OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 346 van 12.059 resultaten
    recensie
    20 januari 2015
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Wie in Nederland op school heeft gezeten, heeft herinneringen aan De Bosatlas. Al was het maar door de worstelingen met je schooltas op die eerste dag op de middelbare school, toen je als onnozele brugklasser nog dacht dat je álle boeken mee naar school moest nemen…
    recensie
    Strategisch management
    19 januari 2015
    Els Dragt
    3-4 minuten leestijd
    De wereld verandert continu, onder andere door de vele technologische ontwikkelingen in de laatste decennia. Veel op traditionele leest gestoelde bedrijven houden dit verandertempo niet bij en worden verrast door disruptieve innovaties. In ‘Big Bang Disruption’ beschrijven Larry Downes en Paul Nunes de fases die een disruptieve technologische innovatie doorloopt, 12 strategische regels om te dealen met een big bang disruption en vele interessante voorbeelden ter illustratie van elke fase en regel.
    recensie
    IT-management / ICT
    16 januari 2015
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Door sociale media en het internet zijn klanten steeds beter met elkaar verbonden en daardoor vormen ze machtige belangengroepen. Bedrijven lopen achter op deze realiteit: staan vaak ver van de klanten af, zijn traag met reageren en lopen daardoor kans op reputatieverlies. Dave Gray beschrijft in ‘De Connected Company’, dat hij heeft geschreven samen met Thomas vander Wal, een genetwerkt type bedrijf, dat flexibeler kan reageren op de continu veranderende omgeving en wensen van klanten.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 januari 2015
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Door sociale media en het internet zijn klanten steeds beter met elkaar verbonden en daardoor vormen ze machtige belangengroepen. Bedrijven lopen achter op deze realiteit: staan vaak ver van de klanten af, zijn traag met reageren en lopen daardoor kans op reputatieverlies. Dave Gray beschrijft in ‘De Connected Company’, dat hij heeft geschreven samen met Thomas vander Wal, een genetwerkt type bedrijf, dat flexibeler kan reageren op de continu veranderende omgeving en wensen van klanten.
    recensie
    Mens en maatschappij
    16 januari 2015
    Maarten Fijnaut
    Na zijn eerste boek, ‘Het Ondiepe’, komt Nicholas Carr nu met het intrigerende ‘De Glazen Kooi’. Het biedt een zeer interessante kijk op de andere kant van onze vooruitgang op het gebied van automatisering. Het plaatst ‘the internet of things’ en andere nieuwetijdse ontwikkelingen in een ander perspectief.
    recensie
    IT-management / ICT
    15 januari 2015
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    In de zomer van 2007 voerde Walter Isaacson een constante strijd met zijn dochter Betsy over een essay waar ze maar niet aan wilde beginnen. Toen de studie-opdracht eindelijk af was, informeerde Isaacson, die op dat moment net was begonnen aan de biografie van Apple-oprichter Steve Jobs, waar het opstel eigenlijk over ging. De naam Ada Lovelace zei hem hoegenaamd niets. De schepper van het eerste computer-algoritme in de geschiedenis bleek tot zijn verbijstering een voetnoot in de geschiedenis te zijn geworden.
    recensie
    Strategisch management
    14 januari 2015
    Arie Buvens
    2-3 minuten leestijd
    Er bestaan talloze methodieken, checklists, wetten, dashboards voor het bereiken van excellence op het gebied van strategie, verkoop, administratie, personeelsbeleid, efficiency, sales, management en allerlei andere processen binnen een onderneming. Een methodiek voor het bereiken ( en behouden) van marktleiderschap, voor het bereiken van marktexcellentie, bestaat echter niet. Opvallend, nietwaar? Vandaar dit boek, volgens Van Kralingen in de inleiding. Acht eigenschappen van frontrunners, marktleiders, worden uitgebreid toegelicht.
    recensie
    Leiderschap
    14 januari 2015
    Jan Jacob Bos
    Wat
    recensie
    Projectmanagement
    13 januari 2015
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Veel (IT-)projecten slagen niet, of kosten twee keer zo veel en duren twee keer zo lang. Agile, Scrum: het zijn allemaal modewoorden die we de laatste tijd heel vaak horen als de heilige graal voor het laten slagen van projecten.
    recensie
    Projectmanagement
    13 januari 2015
    Raisa Hehenkamp
    2-3 minuten leestijd
    In september 2014 raakte ik als adviseur betrokken bij de transitie langdurige zorg. Het overleg wat ik als onderdeel van die opdracht inrichtte, gaat voornamelijk over de knelpunten die ontstaan door de grote en snelle veranderingen. Een collega raadde mij ‘Risicomanagement voor projecten’ aan, omdat de RISMAN-methode een handige manier zou zijn om risico’s te identificeren en op te lossen.
    recensie
    Algemeen management
    13 januari 2015
    Anne-Loes Pool
    Volgens John Manschot moeten we meer en effectiever gaan communiceren. Zijn stelling spreekt mij aan, want vaak denk ik na belangrijke gesprekken dat ik dingen anders had moeten formuleren. Vandaar de keuze voor ‘Effectief in cruciale gesprekken’: ik ben benieuwd wat ik vooraf kan doen om beter voorbereid een gesprek in te gaan. In zijn boek geeft Manschot aan de hand van vier eigenschappen van een succesvol gesprek handvatten om het heft in eigen handen te nemen en het gesprek aan te gaan in plaats van te vluchten of te vechten. In het boek zijn inderdaad een hoop tips te vinden, waarvan een groot aantal zowel zakelijk als privé toepasbaar blijken.
    recensie
    Marketing
    12 januari 2015
    Eric van Arendonk
    Na ‘De superpromotor’ dacht ik dat Rijn Vogelaar het nodige over de kracht van enthousiasme voor organisaties wel had geschreven. Nu verschijnt er een boek van dezelfde auteur. ‘De enthousiasme trilogie’ is drie keer zo dik en bestaat uit de delen Flame, Flow en Flood. ‘De superpromotor’ heeft me destijds geïnspireerd om de kracht van enthousiasme beter aan te wenden. Daarom ben ik nieuwsgierig aan dit boek begonnen. Om meteen met de deur in huis te vallen: Rijn Vogelaar heeft me wederom weten te inspireren.
    recensie
    Algemeen management
    9 januari 2015
    Jan van den Brink
    Als de grootste kostenpost van de meeste bedrijven, de personeelskosten, met het dienstverlenende karakter van 80% van het werk in Nederland wordt gecombineerd, dan snapt iedereen dat zeer veel managementvraagstukken over de productiefactor ‘Mens’ gaan, zo start Joost Ardts zijn voorwoord van zijn boek ‘Hoe zit dat nu eigenlijk'.
    recensie
    Verandermanagement
    9 januari 2015
    Peter de Roode
    2-4 minuten leestijd
    Een boek met een interessant idee dat helaas op een weinig overtuigende manier is geschreven. Kotter breekt een lans voor het zogenaamde duale systeem: de oude hiërarchische organisatie combineren met de wendbaarheid van een netwerkorganisatie. De wijze waarop hij dat wil vorm geven, is vooral gebaseerd op oude inzichten.
    recensie
    Verandermanagement
    9 januari 2015
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    'Versnellen' is een boek met een interessant idee dat helaas op een weinig overtuigende manier is geschreven. Kotter breekt een lans voor het zogenaamde duale systeem: de oude hiërarchische organisatie combineren met de wendbaarheid van een netwerkorganisatie. De wijze waarop hij dat wil vorm geven, is vooral gebaseerd op oude inzichten.
    recensie
    Algemeen management
    8 januari 2015
    Enrico Sterken
    Het boek ‘Spiekbriefjes voor Topmanagers is de ideale ondersteuning voor de manager die niet zit te wachten op bakken theorie, maar die het vooral in de praktijk wil brengen.
    recensie
    Economie
    8 januari 2015
    Peter van den Boom
    2-3 minuten leestijd
    John Holloway neemt in ‘Crack Capitalism’ een kritisch standpunt in ten opzichte van het neoliberalisme en kapitalisme. Zijn kritische analyses monden uit in een protestaanpak die nodig is als de menselijke waardigheid in het geding is.
    recensie
    8 januari 2015
    Peter de Roode
    Scholing van de geest van Jos Kessels is een boek dat ik met zeer veel plezier en interesse heb gelezen. Fraai hoe Kessels de inzichten van Socrates en Plato weet door te vertalen naar onze huidige tijd. Om die inzichten over te dragen reikt Kessels niet zozeer kennis aan maar deelt hij zijn ervaringen. Het is heel kwetsbaar hoe hij over zichzelf schrijft, over zijn onzekerheden en zijn eigen vermeende tekortkomingen. Het boek is vooral een juweeltje vanwege het fraaie taalgebruik en de mooie oneliners die erin terug te vinden zijn.
    recensie
    IT-management / ICT
    8 januari 2015
    Evy Goessen
    Goede webcare levert u een karrevracht aan positieve publiciteit en erkenning op. Steeds meer bedrijven zien daarom de noodzaak van dit instrument. Maar hoe zet je de klant centraal in de complexe wereld van internet & webcare? In ‘Webcare in 60 minuten’ geeft directeur en oprichter van het PR-bureau RepMen Ronald van der Aart u een stap-voor-stap handleiding om via internet de dialoog aan te gaan met uw klanten. Een snelle en grondige verkenning van een instrument waar geen enkel bedrijf meer omheen kan.
    recensie
    Marketing
    6 januari 2015
    Dick Bos
    ‘Brand Breakout’ is een boek van Nirmalya Kumar en Jan-Benedict Steenkamp. Een titel die alle kanten op kan gaan, maar uiteindelijk een mooi stukje inzicht geeft in hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren. Het boek wordt interessanter naarmate je verder leest.

      Personen

        Trefwoorden