OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 183 van 11.972 resultaten
    recensie
    Coaching en trainen
    27 november 2018
    Martine Maes
    3-4 minuten leestijd
    Nieuwsgierig open ik de doos met Emotiekaarten. Gezichten met vele verschillende uitdrukkingen en symbolen kijken me aan. Van sommigen deins ik een beetje achteruit, anderen trekken meer aan.
    recensie
    Organisatiekunde
    27 november 2018
    Martine Maes
    3-4 minuten leestijd
    Ze lijken nieuwsgierig maar vooral op hun hoede. In het boek zelf kijkt Homan niet alleen naar ‘boven’ (de hiërarchische top) maar onderzoekt hij beheerskramp juist vanuit veel verschillende perspectieven. Met als doel dat het je na lezing duizelt en aan het denken zet.
    recensie
    IT-management / ICT
    27 november 2018
    Henny Portman
    recensie
    IT-management / ICT
    27 november 2018
    Henny Portman
    1-2 minuten leestijd
    PRINCE2 2017 Edition Practitioner Courseware – Nederlands is gemaakt door Douwe Brolsma en Mark Kouwenhoven en kan gebruikt worden als vervanger van een syllabus zoals die aan elke deelnemer wordt gegeven bij het volgen van een PRINCE2 Practitioner cursus.
    recensie
    27 november 2018
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    We weten allemaal dat waarheid op de een of andere manier belangrijk is voor een goed leven. Tegelijkertijd is het begrip waarheid ook gedevalueerd omdat mensen steeds vaker ontkennen dat er zoiets als waarheid bestaat, maar dat er dus alleen maar meningen zijn.
    recensie
    Coaching en trainen
    26 november 2018
    Sippy van Akker
    3-4 minuten leestijd
    Op tafel voor me ligt een doosje met 53 kaarten met de titel 'Lijfspreuken en levensmotto's' van Nienke van der Haak. Op het doosje zit een rode sticker die erbij vertelt dat het om 'Coach Kaarten' (sic) gaat.
    recensie
    Communicatie en media
    26 november 2018
    Gabriëlle de Sain
    1-2 minuten leestijd
    Een profiel of persona opstellen helpt je bij het beter begrijpen van je klanten. Je realiseert meer doelstellingen dan ooit tevoren. Het klinkt als een magisch recept voor succes.
    recensie
    Marketing
    26 november 2018
    Peter Streefkerk
    5-7 minuten leestijd
    Leveranciers verzuchten de laatste jaren steeds vaker dat zijzelf en hun collega’s met de beste tekstschrijvers de grootste kans maken een offerte- of aanbestedingsprocedure te winnen.
    recensie
    Coaching en trainen
    23 november 2018
    Annemiek Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Coach en schrijfster Caroline Franssen heeft met Beeldkracht een heel mooi boek geschreven dat staat als een huis. De uitleg is goed verwoord en als coach of therapeut kun je er meteen mee aan de slag.
    recensie
    Advisering
    23 november 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-6 minuten leestijd
    De 21e eeuw kun je gerust de eeuw van dilemma’s noemen. Concurreren of samenwerken, winst of duurzaamheid, vrijheid of veiligheid, soevereiniteit of een sterker Europa, lagere zorgkosten of een betere kwaliteit van zorg, werken of doorstuderen, kinderen of carrière?
    recensie
    Algemeen management
    23 november 2018
    Henny Portman
    2-3 minuten leestijd
    Looking back at my week in Tokyo with all its cultural differences, e.g. the punctuality, the group culture, the clean streets but no garbage cans, the mouth caps to protect others and yourself, Japanese people skipping a lot of words, and to understand them you need to know the context, et cetera, I think reading The culture map – Decoding how people think, lead, and get across cultures written by Erin Meyer was a good way to use my time when I flew back from Tokyo to Amsterdam.
    recensie
    Marketing
    23 november 2018
    Quintus Hegie
    3-4 minuten leestijd
    Het Basisboek Customer Journey van van Slooten, Veldhoen, Achthoven, van Rensch en van Ratingen vormt een zeer complete en praktische inleiding tot het vakgebied van klantreizen.
    recensie
    Algemeen management
    22 november 2018
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Met het binnentreden van de 21ste eeuw zijn we het post-bureaucratische tijdperk ingestapt. Een bedrijf moet zich permanent aanpassen aan de snel veranderende zakelijke omgeving en moet de juiste strategische keuzes maken om toekomstbestendig te blijven.
    recensie
    Werk en loopbaan
    22 november 2018
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Julia Hart begeeft zich al ruim 25 jaar in het bedrijfsleven. Met al die ervaring op zak en de overtuiging dat er voor introverte mensen prima een plek zou moeten zijn heeft ze Carrière geheimen geschreven.  
    recensie
    Marketing
    22 november 2018
    Joop Rutte
    3-4 minuten leestijd
    Contentmarketing en community management is volgens de auteurs zelf, een gestructureerd, doordacht, fraai geïllustreerd en overzichtelijk naslagwerk op het gebied van contentmarketing. Volgens hen bestond er nog geen gestructureerd lesmateriaal.
    recensie
    Ondernemen
    21 november 2018
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Denken als Donald Trump, waarom zouden we? Amerikadeskundige Victor Vlam was gefascineerd door de huidige president van de VS en onderzocht hoe deze man, wiens manier van denken en doen veel mensen op zijn zachtst gezegd tegenstaat, toch zo succesvol kon worden.
    recensie
    Algemeen management
    21 november 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Een Futureproof Organisatie is een organisatie die toekomstbestendig is. Wie wil dat niet? De grote vraag is: hoe word je een toekomstbestendige organisatie? Jolein Baidenman geeft een deel van het antwoord in haar boek 10 Kenmerken van de Futureproof Organisatie.
    recensie
    Leiderschap
    21 november 2018
    Wardy Poelstra
    3-5 minuten leestijd
    ‘Dat is die man van Philips’. Jan Timmer, van 1990 tot 1996 president-directeur van het bedrijf, hoorde dit lang na zijn vertrek bij Philips mensen nog vaak tegen elkaar fluisteren als ze hem passeerden.
    recensie
    Ondernemen
    20 november 2018
    Annemiek Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Ralph van Dam is ondernemer in hart en nieren en heel eerlijk over de goede en slechte tijden in zijn carrière. Gelukkig is zijn verhaal geen aaneenschakeling van rampspoed, zoals de titel Langs de afgrond misschien doet vermoeden.
    recensie
    Verandermanagement
    20 november 2018
    Paul Misdorp
    4-6 minuten leestijd
    Wouter ten Have, Anne-Bregje Huijsmans, Maarten Otto en Steven ten Have hebben met hun boek Verandermanagement veranderd een bijdrage geleverd aan de professionalisering van het verandermanagement.

      Personen

        Trefwoorden