OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 174 van 11.971 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    25 februari 2019
    Peter Streefkerk
    5-7 minuten leestijd
    Dat de wereld aan het veranderen is weten we allemaal. Dat dit in snel tempo gebeurt, kan je als inkoper niet zijn ontgaan. Wat het betekent voor ons als medewerker, als mens, ligt in de toekomst besloten.
    recensie
    Werk en loopbaan
    22 februari 2019
    Sippy van Akker
    3-4 minuten leestijd
    Voor me ligt het boek Creatieve Loopbaanplanning; Ontdek met creativiteit en intuïtie het antwoord op je loopbaanvraag van loopbaancounselor Alien J. Verhoef.
    recensie
    Marketing
    22 februari 2019
    Eric van Arendonk
    recensie
    Algemeen management
    22 februari 2019
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    Vaak hoor je bij presentaties of bij besprekingen theorieën of modellen waarvan je denkt: hoe zat het ook al weer? Wat zou het fijn zijn als je het model kort en bondig kan raadplegen. Zonder dat je een complete studie van het model moet maken.
    recensie
    22 februari 2019
    Jan Boerstra
    2-3 minuten leestijd
    In de huidige stressvolle wereld zijn veel mensen op zoek naar rust, eenvoud en oprechte ervaringen. Francesc Miralles en Hector Garcia geven in Ichigo-ichie talrijke tips voor het beleven van onvergetelijke momenten.
    recensie
    Ondernemen
    21 februari 2019
    Ger van den Buijs
    2-3 minuten leestijd
    Dit boek had ik zelf willen schrijven. Enkele weken geleden kwam ik in contact met de ‘Betekeniseconomie’. Deze beweging maakt me echt enthousiast.
    recensie
    Algemeen management
    21 februari 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    De focus van het boek Agile focus in besturing is duidelijk: de invoering van een agile/scrum-werkwijze in directie- en managementteams. Met als doel om als organisatie wendbaarder te worden, ook op het gebied van de besturing van de organisatie.
    recensie
    Internet en social media
    21 februari 2019
    Sippy van Akker
    4-6 minuten leestijd
    Volgens auteurs Wessel Berkman en Toni van Dam is 'social selling dé nieuwe manier van verkopen'. Dat staat achterop het omslag van hun boek De kracht van social selling.
    recensie
    Economie
    20 februari 2019
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    In The Age of Surveillance Capitalism fileert Harvard-wetenschapper Shoshana Zuboff Silicon Valleys dirty little secret. Toezichtkapitalisme werkt toe naar een dystopische wereld waarin bedrijven ons gedrag niet alleen voorspellen en beïnvloeden, maar ook gaan bepalen.
    recensie
    Strategisch management
    20 februari 2019
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    Een degelijk boek geschreven door vier auteurs: twee topmanagers en twee adviseurs/coaches. Het is hun gelukt om een doorleefd (leer)boek over Lean te schrijven.
    recensie
    Mens en maatschappij
    20 februari 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Feitenkennis van Hans Rosling is verplichte kost voor politici, bestuurders, beleidsmakers, ondernemers en professionals. Het boek laat zien dat de wereld de afgelopen vijftig jaar op tal van fronten spectaculair is verbeterd.
    recensie
    Internet en social media
    19 februari 2019
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    De afgelopen jaren zijn er diverse boeken verschenen over artificiële intelligentie, digitalisering van de samenleving en alles wat daarmee te maken heeft. Wie interesse heeft in dit thema, zoals ikzelf, zal inmiddels behoorlijk ingelezen zijn.
    recensie
    Organisatiekunde
    19 februari 2019
    Jaap Peters
    3-4 minuten leestijd
    Een recensie van een boek van 625 pagina’s met als bijlage een 2e boek als managementsamenvatting van 175 pagina’s is geen kleinigheid en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Samen te koop voor 10 eurocent per bladzijde.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 februari 2019
    Sonja van Vuren
    3-4 minuten leestijd
    Waarom zou je ‘GRIP - Het geheim van slim werken’ van Blendle binnenbaas Rick Pastoor lezen als je al goed kunt plannen en organiseren? Omdat je nooit uitgeleerd bent en het altijd beter kan!
    recensie
    Algemeen management
    18 februari 2019
    Corella Slob
    3-4 minuten leestijd
    Zonder leiders geen zelfsturing- organisatiemodel voor teams is het eerste boek van Michel Rosius, een zelfstandig consultant met een achtergrond in o.a. orthopedagogiek die gespecialiseerd is in Belgische zorg- en welzijnsorganisaties.
    recensie
    Leiderschap
    15 februari 2019
    Carsten Busch
    4-6 minuten leestijd
    De tegenstelling van ‘managen’ en ‘leiden’ is min of meer een klassieker binnen de managementwetenschappen. Een bekend citaat hierover wordt toegeschreven aan managementlegende Peter Drucker: ‘Management is doing things right; leadership is doing the right things.’
    recensie
    IT-management / ICT
    15 februari 2019
    Ger van den Buijs
    1-2 minuten leestijd
    Blockchain is echt een ingewikkeld onderwerp. Ik had er al verschillende artikelen en een boek over gelezen, maar de klepel wist ik nog altijd niet te hangen. Drescher is er met zijn boek Blockchain in geslaagd om het echt glashelder te maken.
    recensie
    Communicatie en media
    15 februari 2019
    Jeanine Dijkhuis
    2-4 minuten leestijd
    Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Koen Jordaans ontwikkelde de methode en schreef er een boek over.
    recensie
    Marketing
    14 februari 2019
    Ger van den Buijs
    1-2 minuten leestijd
    Bart Lombaerts maakt met Meaningful marketing betekenismarketing toegankelijk voor een breed publiek. Dat is een prestatie, want sommige auteurs zijn zo activistisch dat ze het grootste deel van de lezers doen afhaken.
    recensie
    Coaching en trainen
    14 februari 2019
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Coaching wordt gezien als een succesvol middel dat bijdraagt aan de effectiviteit van individuele medewerkers en aan de organisatie als geheel. De titel ‘coach’ is ook aan inflatie onderhevig. Vaak wordt alles wat met individuele begeleiding te maken heeft coaching genoemd.

      Personen

        Trefwoorden