OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 347 van 12.059 resultaten
recensie
Verandermanagement
31 december 2014
Christel Deckers
3-4 minuten leestijd
De wereld om ons heen verandert snel. Dat geldt ook voor organisaties: en hoe houd je je staande in deze veranderende wereld? Hans van der Loo heeft deze vraag vertaald naar een methode om organisaties in beweging te krijgen. In zijn ‘Vaart maken’ geeft hij een mooie combinatie van inzichten, opgedaan in de zeilwereld, en een heel praktische benadering in de vorm van vragenlijsten, om mee aan de slag te gaan.
recensie
Internet en social media
31 december 2014
Angelina Hammond
2-3 minuten leestijd
Na zijn boek met de ambitieuze titel ‘Social media expert in een week’ is nu Jeroen Bertrams nieuwste pennenvrucht ‘Bedwing het social media monster’ verschenen. Een boek over de gevaren én uitdagingen voor particulaire en zakelijke gebruikers van social media.
recensie
Leiderschap
30 december 2014
Marleen van Langen
Nederland is op zoek naar ambitieuze, toekomstgerichte jonge mensen. In ‘Nieuwe Leiders van de BV Nederland’, geschreven door Onno Aerden, delen de negen jonge Captains of Industry hun ervaringen en inzichten over leiderschap. Dankzij prettig leesbare interviews kunnen we een kijkje nemen in het leven van negen bijzondere mannen en vrouwen. Een mooi naslagwerk voor iedereen die zich wil laten inspireren over modern leiderschap.
recensie
Economie
30 december 2014
Hanneke Tinor-Centi
4-5 minuten leestijd
In ‘Kapitaal in de 21ste eeuw’ schopt Thomas Piketty tegen nogal wat heilige huisjes. Hiermee haalt hij zich waarschijnlijk de hoon van heel wat mensen op de hals, maar minstens zovelen zullen zijn kritische beschouwingen met gejuich ontvangen.
recensie
Algemeen management
30 december 2014
Maarten Fijnaut
Met zijn eerste titel zet auteur John Manschot een compleet en nuttig werk neer. Ruim 25 jaar ervaring binnen diverse organisaties wordt samengevat in een tijdloos boek: ‘Effectief in cruciale gesprekken’. Hierin krijgt de lezer handige tips om lastige debatten om te buigen naar resultaatgerichte dialogen.
recensie
Internet en social media
30 december 2014
Peter van der Wel
Een oude droom wordt werkelijkheid. De komst van Big Data maakt eindelijk de onderliggende patronen in de interacties tussen mensen zichtbaar. Onder Big Data wordt dan verstaan de combinatie van grote (lees: heel grote) verzamelingen gedigitaliseerde gegevens, de komst van goedkope supercomputers die zulke gigantische hoeveelheden data kunnen verwerken en de komst van slimme nieuwe algoritmen om met die gegevens om te kunnen gaan. Dit maakt het mogelijk het gedrag van groepen mensen te beschrijven en te voorspellen. Voilà de sociale fysica. Maakt Alex Pentland – de auteur van het boek ‘Sociale Big Data’ - deze claims waar?
recensie
Marketing
29 december 2014
Angelina Hammond
Steven Van Belleghem, ook bekend van de bestsellers ‘De Conversation Manager’ en ‘De Conversation Company’ legt de vinger op de zere plek in zijn nieuwste boek: de klantenrelatie verandert tegenwoordig elke dag.
recensie
Marketing
24 december 2014
Pierre Spaninks
3-4 minuten leestijd
Na zijn bestseller De Superpromoter (2009) publiceerde Rijn Vogelaar de afgelopen jaren al Flame en Flow. Nu maakt hij de reeks compleet met Flood. Het hele verhaal over het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme, in één band.
recensie
Coaching en trainen
19 december 2014
Peter Bosma
2-3 minuten leestijd
Als manager en supervisor werk ik in veel verschillende situaties samen met anderen. Vaak ben ik benieuwd naar wat die mensen bezighoudt en beweegt en daarom stel ik vragen. Maar de juiste vraag ligt niet altijd voor de hand, en ik zou willen dat ik mijn vragen zo formuleer dat mijn oordelen, aannames en suggesties er niet in bij voorbaat al inzitten. Ik hoop dat ik met het bestuderen van het boek ‘De kunst van het vragen stellen’ mijn manier van vragen stellen tot meer ‘kunst’ kan verheffen.
recensie
Marketing
18 december 2014
Louis Thörig
In ‘When digital becomes human’ met de ondertitel ‘Klantrelaties in transformatie’ biedt Steven van Belleghem zijn toekomstvisie van de klantrelatie. De klant staat centraal, niet de interne organisatie van een bedrijf.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
18 december 2014
Ger Post
2-3 minuten leestijd
Coach Linda van der Wal en journalist Carla van der Wal bieden in Kantoorgeheimen een praktische handleiding voor harde werkers, teamspelers en vernieuwers die het ‘fundament vormen van talloze kantoren’ maar die vaak ongezien blijven. Door sommige vaardigheden van meer brutale collega’s over te nemen, kunnen de kantoorgeheimen meer zichtbaar worden en anderen voor hun plannen winnen. Zonder dat ze hoeven te veranderen in zo’n brutale collega.
recensie
Marketing
17 december 2014
Margot van Trier
Hoe zorg je als merk voor verhalen met eeuwigheidswaarde? Met zijn ‘Contentbijbel’ geeft Cor Hospes een overzicht van ‘content’ door de jaren heen en kraakt de code die elk bedrijf – groot of klein – kan helpen om contentmarketing succesvol in te zetten. Of, zoals Hospes het eigenlijk liever noemt, door vanuit je intentie verhalen te vertellen. Het overzicht giet hij, hoe toepasselijk ook, in het stramien van werelds meest verkochte verhalenbundel: de Bijbel.
recensie
Reclame en verkoop
16 december 2014
Daniëlle de Jonge
Acquisitie: de een smult ervan, de ander gruwt ervan. En ja, het hoort er wel bij. Als u als salesprofessional of ondernemer zakelijk succesvol wilt zijn tenminste. Dus kunt u zicht de technieken en vaardigheden maar beter goed eigen maken, aangevuld met een flinke scheut authenticiteit. Want daar komt u in de huidige markt het verste mee. Het boek ‘Acquireren is een werkwoord’ van Marcel Hoefman loodst u door de ins en outs van dit onderdeel in het verkoopproces. Op prettig leesbare wijze en met praktische tips, zodat u er ook mee aan de slag kunt. Wel zo makkelijk.
recensie
Marketing
12 december 2014
Pauline Smit
Tegenwoordig worden we overspoeld door advertenties. We worden er zelfs immuum voor, krijgen er weerstand tegen. Vooral op het internet is de hoeveelheid advertenties enorm toegenomen. Maar als we zo’n hoeveelheid advertenties hebben, zien we ze dan nog wel en hebben ze dan nog wel resultaat?
recensie
Algemeen management
12 december 2014
Richard van der Lee
Bij de titel van ‘Mijn baas kiest voor mijn talent’ van Luk Dewulf en Peter Beschuyt gaan mijn haren recht overeind staan. Nu is dit slechts de eerste indruk en iets persoonlijks, wat vooral te maken heeft met de term ‘baas’. Maar ik ben blij dat ik me hier overheen heb gezet.
recensie
Algemeen management
12 december 2014
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
In 2007 publiceerde Marianne van Hoorn haar schitterende proefschrift Aandacht: bron van verbinding. Aandacht had voor haar betrekking op subjectieve, aan ervaring en beleving gerelateerde dimensies.
recensie
Strategisch management
12 december 2014
Eric van Arendonk
Een meer dan actueel thema; nieuwe business modellen. Indien het bestaande niet meer werkt zal er iets nieuws moeten komen. ‘Nieuwe business modellen’ van Jan Jonker gaat over… het creëren van nieuwe businessmodellen.
recensie
Algemeen management
12 december 2014
Carla Verwijs
Alweer een boek over leidinggeven aan teams?, vraagt u zich wellicht af. Ja, beargumenteren Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel in ‘Teams van de toekomst; Leidinggeven aan het nieuwe samenwerken’.
recensie
Financieel management
11 december 2014
Michelle van Stijn
Winst en opnieuw naar je organisatie kijken is voor ondernemers na enige jaren recessie van groot belang. Rennen en overleven is meer regel dan uitzondering geweest. ‘Winst’ van Annemarie van Gaal laat u opnieuw over alle onderdelen in uw onderneming en aanpak nadenken. Het is zeker niet nieuw wat ze schrijft, maar wel duidelijk en to the point. Van Gaal spreekt de lezer op een verfrissende en duidelijke manier toe. Daarnaast geeft zij inspirerende tips en ideeën.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 december 2014
Milou Engelaer
Sinds het afronden van mijn master Change management heb ik me weinig meer verdiept in dit vak en daar wilde ik verandering in brengen. Zoekend in die categorie kwam ik het boek van Martin Appelo tegen en een week later viel het boek op mijn deurmat (nouja – postvak). Toen ik het opensloeg besefte ik dat ik een boek te pakken had over gedragsverandering in plaats van organisatieverandering. Desondanks was ik benieuwd naar de verklaring voor het gat tussen voornemens en realiteit.