OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 202 van 11.974 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    13 juni 2018
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    In de dagelijkse communicatiepraktijk gaat veel mis. Dat komt doordat we vanuit een beperkt paradigma opgevoed en opgeleid zijn. Daardoor denken we rationele wezens te zijn die bewuste keuzes maken op basis van feiten en argumenten.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    13 juni 2018
    José Otte
    3-4 minuten leestijd
    De gesprekken die we hebben, zijn van grote invloed op ons leven. In Conversations Worth Having wordt hier door middel van appreciative inquiry handen en voeten aan gegeven.
    recensie
    IT-management / ICT
    12 juni 2018
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Nieuwe technologieën hebben onze wereld drastisch veranderd en er staat, volgens de auteur van De nieuwe werkelijkheid: Ray van den Bel, nog veel meer te gebeuren.
    recensie
    Verandermanagement
    12 juni 2018
    Jan Hoogstra
    4-5 minuten leestijd
    Na het boek Perspectieven op leiderschap heeft Jaap Boonstra nu het boek Perspectieven op veranderen samengesteld. Het bevat 8 perspectieven op veranderen die het proces van verandermanagement afdekken. Het inleidende hoofdstuk bevat de overall view op het proces en de ontwikkelingen daarin. De 7 volgende hoofdstukken betreffen uitdiepingen.
    recensie
    Ondernemen
    12 juni 2018
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    Een Zelfstandige Zonder Personeel. Wat is dat? Waarom is ZZP’en zo populair? In Nederland waren in 2017 ruim 1,0 miljoen personen ZZP’er. Een mooie en relevante doelgroep voor een boek. ZZP’en voor dummies. De geheimen voor een ZZP’er.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2018
    Dave van Ooijen
    7-10 minuten leestijd
    Er worden tal van onzinnige managementboeken uitgegeven waarin wordt verkondigd dat iedereen succesvol kan worden door een paar simpele stappen op te volgen. Dat geldt wat mij betreft niet voor het boek Essentialisme. Niet meer alles moeten van Greg McKeown, een van de populairste bloggers voor Harvard Business Review.
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2018
    Mark Ligthart
    3-4 minuten leestijd
    Jan van Setten schreef het prikkelende boek L.I.V.E. - Leven Is Verwarrend Eenvoudig. Dit boek laat je ontdekken wie je bent, je doelen te stellen en keuzes te maken. Hoe voorkom je dat je op het cruciale moment in je bed blijft liggen of je mond houdt?
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2018
    Paul Misdorp
    4-6 minuten leestijd
    Metamorfose is een boek dat twee jaar geleden al verscheen. Maar de stelling ‘elk nadeel heeft z’n voordeel’ wordt maar weer eens bewezen, want de urgentie en importantie van de boodschap aan organisaties om te veranderen is er de afgelopen tijd alleen maar groter door geworden.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2018
    Rupert Parker Brady
    3-5 minuten leestijd
    Retail staat niet op de drempel van een tijdperk, we zitten midden in het oog van de storm. De ‘toekomst' vormt geen bedreiging, maar een alibi om het op beter aan te pakken. Dat bewijzen Pauline Neerman en Jorg Snoeck met The Future of Shopping.
    recensie
    Non-profit
    11 juni 2018
    Peter de Roode
    4-6 minuten leestijd
    De geschiedenis van het onderwijs in Nederland laat zich lezen als een succesverhaal. Zo begint en eindigt dit boek. De Rooy concludeert dat veel van de problemen voortkomen uit de overvraging van de school.
    recensie
    Marketing
    8 juni 2018
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Voor een consistent uitgedragen merk dienen organisatiedoel en marketingdoel als uitgangspunt voor het communicatiedoel. Hiermee leg je de basis voor een merkstrategie en kan een internal branding traject volgen.
    recensie
    Non-profit
    8 juni 2018
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    We wonen allemaal in een gemeente, maar wat weten we er eigenlijk van? Dat er verkiezingen zijn geweest, dat je OZB moet betalen en dat de burgemeester met bloemen langsgaat bij inwoners die 100 worden?
    recensie
    Non-profit
    8 juni 2018
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Bureaucratische organisaties perken de publieke professional in. Regels, procedures, rollen, taken en verantwoordelijkheden zetten hem vast en ontnemen hem zijn bewegingsruimte.
    recensie
    Ondernemen
    7 juni 2018
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Zaken die je raken is een pleidooi voor de noodzaak van sociaal ondernemerschap . Wij kunnen niet op deze voet door blijven gaan stellen de auteurs. Wij moeten streven naar een economie die uitgaat van ‘bruto nationaal geluk’.
    recensie
    Mens en maatschappij
    7 juni 2018
    Aart G. Broek
    3-4 minuten leestijd
    Rails worden stevig door dwarsliggers. Dit geldt ook voor onze samenleving in het algemeen en organisaties in het bijzonder. Dwarsliggers zijn een absolute noodzaak. Een tegendraads geluid laten horen, is echter niet zo eenvoudig.
    recensie
    Algemeen management
    7 juni 2018
    Rijk Binnekamp
    3-5 minuten leestijd
    Een praktijkboek voor zelforganisatie, dat is het door Hans Begeer geschreven Doe-het-zelf leiders – De hiërarchie voorbij. De naam ‘praktijkboek’ zegt het al, vooral gericht op de praktijk, minder gericht op de theorie. Het is een compact geschreven boek waarin heel veel informatie is verwerkt.
    recensie
    Communicatie en media
    6 juni 2018
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Huib Koeleman schrijft als eerste in Nederland vanaf 1992 uitgebreid over Interne communicatie. Na zes edities van Interne communicatie als managementinstrument is de 7e druk een compleet nieuw boek geworden, met als titel Interne communicatie.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 juni 2018
    Dick Bos
    3-4 minuten leestijd
    Twee boeken van Taco Oosterkamp: ‘Schaamteloos Delegeren’ en ‘Elke dag je hoofd en inbox leeg’, misschien ongebruikelijk om twee boeken in een recensie op te nemen, maar ze lijken naadloos op elkaar aan te sluiten.
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2018
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Kennismanagement leek langzaam aan een vergeten gebied te worden. Nu bedrijven zich steeds meer realiseren dat kennis hun belangrijkste asset is, kent kennismanagement weer een opleving.
    recensie
    Financieel management
    6 juni 2018
    Saskia Gervink
    3-5 minuten leestijd
    Ik ben een zogenoemde ‘non-financial’, maar heb op mijn werk vaak te maken met financiën en financiële processen. Door Customer profitability te lezen hoopte ik mijn basiskennis van financiële termen/processen net iets meer op te krikken. Een gedegen basiskennis lijkt mij een goede investering voor de rest van mijn carrière. Ofwel, een hoge return on investment!

      Personen

        Trefwoorden