en media
17 september 2019
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
In no time las ik Zo schrijf je een goed managementboek van auteur en uitgever Geerhard Bolte uit. Het is interessant, heeft ook voor schrijvers met enige schrijfervaring nuttige tips en het leest lekker weg.
recensie
Personeelsmanagement
17 september 2019
Jorina Laan
6-9 minuten leestijd
Talentgericht werken is het nieuwe competentiegericht werken. Waar we eerst gefocust waren op het wegwerken van tekortkomingen om aan de gevraagde competentieprofielen te voldoen, gaan we nu steeds meer uit van eigen talenten en het ontwikkelen daarvan.
recensie
Algemeen management
17 september 2019
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Kyteman heeft de laatste jaren alle podia en festivals waar hij optrad tot een feestje gemaakt. Van North Sea Jazz tot Pinkpop sprong iedereen met zijn orkest mee. Zijn live jamsessies maken iedereen vrolijk.
recensie
Ondernemen
16 september 2019
Elly Stroo Cloeck
1-2 minuten leestijd
Je hebt een helder doel, kunt met weinig slaap toe, vraagt hulp aan ervaren mensen, je wordt regelmatig ontslagen, je bent gezellig en vaak de gangmaker op feestjes, je bent geen goede student...Herken je dit? En droom je van een eigen bedrijf?
recensie
16 september 2019
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Het overkomt me niet vaak dat ik bij de inhoudsopgave van een boek al volkomen word overweldigd. Dat gebeurde me wel bij die van De geschiedenis van Nederland in 100 oude kaarten.
recensie
IT-management / ICT
16 september 2019
Cees Kappert
3-4 minuten leestijd
In Artificial Intelligence in actie geven Muriël Serrurier Schepper en Taco Hiddink een heldere inleiding op de toepassingen van AI in de zakelijke context.
recensie
Algemeen management
11 september 2019
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Regelmatig wordt een bedrijf opgeschrikt door een project dat mislukt is of een plotseling probleem dat is ontstaan. Vaak is er dan sprake van een aantal reflexen, zo schrijft Wim van Hennekeler in Foute besluiten.
recensie
Verandermanagement
11 september 2019
Freija van Duijne
1-2 minuten leestijd
De meeste mensen hebben inmiddels wel eens gehoord over Design Thinking. Het klinkt heel spannend, out of the box, met de belofte betere oplossingen voor complexe vraagstukken.
recensie
Ondernemen
10 september 2019
Annett Keizer
2-3 minuten leestijd
Ramsay is niet alleen een talent in de keuken, maar ook een van de rijkste koks ter wereld, verkoopt boeken bij de vleet en is een wereldberoemde televisiepersoonlijkheid. Genoeg reden voor Wiemer Renkema om de tien levenslessen van Ramsay op te schrijven.
recensie
Strategisch management
10 september 2019
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Annet Aris schreef jarenlang columns voor het Financieele Dagblad. Deze heeft ze geselecteerd, gecategoriseerd en herschreven voor het boek Wegwijzer in het digitale doolhof. Een boek voor beslissers die voor de moeilijke opgave staan mee te gaan met ontwikkelingen of nog even te wachten.
recensie
9 september 2019
Martin van Staveren
4-6 minuten leestijd
Onze tijd wordt wel het post-truth tijdperk genoemd. Op grote
schaal en tot in de hoogste regionen worden aantoonbare feiten verdraaid, ontkend
of gewoonweg genegeerd. Ook worden feiten vervangen door emoties, die niet
zelden opborrelen vanuit de onderbuik.
recensie
Algemeen management
9 september 2019
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
We zijn tegenwoordig connected met vele mensen en organisaties. Toch blijkt vaak dat deze netwerken weinig waarde hebben. Contacten lijken steeds vluchtiger te worden.
recensie
Algemeen management
3 september 2019
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Het mooi uitgevoerde en goed gestructureerde boek Make Disruption Work van Alexandra Jankovich & Tom Voskes laat zien hoe je je aanpast aan de klantwensen en zo zèlf disruptief wordt in plaats van weggevaagd te worden door disruptie in je branche.
recensie
Marketing
2 september 2019
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
Het nieuwe boek Het einde van concurrentie? van hoogleraar Cor Molenaar neemt ons mee naar de nieuwe economische realiteit die voor een groot deel wordt beheerd door platformen.
recensie
Leiderschap
2 september 2019
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Psychologische veiligheid is de belangrijkste factor voor het succes van teams, volgens High Impact Teaming van DeCuyper, Raes en Boon, alle drie gepromoveerd op teamleren.
recensie
Marketing
2 september 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
In Merkdisruptie lees je welke 100 merken de komende jaren gaan verdwijnen en waarom. De reden is simpel. Het zijn namelijk niet de grootste of sterkste merken die overleven, maar de merken die zich het beste weten aan te passen aan de veranderende tijd. Veranderingen die door 15 megatrends worden aangejaagd.