OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 163 van 11.908 resultaten
recensie
13 mei 2019
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Grand Hotel Europa ontvangt nauwelijks meer bezoekers. Een duidelijk geval van vergane glorie. Slechts een aantal vaste gasten maakt nog gebruik van de sobere diensten van het hotel.
recensie
Verandermanagement
13 mei 2019
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
In eerste instantie had ik niet door dat Rody Vonks Innoveren een magazine is, en geen boek. Deze opzet leest minder ‘lineair’ dan in een boek, en dat past goed bij het thema innovatie.
recensie
Algemeen management
10 mei 2019
Wiemer Renkema
2-3 minuten leestijd
Waarom zeggen we niet wat we vinden is het lezen meer dan waard. Jan Hille Noordhof heeft een prettig en toegankelijk boek geschreven, een pleidooi voor een open cultuur in organisaties.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 mei 2019
Paul Hassels Mönning
6-8 minuten leestijd
‘Afdwalen tijdens gesprekken, aan het einde van de pagina erachter komen dat je eigenlijk geen idee meer hebt waar de tekst over ging’. Deze herkenbare voorbeelden staan op de achterflap van Mark Tigchelaars bestseller Focus Aan/Uit.
recensie
Economie
10 mei 2019
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
De wereld is toe aan een nieuw verhaal over de economie. Het grote groeiverhaal over de wereldeconomie is te lang het enige geweest. Van de bankencrisis tot plastic soup, je kunt het zien als verschijnselen van een economisch systeem dat tegen zijn grenzen aanloopt.
recensie
Personeelsmanagement
9 mei 2019
Wiemer Renkema
2-3 minuten leestijd
Theorie en praktijk van arbeid is meer dan een studieboek alleen. De auteurs doen zichzelf tekort door het op die manier te positioneren want het heeft ook veel te bieden voor iedere professional die zich bezighoudt met arbeid.
recensie
Ondernemen
9 mei 2019
Jan Hoogstra
2-3 minuten leestijd
Een grote verandering, zoals voor jezelf beginnen, leidt niet altijd tot succes, maar wanneer wel? Bas Pronk deelt zijn ervaringen met het starten van een franchiseconcept in het boek Verander, levenslessen van een franchiseondernemer. Geeft dit boek nu de handvatten voor elke ondernemer om succesvol te worden?
recensie
Algemeen management
9 mei 2019
Rick Lindeman
2-3 minuten leestijd
Iedereen ergert zich wel eens aan bureaucratie. Waarom moet men om een Paarse krokodil terug te krijgen eerst drie formulieren invullen? Dat kan toch sneller en menselijker? Marjolein Quené ergerde zich blijkbaar zo dat ze een heel boek schreef over de opkomst van het managementdenken.
recensie
Algemeen management
8 mei 2019
Han van der Pool
2-3 minuten leestijd
Om succesvol te kunnen concurreren in de markt en daardoor de continuïteit van de onderneming veilig te stellen, is het van belang een goede balans te vinden tussen het nastreven van zakelijke doelen en het voldoen aan de morele standaarden van de samenleving waarin het bedrijf actief is.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
8 mei 2019
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
Heb jij ook moeite je staande te houden in deze tijd waarin er van je wordt verwacht dat je voortdurend bereikbaar bent? Hoe bereik je het overzicht met die uitpuilende mailbox, overvolle agenda en eindeloze takenlijst? En zorg je ervoor dat je toekomt aan al die plannen die qua uitvoering op zich laten wachten?
recensie
IT-management / ICT
8 mei 2019
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Zijn de meeste mensen niet een beetje bang voor techniek? En zeker als die techniek voornamelijk met Engelse termen, zoals artificial intelligence en machine learning wordt aangeduid?
recensie
Werk en loopbaan
7 mei 2019
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
Er komt een nieuwe golf van automatisering, digitalisering en robotisering op ons af. En weer roept dat angst op, maar nu niet alleen bij degenen die hun baan denken te verliezen, maar ook bij economen, die zich afvragen of deze innovaties óók de welvaart zullen verhogen.
recensie
Mens en maatschappij
7 mei 2019
Paul Misdorp
3-4 minuten leestijd
Kim Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) heeft met ‘Veenbrand’ teruggeblikt op een reeks van columns, die hij in de periode februari 2014 tot oktober 2018 in het Financieel Dagblad schreef.
recensie
Reclame en verkoop
7 mei 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Word een expert in overtuigen en verkopen; zo luidt de ondertitel van De werkwijze van de Wolf. Enigszins aanmatigend moet ik zeggen. Zou dat zo maar kunnen door een boek te lezen? Iets in me zegt dat daar meer bij komt kijken.
recensie
Psychologie
6 mei 2019
Elly Stroo Cloeck
2-3 minuten leestijd
Stel, je had ooit een grote voorraad Kaas en drie vrienden. Nu is de Kaas op, en je drie vrienden zijn vertrokken om andere Kaas te zoeken. Ze komen niet meer terug… Hoe zou jij reageren?
recensie
6 mei 2019
Henny Portman
5-7 minuten leestijd
The book An executive’s guide to disciplined agile – Winning the race to business agility written by Scott W. Ambler and Mark Lines give a good overview of Disciplined Agile.
recensie
Marketing
6 mei 2019
Jacques Koster
2-3 minuten leestijd
De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
recensie
Financieel management
6 mei 2019
Sippy van Akker
5-6 minuten leestijd
Met Je financiën als zzp'er de baas willen Daphne Lie en Margreet Roels laten zien dat boekhouden niet moeilijk hoeft te zijn, welke cijfers voor zzp'ers belangrijk zijn en hoe je slim met je geldzaken om kunt gaan, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
recensie
Leiderschap
3 mei 2019
Nicole Verhoeven
3-5 minuten leestijd
De kracht van organisch leiderschap raakte mij vanaf het begin. Ronald van der Molen geeft antwoorden op dat wat puzzelt. Het is bovendien een prachtig vormgegeven boek.
recensie
Marketing
3 mei 2019
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Wil je als bedrijf succesvol zijn dan draait het tegenwoordig om maatschappelijke impact, commerciële slagkracht en waardevolle klantrelaties. Dat is de boodschap van Danielle de Jonge in haar boek Extreem klantgericht.