OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 266 van 12.055 resultaten
recensie
Marketing
31 januari 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Al bij de inleiding van Eén fan per dag is het meteen raak: steeds meer bedrijven hebben klantgerichte ambities, dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat het daar bij blijft of dat de uitvoering vaak te wensen over laat. Jos Burgers kiest er daarom voor om niet alleen volop inspiratie te geven over klantgerichtheid, hij pakt ook het thema gedragsverandering beet.
recensie
Leiderschap
31 januari 2017
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Externe Mindset beschrijft aan de hand van duidelijke praktijkcases en kernachtige adviezen hoe individuen en organisaties een 'externe mindset' kunnen ontwikkelen, om zo een cultuur van samenwerking te realiseren, waarbij iedereen wint. Wie namelijk begrijpt wat anderen nodig hebben om succesvol en tevreden te zijn, werkt tegelijk aan zijn eigen succes!
recensie
Algemeen management
31 januari 2017
Jos Burgers
4-5 minuten leestijd
De succesillusie is een relevant, boeiend en leerzaam managementboek. Richard Engelfriet prikt als onafhankelijk denker terecht heel wat managementballonnen door en schopt enkele heilige managementhuisjes omver. Zelfs de inmiddels populaire zoektochten van bedrijven naar hun zogenaamde ‘why’ blijven niet gespaard. En terecht
recensie
Verandermanagement
30 januari 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Organisaties transformeren steeds meer in steeds wisselende coalities van groepen mensen die tijdelijk samen een klus klaren om zoveel mogelijk maatwerk voor de klant te genereren. Herhaling en routinewerk komen alsmaar minder voor.
recensie
Non-profit
30 januari 2017
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
De zorg is een roerige sector. Bezuinigingen, marktwerking, bureaucratie, vermaatschappelijking van zorg, personeelstekorten en kritischer wordende zorgconsumenten vergen het uiterste van zorginstellingen. Om te overleven gooide zorginstelling Philadelphia een paar jaar geleden radicaal het roer om. In Het werkt! lees je het opmerkelijke verhaal van de bedoeling, de beweging en het resultaat.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 januari 2017
Veronique Kilian
3-4 minuten leestijd
Na 15 jaar ondernemerschap was Chris Anderson bijna failliet. Maar als Head of TED zegeviert hij. Meer dan vijftig TED-presentaties neemt hij als voorbeeld om lering uit te trekken. Een TED-talk wordt vaak duizenden zo niet miljoenen en sommige meer dan een miljard keer bekeken. Wie TED heeft, heeft de toekomst.
recensie
Mens en maatschappij
28 januari 2017
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
‘In het mij laatstgezondene halve brood (zijn) eenige stukjes schil van aardappelen, en zelfs ook een stukje aardappel met de schil omkleed, ter grootte van een kleine noot, door mij gevonden.'
recensie
Verandermanagement
27 januari 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Verandering moet beklijven, anders heeft zij weinig zin. Een verandering die beklijft wordt zichtbaar in ander (organisatie)gedrag. Dat is het uitgangspunt van het nieuwe boek van Jaap van ’t Hek en Leike van Oss. In Onomkeerbaar bieden zij hun kennis, kunde en ervaring op dit gebied in compacte vorm aan.
recensie
Strategisch management
27 januari 2017
Sonja van Vuren
6-8 minuten leestijd
Ken je het milkshake verhaal? Een fastfoodketen wilde meer milkshakes verkopen. Dus ondervroegen zij klanten die in 'het typische milkshake drinker profiel' pasten. Moest het goedkoper, dikker, dunner, met meer chocoladesmaak?
recensie
27 januari 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
27 januari 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Verandermanagement
27 januari 2017
Henny Portman
4-6 minuten leestijd
Rini van Solingen en Vikram Kapoor hebben de businessroman De responsive enterprise, in 9 stappen naar een snelle en wendbare organisatie geschreven. In dit boek volgen we Ron, directeur bij een groot internationaal maar bureaucratisch bedrijf, en Mark, directeur-eigenaar van een jong snelgroeiend bedrijf.
recensie
IT-management / ICT
26 januari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Alles wordt digitaal. Een uitmuntende digitale ‘customer experience' wordt daarom steeds belangrijker in het gevecht om de klant. Voor de meeste organisaties een flinke uitdaging. In The digital excellence challenge lees je wat koplopers doen voor het bieden van een excellente digitale ervaring en wat je ervan kunt leren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
26 januari 2017
Veronique Kilian
4-5 minuten leestijd
Een naar binnen gerichte glimlach. Zo heet het eerste hoofdstuk. Wat ben ik hier blij mee. Laat de innerlijke glimlach nu een van de basisbeginselen zijn van de Chinese vitaliteitskunde Healing Tao. Ook Dijksterhuis refereert aan een Oosterse wijsheid. Geluk, stelt hij, is een naar binnen gerichte glimlach.
recensie
Leiderschap
26 januari 2017
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Alweer een boek over leiderschap? Kunnen we het nu nog niet? Maar ik moet toegeven dat ik zelden zo’n integer boek over leiderschap heb gelezen als Groeien in leiderschap van Frans Wilms.
recensie
Strategisch management
26 januari 2017
Nico Jong
2-4 minuten leestijd
Donald Norman benadert complexiteit vanuit een ontwerpoptiek. Hij maakt onderscheid tussen complexiteit en gecompliceerdheid. Complexiteit beschrijft de staat van de wereld. Het gaat over zaken met veel ingewikkelde en onderling samenhangende delen.
recensie
Leiderschap
26 januari 2017
Theo Sikkema
2-3 minuten leestijd
Diversiteit is hot. En iets wat hot is, daarover wordt geschreven. Veel geschreven. De vraag die rijst, is of deze boeken zelf wel een beetje divers zijn. De schrijver van Succes in Veelvoud, Esther Mollema, lijkt aan de oppervlakte gewoon het mainstream gender-thema te behandelen. Het tegendeel blijkt echter waar als je het boek goed tot je neemt. En dat is zeker de moeite waard.
recensie
Strategisch management
25 januari 2017
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
We kijken verlekkerd naar de successen van ondernemers die het volledig anders aanpakken dan we gewend zijn. Je zou het niet verwachten, maar elke ondernemer kan een ‘spelveranderaar’ worden die de regels van het marktspel weet te veranderen of een heel nieuw spel weet te creëren. In het boek Gamechangers lees je daar meer over.
recensie
Strategisch management
25 januari 2017
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
De ondertitel van De Feel Good-factor verraadt waar het heen gaat: ‘emotie = business’. In een zeer goed leesbaar boek brengt de auteur een uitstekende lijn aan die gebaseerd is op het goede gevoel hebben in je organisatie.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
25 januari 2017
Theo Sikkema
2-3 minuten leestijd
Taco Oosterkamp geeft in Schaamteloos delegeren handige tips voor meer efficiëntie. Hij legt daarbij de focus op het thema delegeren, omdat het kan bijdragen aan een goede inrichting van allerlei werkprocessen. In deze recensie licht ik kort toe hoe hij in zijn belofte slaagt.