OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 161 van 11.907 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 juni 2019
    Bert van Dijk
    3-4 minuten leestijd
    Er gaat niets mis van Saskia Teppema is een boek over één van de moeilijke opgaven voor ieder mens: het overwinnen van en relaxed omgaan met oude, halsstarrige overtuigingen uit het verleden die gevoelens oproepen in het hier en nu.
    recensie
    Organisatiekunde
    31 mei 2019
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Hans Wopereis brengt in Bezieling werkt acht zware onderwerpen, die normaal gesproken in het organisatieleven niet aan bod komen, op een begrijpelijke en toegankelijke manier onder de aandacht
    recensie
    Coaching en trainen
    28 mei 2019
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Bert van Dijk en Anne-Lies Hustings, oprichters van de Leary Academy,  schreven speciaal voor trainers en coaches een waardevol boek met achtergronden en verdiepende informatie over De Roos van Leary.
    recensie
    Algemeen management
    27 mei 2019
    Sylvie van der Haar
    3-4 minuten leestijd
    In Waarom zeggen we niet wat we vinden? legt Jan Hille Noordhof uit hoe we een open en veilige bedrijfscultuur kunnen creëren. Sylvie van der Haar las het voor dit blog, en vertelt wat ze ervan vindt.
    recensie
    Strategisch management
    27 mei 2019
    Peter Streefkerk
    5-8 minuten leestijd
    Mislukken kun je leren én is tegelijkertijd ontzettend waardevol. Dat klinkt op het eerste gezicht misschien raar en tegenstrijdig. Toch is het zo, zo lezen we in Instituur voor Briljante Mislukkingen van Paul Louis Iske. 
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2019
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Wat communiceren betekent van Frank Regtvoort is een essay dat de universele betekenis van communiceren in tachtig pagina’s wil laten zien. Het gaat om ‘zien wat communiceren is’, ‘kennen wat communicatie vermag’ en ‘kunnen wat communiceren laat zien’.
    recensie
    Strategisch management
    24 mei 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel De onsterfelijke onderneming. De auteur neemt de geschiedenis van Apple om te omschrijven hoe je dat doet. Apples successen en mislukkingen lopen dan ook als een rode draad door het boek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 mei 2019
    Jan Hoogstra
    5-6 minuten leestijd
    Het tijdperk waarin wij leven wordt ook wel het informatietijdperk genoemd. De overdaad met informatie leidt ook tot ongewenste neveneffecten, veel burn-outs worden daardoor veroorzaakt.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2019
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Een open cultuur is een belangrijke voorwaarde voor toekomstbestendigheid. Die les valt uit heel wat boeken te leren, terwijl ook seminars en serieuze opleidingen volop aandacht besteden aan de vraag hoe je een open en veilige organisatiecultuur creëert. Toch blijkt maar al te vaak dat medewerkers hun mond houden waar zich uitspreken veel effectiever was geweest. Hoe komt dat toch en vooral: wat kun je doen om hierin verandering te brengen? Die vraag staat centraal in het boek Waarom zeggen we niet wat we vinden? En wat daaraan te doen? van Jan Hille Noordhof.
    recensie
    Ondernemen
    23 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Bestaat Nokia nog? Een vraag die regelmatig gesteld wordt. Jazeker. Nokia verloor wel de slag op de mobiele telefoonmarkt, maar herrees uit de dood en is nu de op één na grootste speler in de mondiale draadloze miljardenmarkt. In De veerkracht van Nokia onthult bestuursvoorzitter Risto Siilasmaa hoe hij dat kunstje geflikt heeft.
    recensie
    Communicatie en media
    22 mei 2019
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    In het boek Who is accountable? - Sales, marketing en communicatie op één lijn werken Franck Kuppers en Werner van Beusekom het door hen ontwikkelde SAMACO model uit.
    recensie
    Mens en maatschappij
    22 mei 2019
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    AlphaGo is een computerprogramma dat de beste Go-spelers ter wereld heeft verslagen. Hoe doet het dat? Geen idee. Zelfs de programmeurs van AlphaGo hebben geen idee waarom het zo goed speelt.
    recensie
    22 mei 2019
    Sippy van Akker
    5-6 minuten leestijd
    Bijzonder hoogleraar Govert Buijs schreef het essay Waarom werken we zo hard? Op weg naar een economie van de vreugde waarin hij 'de economie' zoals we die kennen onder de loep neemt en bevraagt.
    recensie
    Financieel management
    21 mei 2019
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    ‘Gelukkig heeft het auditcomité er al naar gekeken, want ik heb geen verstand van cijfers’. Je zult het niet geloven, maar dat hoor je toch nog regelmatig in de boardroom.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 mei 2019
    Patrick Davidson
    5-7 minuten leestijd
    Volgens Patrick Davidson en Hans van der Loo leest Focus Aan/Uit als een trein, zit het vol verrassende wendingen en bvat het bergen praktische tips. Lees hun recensie hieronder.
    recensie
    21 mei 2019
    Sippy van Akker
    8-11 minuten leestijd
    Hoogleraar Ingrid Robeyns legt met haar recent verschenen essay Rijkdom - Hoeveel ongelijkheid is nog verantwoord? de vinger op een paar zere plekken.
    recensie
    Verandermanagement
    20 mei 2019
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Veel organisaties bevinden zich in een innovatiecrisis. Uit een survey blijkt dat 80% van de werknemers vindt dat hun organisatie niet de middelen beschikbaar stelt innovaties te ontwikkelen. Slechts 50% krijgt überhaupt erkenning of een beloning voor het ontwikkelen van nieuwe ideeën. 
    recensie
    Ondernemen
    20 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Groeien met verdienmodellen van Marijn Mulders is het nieuwste deel in de 60-minutenserie. Het boek beschrijft in het kort negentien manieren om geld te verdienen als bedrijf of instelling.
    recensie
    Leiderschap
    20 mei 2019
    Charlotte van Woerden
    2-3 minuten leestijd
    Impact hebben is een breed begrip. Dat wordt in het voorwoord van Impact in actie al duidelijk. Het betekent dat je iets of iemand van richting kunt laten veranderen. Dat je erin slaagt iemand op een andere manier te doen nadenken. Of dat mensen naar je luisteren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 mei 2019
    Brigitte Koehler
    5-7 minuten leestijd
    Niet eerder las ik zo’n goed en praktisch boek. Dus wil jij leren hoe je slimmer kunt werken, groter kunt denken en al je plannen verwezenlijken dan is GRIP, het geheim van slim werken van Rick Pastoor het boek voor jou!

      Personen

        Trefwoorden