OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 265 van 12.055 resultaten
recensie
recensie
Coaching en trainen
8 februari 2017
Barbera Silvis- de Heer
3-5 minuten leestijd
De schrijver van het boek Dit zijn wij! zet in zijn hele boek de kracht van de ontmoeting centraal. Lieuwe Koopmans schreef dit boek voor coaches en andere professionals.
recensie
Non-profit
8 februari 2017
Anouk Folstar
2-3 minuten leestijd
Superschool is een combinatie tussen een gepassioneerd betoog over onderwijs en de herinneringen aan een zwaarbevochten strijd die nog niet ten einde is. Want als één ding duidelijk wordt in het boek: gemakkelijk was én is het niet.
recensie
Leiderschap
7 februari 2017
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
‘Dat is logisch’, dacht ik bij herhaling toen ik Factor MOED! aan het lezen was. Of was het toch niet zo logisch en denk ik dat het logisch was? Het boek zet je aan tot reflectie over jezelf. Wat is er voor nodig om zaken voor elkaar te krijgen?
recensie
Non-profit
7 februari 2017
Arie Buvens
3-4 minuten leestijd
Waarom is de zorg zo ingewikkeld? Vooral het zorgsysteem. Om dat te verduidelijken, schrijft Johan Faber, moet je denken aan een spel, waarbij niet alleen het speelveld zelf voortdurend verandert, maar ook het aantal spelers en de spelregels, die op hun beurt weer verschillend worden geïnterpreteerd door meerdere scheidsrechters.
recensie
Coaching en trainen
7 februari 2017
Annett Keizer
3-4 minuten leestijd
Hoe reageer je als coach wanneer een cliënt weinig of geen contact maakt met zijn emoties? Wat doe je als je het gevoel hebt dat je ‘er niet doorheen komt’ omdat je cliënt niet in staat is om te reflecteren op zijn eigen gedrag?
recensie
Non-profit
6 februari 2017
Simon van der Veer
4-6 minuten leestijd
Het boek Aanstekelijk veranderen van de populaire auteur Jeroen Busscher doet de belofte een volstrekt frisse kijk te bieden op het leidinggeven aan veranderingen.
recensie
Algemeen management
6 februari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Het lijkt een paradox. In een wereld die snel digitaliseert neemt de behoefte aan persoonlijke ontmoetingen toe en wordt de kwaliteit van het persoonlijk contact steeds belangrijker. Vooral voor dienstverlenende organisaties en wie is dat tegenwoordig niet? Het boek Gastgevers in Geluk neemt je mee op reis en ontrafelt het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid met teruglustige gasten.
recensie
Coaching en trainen
6 februari 2017
Maarten Fijnaut
2-3 minuten leestijd
Het Praktijkboek voor mentoren is met recht een praktijkboek te noemen, het is echter niet alleen waardevol voor mentoren. Dit pragmatische boek is leerzaam en nuttig leesvoer voor iedereen die actief is met het begeleiden van teams en individuen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
3 februari 2017
Jolanda Santbergen
2-3 minuten leestijd
Succes hebben is een kwestie van prioriteiten stellen. Mensen die durven kiezen en vooral die dingen aanpakken die een grote impact hebben op hun werk, bereiken meer. Brian Tracy, timemanagementexpert en bestsellerschrijver, geeft in Eat that frog 21 tips om superproductief te worden.
recensie
Leiderschap
3 februari 2017
Yolanda van Heese
3-5 minuten leestijd
Rich Karlgaard en Michael S. Malone zijn twee Amerikaanse journalisten en bovendien investeerders in verschillende start-ups. Als investeerder wilden ze weten wat een team succesvol maakt, als journalisten doken ze de literatuur in en zetten de uitkomsten op een rij in hun boek Team Genius. De nieuwste kennis over topteams in de praktijk.
recensie
3 februari 2017
Peter van den Boom
3-4 minuten leestijd
Hartmut Rosa is een belangrijke Duitse denker over sociologische en sociaal filosofische onderwerpen. In zijn nieuwste boek Leven in tijden van versnelling analyseert hij de druk van sneller, meer, nieuwer en beter. Tevens presenteert hij een pleidooi voor resonantie.
recensie
Verandermanagement
2 februari 2017
Theo Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Het speelveld waarin organisaties opereren verandert continu: WhatsApp en Uber zijn voorbeelden van bedrijven die hele branches kunnen ontwrichten. Organisaties moeten dus steeds sneller en effectiever inspelen op allerlei veranderingen in vraag en aanbod.
recensie
Algemeen management
2 februari 2017
Paul Breman
2-3 minuten leestijd
Listig in Lastige Situaties is een typisch Jack van Minden boek: luchtig, vol met tips, een tikje komisch en soms ook wat cynisch.
recensie
Verandermanagement
2 februari 2017
Bert Peene
2-3 minuten leestijd
Dat de wereld steeds sneller verandert, is tegenwoordig weinig meer dan een open deur, evenals de noodzaak om ons werk anders te organiseren. Toch lijkt die overtuiging nog lang niet in iedere boardroom doorgedrongen, getuige de kaalslag die zich in amper twee jaar tijd in het grootwinkelbedrijf heeft voltrokken. Zo bezien lijkt de stroom aan publicaties over theorieën en modellen die een bedrijf ‘agile’ moeten maken, voor veel bedrijven te laat op gang te zijn gekomen. In ieder geval is de hoeveelheid beschikbare titels inmiddels indrukwekkend. Dat weerhield Bart Hufen er niet van een nieuw boek aan dat corpus toe te voegen: Gamification als motor van verandering.
recensie
recensie
Algemeen management
2 februari 2017
Jeroen Medema
2-3 minuten leestijd
Verhalen, verhalen, verhalen. Dat is waar Carmine Gallo; communicatiecoach, spreker en columnist, goed in is. En dat bewijst hij in De Kracht van Storytelling.
recensie
Communicatie en media
1 februari 2017
Dave van Ooijen
13-18 minuten leestijd
Zowel de oude media (kranten, radio, televisie) als de nieuwe media (Google, Facebook, BuzzFeed) hebben één met elkaar ding gemeen. Dat is dat ze om aandacht vragen. Niet voor een bepaald 'nieuwsfeit' of een redactioneel standpunt.
recensie
Marketing
1 februari 2017
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
De titel van Good Business voor KMO’s van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in België KMO) vermoeden.
recensie
Marketing
31 januari 2017
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil.