OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 318 van 12.058 resultaten
recensie
Internet en social media
21 oktober 2015
Angelina Hammond
1-2 minuten leestijd
Social media is ‘hot’ en is een blijvertje, zeker nu we steeds meer online zijn. Via onze computer, maar vooral via tablet en telefoon. Ook als je persoonlijk niks met social media doet, kan het je niet ontgaan zijn dat talloze mensen zich met social media bezig houden. Zowel privé als zakelijk.
recensie
Ondernemen
21 oktober 2015
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Een alleraardigst boek van een succesvol ondernemer; dat is ‘Ondernemen is een ABC’tje’ van Michiel Muller. De ondernemer achter onder meer Tango en Route Mobiel doet een boekje open over ondernemerschap in de moderne tijd.
recensie
Organisatiekunde
21 oktober 2015
Sjors van Leeuwen
11-15 minuten leestijd
Reinventing organizations houdt de gemoederen al enige tijd bezig. Niet vreemd want het boek belooft een oplossing voor enkele grote uitdagingen waarmee veel bedrijven en instellingen worstelen.
recensie
Marketing
21 oktober 2015
Peter Streefkerk
3-5 minuten leestijd
Met tevreden klanten schiet je weinig op. Dat lijkt zo op het eerste gezicht een paradox, maar dat is het niet. Volgens Jos Burgers althans, want het is de titel van zijn laatste productie.
recensie
Communicatie en media
20 oktober 2015
Mariska Fennema
2-3 minuten leestijd
Heb je ook weleens meegemaakt dat je jouw visie, idee of oplossing niet zo goed over kon brengen als je zou willen? Je deed je best, had er goed over nagedacht en kende de feiten, maar toch kwam het voor je gevoel niet zo sterk over als je zou willen? Of je schreef een sollicitatiebrief die op zich correct was, maar je had een knagend gevoel dat er nog iets aan ontbrak, maar kwam er niet achter wat dat was? Volgens Bas Mouton kun je dit oplossen door magie in je communicatie te brengen. Hij gaat daarbij uit van: IK zeg IETS tegen JOU.
recensie
Ondernemen
20 oktober 2015
Angelina Hammond
2-3 minuten leestijd
Michiel Muller, auteur van Ondernemen is een ABC'tje, is een ondernemer in hart en nieren. Kom niet bij hem met wensverhalen of droombeelden, want hij is van ‘niet lullen, maar poetsen’.
recensie
Advisering
20 oktober 2015
Nico Jong
1-3 minuten leestijd
‘Als je intern adviseert, zet je jezelf niet in het licht op basis van pikorde of eigendunk. Je draagt bij aan het geheel vanuit de schaduw, met hard werken en veel verantwoordelijkheidsbesef.’ Zo opent Paul Kloosterboer zijn nieuwe boek over intern adviseren. Interne adviseurs horen erbij, maar tegelijkertijd is het heel lastig voor hen om serieus genomen te worden.
recensie
Verandermanagement
20 oktober 2015
Louis Thörig
Bij dissonantie in organisaties is de balans verstoord tussen de marktvraag en het aanbod dat de organisatie kan leveren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 oktober 2015
Mark Raijmakers
Succesgeneration.nl bood mij de kans om dit boek te lezen en recenseren. Ik was geïntrigeerd door de titel en dus naar de blijkbaar in dit boek opgetekende lessen die ik zou kunnen leren van dieptepunten van het leven. Net als ieder ander heb ik hierin al wat mee gemaakt, en ik wilde weten wat de auteur Marja den Boer hierover te vertellen had. Na lezing van het boek bleek ik door de titel enigszins op een verkeerd been te zijn gezet. Niettemin heeft het geschrevene me onderhouden, en was het goed vertoeven in de verhalen van het boek.
recensie
Werk en loopbaan
16 oktober 2015
Hanneke Tinor-Centi
1-3 minuten leestijd
Volgens Tim Leberecht laten mensen hun passie en betrokkenheid te veel en te vaak thuis als ze naar hun werk gaan. Deze constatering was voor Leberecht reden om ‘De businessromanticus’ te schrijven. In zijn boek geeft hij zijn ‘rules for enchantment' en geeft de lezer inzicht in hoe zij de huidige heersende demotivatie het beste de baas kunnen worden.
recensie
14 oktober 2015
Hanneke Tinor-Centi
Tijdens een zomervakantie met man en kinderen in de Provence, ontmoet Liza, Alain Versteeg. Alain is een charismatisch en invloedrijk man. De twee hebben onmiskenbaar gevoelens voor elkaar ondanks het feit dat ze beiden getrouwd zijn. Liza wil echter haar huwelijk met haar man Cas niet op het spel zetten.
recensie
Strategisch management
14 oktober 2015
Robert Buisman
Mijn eerste indruk bij ‘Beyond MBA’ van Huib Broekhuis was er een van ‘het zoveelste MBA-achtige managementboek’. Op dat soort boeken ben ik inmiddels uitgekeken en - ik denk - velen met mij. Hoe verrassend was het, al na tien pagina’s, te merken dat dit werk van een heel ander soort is.
recensie
Organisatiekunde
14 oktober 2015
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Anderhalf jaar na het verschijnen van Reinventing organizations, is er nu een Nederlandse vertaling van dit prachtige boek over veranderende paradigma’s en bijbehorende organisatiemodellen.
recensie
Marketing
14 oktober 2015
Angelique Bemelmans
Het Handboek Engaging Content sluit naadloos aan op het Handboek Content Strategie, maar legt de focus op engagement. Hoofdstuk 2 van het boek Engaging Content zal lezers van het Handboek Content Strategie misschien niks nieuws bieden, maar verdient toch een plek in het boek om de eerste hoofdstukken met elkaar te verbinden.
recensie
Marketing
14 oktober 2015
Sjors van Leeuwen
Het bieden van een goede klantervaring wordt steeds belangrijker. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zo blijkt uit de wereldwijde Customer Experience Index 2014 van Forrester dat slechts 22 procent van de consumenten een goede tot excellente service krijgt.
recensie
Marketing
14 oktober 2015
Anoniem
‘De Business Compositie’ van Floris Hurts is een geweldig interessant boek dat je meeneemt in de wereld van de muziek om je verrijkt terug te laten keren in de zakenwereld.
recensie
Strategisch management
14 oktober 2015
Anoniem
2-3 minuten leestijd
‘De Business Compositie’ van Floris Hurts is een geweldig interessant boek dat je meeneemt in de wereld van de muziek om je verrijkt terug te laten keren in de zakenwereld.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 oktober 2015
Bert Thiel
Robbert Dijkgraaf en Vincent Icke bij DWDD, Nigella Lawsons recept voor sticky toffee pudding, de 5000 meters van Sven Kramer: ik heb grote bewondering voor experts die hun kunstje doodsimpel kunnen doen lijken.
recensie
Strategisch management
13 oktober 2015
Louis Thörig
Huib Broekhuis’ boek Beyond MBA wil een bijdrage leveren om bedrijven van de toekomst te creëren door leiderschapsprincipes op een hele andere wijze in te vullen.
recensie
13 oktober 2015
Wardy Poelstra
Markten zijn overal. Of liever gezegd, je kunt elke plek waar tussen mensen transacties tot stand komen, als een markt beschrijven. Dat is een van de uitgangspunten van Nobelprijswinnaar Alvin E. Roth in zijn nieuwste boek ‘Wie krijgt wat – en wanneer’. In zijn boek gaat Roth na hoe een aantal van die markten werken, en – vooral – hoe ze verbeterd kunnen worden.