OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 159 van 11.907 resultaten
    recensie
    IT-management / ICT
    2 juli 2019
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Een IT-implementatie waarbij iedereen gewoon blijft doen wat hij al deed. Die bijna niets kost. Die geen nieuwe processen creëert. Zonder een batterij externe consultants. En toch, of juist daarom, succesvol is. Een utopie? Niet volgens de non-invasive methode.
    recensie
    Marketing
    1 juli 2019
    Quintus Hegie
    7-10 minuten leestijd
    In Krachtige SEO neemt SEO-specialist Frederik Vermeire je mee in hoe je SEO goed kunt inzetten voor de bedrijfswebsite. Vermeire neemt krachtig stelling: het is nog steeds belangrijk om aandacht aan SEO te besteden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    1 juli 2019
    Patrick Davidson
    4-6 minuten leestijd
    Ken je het verhaal van de ambtenaar die zichzelf overbodig maakte en vervolgens experimenterend de wereld over ging? Het is geen mop maar precies het verhaal dat is opgeschreven in dit vrolijke boekje dat als uitsmijter het experiment beschrijft waarbij je 21 dagen niet mag klagen, schelden of roddelen.
    recensie
    Algemeen management
    1 juli 2019
    José Otte
    4-6 minuten leestijd
    Shut Down the Business School is een ontdekkingsreis door de wereld van business schools, waarmee Martin Parker een lans wil breken voor schools for organizing.
    recensie
    Strategisch management
    28 juni 2019
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Traditionele managementbenaderingen werken niet meer in complexe omgevingen en in situaties waarin waarde voortkomt uit voortdurende experimenten en het gezamenlijk leren. De leiders van vandaag moeten begrijpen hoe ze complexe samenwerkingen kunnen vormgeven en hoe ze innovatie kunnen versnellen.
    recensie
    Ondernemen
    28 juni 2019
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Verkoopgeluk, met als subtitel ‘Je bedrijf verkoopklaar maken, overdragen en je toekomst verkennen' van Monique Delsink is een boek dat de aandacht van veel ondernemers zou moeten trekken.
    recensie
    Marketing
    26 juni 2019
    Ger van den Buijs
    2-3 minuten leestijd
    Ik vind het lastig dit boek te typeren. Het is rommelig, maar er zitten wel enkele goede inzichten in. Seth Godin is één der groten in marketingland, dus wie ben ik dan om kritisch te zijn? Maar als ik eerlijk ben viel het boek me een beetje tegen.
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2019
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Mensen zijn onvoldoende voorbereid op de toekomst in de digitaal verbonden samenleving constateren Hoornstra & Van Lieshout in Digitale intelligentie. We zitten in een overgangsfase.
    recensie
    25 juni 2019
    Franc van Mourik
    recensie
    Financieel management
    25 juni 2019
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    Het aantal ZZP'ers is de laatste jaren in Nederland fors gestegen. In meer of mindere mate krijgen deze ZZP'ers ook te maken met financiën, investeringen en het voeren of begrijpen van een financiële administratie.
    recensie
    Algemeen management
    25 juni 2019
    Edwin Tuin
    1-2 minuten leestijd
    De Formule 1 is hot; mede door het succes van Max Verstappen. Een Formule 1 team is daarnaast een prima casus voor - wat ik noem - een ‘high performance' organisatie. Zo blijkt ook uit het boek Formule X.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2019
    Ger van den Buijs
    1-2 minuten leestijd
    Een prachtig cadeau. Dit boek is zo mooi vormgegeven dat het zich bijzonder goed leent als geschenk. En ook inhoudelijk mag het boek er zijn. Moment Marketing haakt aan bij een trend van nieuwe vormen van marketing die ontstaan, omdat de oude minder effectief worden.
    recensie
    24 juni 2019
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Ik moet nodig naar Groningen... voor de tentoonstelling ‘Strijd!' in het Groninger Museum. Het bijbehorende boek heb ik al. En dat smaakt naar (nog) veel meer.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2019
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Hoe vaak overkomt het je niet, een buitenlandse collega die reageert op een manier die je absoluut niet verwacht? Een slechte evaluatie van je buitenlandse baas (of klant!) terwijl je denkt dat hij heel tevreden is?
    recensie
    Strategisch management
    21 juni 2019
    Jacques Koster
    3-4 minuten leestijd
    Een van mijn eerste gedachten toen ik het boek De onsterfelijke onderneming in handen kreeg: hoezo, overleven in disruptieve tijden? Weer dat modewoord ‘disruptief'. Maar de namen van de CEO's onder die titel, waaronder Colruyt maken me nieuwsgierig.
    recensie
    Verandermanagement
    21 juni 2019
    Wiemer Renkema
    2-3 minuten leestijd
    In 50 veranderprincipes beloven auteurs Theo Janssen en Peter Brouwer new school interventies die wél werken. Hoewel het mij niet duidelijk is geworden wat ‘new school' is in de beleving van de schrijvers, is het wél een goed geschreven boek.
    recensie
    Strategisch management
    21 juni 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Bedrijven kunnen niet meer vertrouwen op hun langetermijnplannen en jaarplannen zijn vaak al weer achterhaald als de inkt nog nat is. Bedrijven moeten hun strategieproces anders gaan inrichten en daarvoor bevat het boek 3458 een concrete aanpak.
    recensie
    Strategisch management
    21 juni 2019
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Je hoort het steeds vaker in discussies over klimaatverandering of ieder ander onderwerp dat met verduurzaming te maken heeft. Er is tegenwoordig altijd wel iemand die zegt: ‘Er zijn gewoon te veel mensen op deze planeet. De enige oplossing is minder mensen.’
    recensie
    Communicatie en media
    20 juni 2019
    Sigrid van Iersel
    2-3 minuten leestijd
    Hoe maak je een briljante reclamecampagne, die in ieders geheugen vastkleeft? Jaap Toorenaar laat bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord in zijn boek Hoe verzinnen ze het?
    recensie
    Algemeen management
    20 juni 2019
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Jurriaan Kamer en Rini van Solingen hebben met Formule X - Hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie? een businessroman geschreven waaruit duidelijk wordt welke stappen je moet ondernemen om de time-to-market in je eigen organisatie drastisch te versnellen.

      Personen

        Trefwoorden