OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 284 van 12.055 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    8 september 2016
    Freija van Duijne
    2-3 minuten leestijd
    Gamification, serious games. Inmiddels weten veel mensen wat het is. Maar wat we er precies mee kunnen, dat is nog niet voor iedereen even duidelijk. Het boek Gamification van Horst Streck was voor mij een eye opener voor hoe gamification werkt en wat de mogelijkheden zijn om iets wat werk heet leuker en aantrekker te maken.
    recensie
    Communicatie en media
    8 september 2016
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Volgens Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk vinden studenten het verdraaid lastig om merkpositionering onder de knie te krijgen. Het gevolg: vage of te ‘brede’ positioneringen of overaccentuering van de functionele eigenschappen van een merk. Daarom schreven zij een beknopte handleiding over het positioneren van merken onder de titel Merkpositionering.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    De concurrentie in business to business markten (B2B) wordt internationaler en steeds heviger. Bedrijven moeten de relatie met hun klanten versterken om het gevecht om die klant te kunnen winnen. De invoering van key-accountmanagement ligt dan voor de hand. Het boek Key-accountmanagement laat zien hoe je dat in de praktijk brengt.
    recensie
    Algemeen management
    8 september 2016
    Jaap Peters
    2-3 minuten leestijd
    De ondertitel van Proceskunde vanAart Goedhart en Barbara van der Steen is ‘Een pleidooi voor werken met Aandacht’. Een boek qua vormgeving uit het boekje. Een akelig goede literatuurlijst, zo te gebruiken voor je promotieonderzoek.
    recensie
    Marketing
    7 september 2016
    Lonneke Doggen
    2-3 minuten leestijd
    Vanuit zijn werkervaringen binnen een eigen marketingbureau en later als Agile Coach voor managers en marketeers, geeft Adrie Dolman zijn visie en tips binnen het inmiddels nieuw ontstane vakgebied 'Agile werken'.
    recensie
    7 september 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Om de complexe werkelijkheid te doorgronden en daarbinnen zorgvuldig te handelen, is het nodig de aanwezige kennis en wijsheid te bundelen. Het is dus noodzakelijk om samen na te denken en met elkaar in gesprek te gaan.
    recensie
    Internet en social media
    7 september 2016
    Richard Vermeer
    4-6 minuten leestijd
    Het boek van Alex van Leeuwen begint in het eerste hoofdstuk logischerwijs met het omkaderen van de term online reputatie management. In zijn boek gaat het om de reputatie van organisaties waarbij de focus op social media platformen ligt. De definitie van een reputatie is het publieke vertrouwen dat een organisatie via social media beïnvloedt en optimaliseert.
    recensie
    7 september 2016
    1-3 minuten leestijd
    We kennen het allemaal wel toch? Tijdens een presentatie, in gesprek met je leidinggevende, op een netwerkevenement denken: ‘Kom ik wel zeker over?’ ‘Begrijpen ze wat ik bedoel?’ ‘Was mijn boodschap eigenlijk wel sterk genoeg?’ Met die ervaringen in mijn achterhoofd viel mijn oog op het boek van Christine Liebrecht: Fan-tas-tisch om hier te zijn!, waarbij ik vooral getriggerd werd door de ondertitel ‘Verbeter je taalgebruik.’
    recensie
    6 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Dat ze kan schrijven heeft Van de Coolwijk al ruimschoots bewezen met haar indrukwekkende oeuvre. Waren het tot nu toe echter kinderboeken, met ‘Mangelvrouw’ laat de auteur op overtuigende wijze zien ook het genre van literaire thriller uitstekend te beheersen.
    recensie
    Algemeen management
    6 september 2016
    Patrick Davidson
    6-8 minuten leestijd
    Gefascineerd door de manier waarop mensen en teams topprestaties neerzetten begon Patrick Davidson dit boek over Jeff Bezos, oprichter van Amazon en ruimtevaartbedrijf Blue Origin te lezen. ‘Een boeiend portret van iemand die weet waar hij heen wil en neezeggers negeert zodat hij voortgang blijft boeken.’
    recensie
    Marketing
    6 september 2016
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De term disruption is verbonden met businesscases zoals Uber of AirBNB. Patrick Maes geeft aan dat dit boek een nieuwe kijk geeft op sales, marketing en customer service. Niets over businesscases maar Maes zoomt in op de rol van drie aanverwante disciplines.
    recensie
    IT-management / ICT
    6 september 2016
    Daan Koot
    3-4 minuten leestijd
    De wereld verandert snel en organisaties moeten mee veranderen om het hoofd boven water te houden. In CIO 3.0 schetsen Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg de context van die veranderende wereld, de invloed van de digitalisering op de organisaties en de consequenties voor de bedrijfsvoering. Zij pleiten voor de aansturing van ICT op C-nivo in de organisatie om deze verandering het hoofd te bieden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 september 2016
    Cees van den Berg
    5-7 minuten leestijd
    Hoe kun je impact maken en mensen overtuigen? Om opvallende mensen te beschrijven, gebruiken we vaak woorden als charismatisch of invloedrijk. We zeggen dat ze indruk maken of charmant zijn of een indrukwekkende verschijning.
    recensie
    IT-management / ICT
    5 september 2016
    Sjors Meekels
    3-4 minuten leestijd
    Digital Empathy - De achilleshiel van IT, de eerste twee woorden van de titel van het boekje van Marco Gianotten zijn zowel paradoxaal als prikkelend. Zoiets als binair inlevingsvermogen, nullen en enen – maar dan met gevoel. Bestaat deze combinatie überhaupt wel?
    recensie
    5 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Blijf bij me’ is het laatste boek in de serie over privédetective Brenna Spector. De neurologische aandoening waar Spector aan lijdt, hyperthymesia, veroorzaakt dat zij zich alles tot in de kleinste details kan herinneren. Een bijzonder detail dat Gaylin goed heeft verwerkt in het verhaal. Het komt duidelijk tot uiting, maar overheerst niet.
    recensie
    5 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Mijn interesse in ‘Een hapje uit de zon’ is tweeledig. Natuurlijk vanuit mijn rol als boekrecensent; dat spreekt voor zich. Ik ben echter ook bestuurslid bij Inloophuis Pisa (www.inloophuispisa.nl), een inloophuis voor mensen met kanker en hun naasten. Naast allerlei specifiek aanbod, heeft Inloophuis Pisa een jongerengroep, ‘Chill@Pisa’ genaamd. Dit is een groep van jongeren tussen de 12 en 18 jaar oud, waarvan bijvoorbeeld een van de ouders kanker heeft (gehad). Ik begon dus uiterst geïnteresseerd te lezen.
    recensie
    Algemeen management
    5 september 2016
    Rein Hof
    8-11 minuten leestijd
    Ik moet eerlijk bekennen, ik moest diep nadenken toen ik de naam Elon Musk voor het eerst hoorde. Wie is die man? En wat doet hij eigenlijk?  Toen de naam Tesla viel, had ik een Aha erlebnis.
    recensie
    Psychologie
    2 september 2016
    Margreet Noordanus
    3-5 minuten leestijd
    Iedereen coacht, al noemt niet iedereen het coachen. Dat klopt en coachen wordt inmiddels ook algemeen aanvaard. Gaat het echter om sommige specifieke vormen van coachen, dan is ‘men’ nog lang niet altijd direct overtuigd van het nut.
    recensie
    2 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Robotham levert met ‘Sluit je ogen’ opnieuw een geweldige thriller af. Wat een kundig auteur is deze man. Zijn schrijfstijl is onveranderd vlot en boeiend. De karakterisering van de personages zijn uiterst raak. Verrassende plotwendingen en een heerlijke spanningsboog zijn gegarandeerd in elk van zijn boeken. Desondanks schuwt hij ook de emotie niet. Kortom, Robotham overtuigt opnieuw… ruimschoots!
    recensie
    Algemeen management
    2 september 2016
    Maarten Fijnaut
    2-3 minuten leestijd
    In Think like a manager, don’t act like one leert Harry Starren de lezer wijze managementlessen aan de hand van 75 oneliners. Toelichtingen op de onelines nemen hooguit een halve pagina in beslag.

      Personen

        Trefwoorden