OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 226 van 12.054 resultaten
recensie
Verandermanagement
9 januari 2018
José Otte
3-4 minuten leestijd
In dit boek wordt gekeken naar wat er aan komt. Ross laat zien dat het internet een grote impact had op bedrijven en de globalisatie, maar dat wat er in de komende tien jaar aankomt veel sneller gaat.
recensie
Algemeen management
9 januari 2018
Ineke Smits
3-4 minuten leestijd
Alleen mensen kunnen een écht verschil maken. Waar of niet waar? Het geldt in ieder geval zeker in de hospitalitybusiness. Het boek Gastgevers in Geluk geeft een inkijkje in de persoonlijke werk- en leefomgeving van Luc van Bussel, waarin gastvrijheid een grote rol speelt.
recensie
Organisatiekunde
8 januari 2018
Joost Naafs
3-4 minuten leestijd
Goodijk - bijzonder hoogleraar Governance aan de VU in Amsterdam en senioradviseur bij GITP- gaat in het boek Strategisch partnerschap op zoek naar een nieuw perspectief op het intern toezicht en de verantwoording; kortweg: de governance.
recensie
Projectmanagement
8 januari 2018
Sjors Meekels
3-4 minuten leestijd
Verdwaald in het land van Agile frameworks, practices en scaling opties? In Scaling agile in organisaties neemt Henny Portman de lezer bij de hand en leidt hem langs de vele smaken en mogelijkheden die het Agile landschap inmiddels rijk is. Voor iedereen die zijn horizon wil verbreden of een referentie zoekt voor zijn of haar organisatie, is dit boek een prima startpunt.
recensie
Marketing
5 januari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
The future of shopping, waar iedereen retailer is, geschreven door Jorg Snoeck en Pauline Neerman Heeft mij weer de nodige inspiratie voor het nieuwe jaar opgeleverd. De auteurs leggen een heldere en volgens mij ook zeer realistische visie neer op wat ons de komende jaren te wachten staat in de retail.
recensie
Coaching en trainen
5 januari 2018
Richard Lannoye
4-5 minuten leestijd
Psycholoog John Whitmore is een pionier als in 1992 zijn boek Coaching for Performance uit wordt gebracht. Sindsdien heeft het begrip coaching een onstuitbare vlucht genomen op en rondom de werkvloer.
recensie
Strategisch management
4 januari 2018
Sjors van Leeuwen
9-13 minuten leestijd
De blauwe oceaan sloeg in 2005 in als een bom. De strekking van het verhaal: je moet niet blijven concurreren in overvolle ‘rode oceanen’ maar op zoek gaan naar onontgonnen ‘blauwe oceanen’ waarin je het rijk alleen hebt. In het langverwachte vervolgboek Blue Ocean Shift schrijven Chan Kim en Renée Mauborge dan eindelijk hoe je dat in de praktijk doet.
recensie
Communicatie en media
4 januari 2018
Alicia Krens
3-4 minuten leestijd
‘Scrum’, ‘the customer journey’ en ‘zelfsturende teams’. Of we nu willen of niet, vroeg of laat komen we een keer in aanraking met de vage terminologie die tegenwoordig de boventoon lijkt te voeren op kantoor.
recensie
Coaching en trainen
4 januari 2018
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
Spelend werken aan je creativiteit, wie wil dat nou niet? De titel van het boek Plassen zijn om in te spetteren, spelend werken aan je creativiteit spreekt daarmee gelijk aan.
recensie
Organisatiekunde
3 januari 2018
Jantine van der Ploeg
3-4 minuten leestijd
Anders vasthouden is een boek vol inspiratie om mee aan de slag te gaan. Met de ideeën die bij mij ontstonden, heb ik het management enthousiast gemaakt om samen naar het avondseminar van Wouter Hart te gaan.
recensie
Psychologie
3 januari 2018
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Wie veel gesprekken voert en daarover wil reflecteren, kan met dit kleine behulpzame boekje zeer goed uit de voeten. Uitstekend geschreven en voorzien van duidelijke voorbeelden. De schrijver is psychoanalyticus dus de lezer wordt ook getrakteerd op de psychologische kanten van het gesprek. Alle elementen van het gesprek worden in samenhang toegelicht.
recensie
Coaching en trainen
3 januari 2018
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
Julie Starr is er goed in geslaagd om de lacune in de literatuur met betrekking tot dit onderwerp weg te werken. Over coaching zijn veel boeken geschreven, maar over het kleine broertje ‘mentoring’ is de productie wat achter gebleven.
recensie
3 januari 2018
Peter de Roode
recensie
Leiderschap
3 januari 2018
Rudy Kor
2-3 minuten leestijd
Accountable Leiderschap van Marco Scheele zou eigenlijk op de leestafel van elk team moeten liggen, of het nu een projectteam is, een zelfsturend team of een team met een aangewezen leider. Het boek zit vol handige vragenlijsten en tips om als team beter te presteren.
recensie
2 januari 2018
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Ja hoor… een nieuwe verslaving… De Cazalet Chronicles van Elizabeth Jane Howard (1923-2014). Geen televisieserie zoals het soms wat al te suikertaarterige Downton Abbey - waarmee zich absoluut een vergelijking opdringt.
recensie
Marketing
27 december 2017
Ger van den Buijs
Brand management insights is een prachtig vormgegeven boekje. Het is gebaseerd op een promotie-onderzoek van Lenderink. De kern van het betoog is ingekaderd in de historische ontwikkeling van Brand management.
recensie
Algemeen management
22 december 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
‘Als er iets is dat je niet zint, maak het dan bespreekbaar!’ Makkelijk gezegd, maar in de praktijk doen we het bijna niet. Iedereen herkent het, zeker de mensen die in een piramidale top-down gestuurde organisatie werken. Gytha Heins deed uitgebreid onderzoek naar het fenomeen aanspreken en schreef er een boek over.
recensie
Psychologie
22 december 2017
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Dit boek van Laurna Fenenga is primair bedoeld voor mensen die in een burn-out zitten of daarin dreigen te geraken. Bij een burn-out is het belangrijk om de oorzaken bij de bron aan te pakken, zodat je in de toekomst niet opnieuw ziek wordt.
recensie
Communicatie en media
22 december 2017
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Wat een heerlijke titel. Ga lekker zelf in je kracht staan belichaamt helemaal de vermoeidheid en weerstand die ik voel als sommige businesscoaches hoor praten. ’s Ochtends 6:45, tijdens m’n ontbijt, sloeg ik het boekje open.
recensie
Verandermanagement
21 december 2017
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
De zorg is in beweging, op veel gebieden. Er breken andere tijden aan, er moet meer flexibel worden georganiseerd om de zorg toekomstbestendig te kunnen maken. De Denktank GGZ 2020 heeft hierover een publicatie uitgebracht: Nieuwe tijden, flexibel organiseren. Nieuwe wegen voor de GGZ.