OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 348 van 12.059 resultaten
    recensie
    Marketing
    8 december 2014
    Rafaela De Kat Angelino
    2-3 minuten leestijd
    ‘De Kleine SEO voor Dummies’ geschreven door Mark Jansen, behandelt op een heldere en direct toepasbare wijze hoe je Search Engine Optimization als leek in de praktijk brengt.
    recensie
    Communicatie en media
    8 december 2014
    Anouk Folstar
    ‘Luisteren is gewoon hard werken waarbij je ook nog eens vieze handen kunt krijgen’, de schrijver van ‘Ongehoord’ windt er geen doekjes om! Rik Siere bedoelt hiermee dat diepgaand luisteren het nodige graafwerk vergt.
    recensie
    Coaching en trainen
    8 december 2014
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    De Noorse mental en motivational coach Erik Bertrand Larssen heeft, naar eigen zeggen, hét middel gevonden om jezelf een kickstart te geven: een schop onder je …achterste, waardoor je eindelijk wél die dingen gaat doen die je moet doen. Waardoor je wel jouw doelen kunt bereiken. Een interessant gegeven dat veel auteurs van zelfhulpboeken claimen. Maar dit keer lijkt het menens.
    recensie
    Economie
    8 december 2014
    Maarten Fijnaut
    3-4 minuten leestijd
    De kleine Piketty is een handzaam en leerzaam boekje. Het is een waardige samenvatting van de grote broer, Kapitaal in de 21-eeuw, van de Franse econoom Thomas Piketty. Wouter van Bergen en Martin Visser zijn er met slechts 80 pagina’s in geslaagd om een begrijpelijk beeld te schetsen van het boek dat voor zoveel aandacht heeft gezorgd in de politiek, economie en de media.
    recensie
    Leiderschap
    8 december 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    De wereld van leidinggevenden is de afgelopen dertig jaar veranderd in een fijnmazig web van verbanden en relaties. Organisaties beïnvloeden veel meer mensen dan vroeger. Die invloed gaat dieper en verloopt via veel meer kanalen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    5 december 2014
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    ‘De eekhoorn die in de boom klimt’ is het eerste boek van Annet Brinkhuis. Zij schrijft op basis van haar ervaringen als opleider en coach en als directeur-opleider over roeping en blokkerende emoties bij loopbaankeuzes.
    recensie
    Algemeen management
    5 december 2014
    Johan Bel RM
    Met zijn nieuwste boek toont Herman Toch weer eens zijn fantastische gevoel voor de tijdgeest aan. ‘Happy Profit’ is een vervolg op de bestseller ‘Transformeren om te overleven’.
    recensie
    Coaching en trainen
    4 december 2014
    Linda Poort
    3-4 minuten leestijd
    ‘De dagen vliegen voorbij. De weken vliegen voorbij. De jaren vliegen voorbij. Als we geluk hebben, leven we een onvoorstelbare hoeveelheid weken. Maar hoeveel van die weken kun jij je herinneren?’ 'Helweek' is een boek over je gedachten de baas zijn, dus niet geloven maar wéten dat je meer kunt en het beste uit jezelf leren halen. Een helweek doormaken is geen doel, maar een middel.
    recensie
    Verandermanagement
    2 december 2014
    Marloes Hoekman
    De voorkant van ‘Hoe ruikt verandering?’ – veelkleurige specerijen – en de combinatie met de titel zorgde bij mij voor nieuwsgierigheid. Want hoe ruikt verandering eigenlijk? De ondertitel (‘Het verstaan van veranderaars’) impliceert dat er bij verandering nog meer zintuigen komen kijken. Nieuwsgierig geworden door deze titels en de specerijen op de voorkant, begon ik het boek te lezen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    2 december 2014
    Remy van Gelder
    2-3 minuten leestijd
    Onlangs gaf ik een training bij een gemeente. De deelnemers die mijn training volgden waren daarvoor aan de slag geweest met het boek ‘Het Merk ik’. In de trainingsruimte hingen nog flappen met daarop de beschrijvingen van de ‘merken’ van de deelnemers.
    recensie
    Communicatie en media
    2 december 2014
    Annett Keizer
    Wanneer je de ander niet behandelt zoals jij zelf behandeld wilt worden, is er al snel sprake van miscommunicatie. In een coachrelatie, waar alles draait om wederzijds vertrouwen, is dat funest. Het Process Communication Model belooft een direct toepasbare methode en taal om de communicatie met cliënten optimaal af te stemmen. Een methode die is gebaseerd op Transactionele Analyse waarbij iemands levensposities als ‘Ik ben (niet) ok, jij bent (niet) ok centraal staan.
    recensie
    Financieel management
    2 december 2014
    Sjors van Leeuwen
    Meer Waarde. Zo luidt de titel van het nieuwste boek van CRM-expert Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge. Na alle artikelen en boeken over trendy onderwerpen als sociale media, customer experience en mobile marketing is het goed om weer eens stil te staan bij twee onderwerpen die er werkelijk toe doen: de waarde voor de klant én de waarde van de klant.
    recensie
    Financieel management
    2 december 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    Deze reconstructie legt de vinger op de zere plekken: de ambitie van Staal, de financiële trucs van De Vries en falend toezicht, zowel bij Vestia als daarbuiten. Een explosief mengsel dat regelmatig leidt tot onverantwoorde beslissingen, zowel in de publieke als in de private sector. Maar wat vinden de lezers ervan?
    recensie
    Algemeen management
    1 december 2014
    Hans van der Klis
    4-5 minuten leestijd
    Donkervoort is geen onderneming waar het geld naar buiten rolt, maar de kleine Nederlandse fabrikant produceert auto’s die tot de beste sportwagens ter wereld behoren. Zijn geheim? No compromise, zoals schrijver Koos Woltjes Donkervoort zelf citeert.
    recensie
    Strategisch management
    1 december 2014
    Sandra Kok
    ‘Waarde Propositie Ontwerp’ is een prachtige aanvulling op Alexander Osterwalders eerdere boeken ‘Business Model Generatie’ en ‘Business Model You’.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 november 2014
    Lisa Niehoff
    Je kent dat vast wel: het moment dat 's ochtends de wekker gaat is eigenlijk meteen al het moment dat de 'rush' van de dag begint.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 november 2014
    Peter de Roode
    ‘Denk niet aan een roze olifant’ van Sarah Gagestein is een zeer prettig leesbaar boek dat een goed overzicht biedt van de wijze waarop mensen tot een zogenaamd ‘frame’ kunnen komen. Dit boek gaat over de kunst van het framen en het onbewust beïnvloeden. Een verfrissend boek als tegenwicht voor de vele blauwe, rationele veranderaanpakken.
    recensie
    Werk en loopbaan
    27 november 2014
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Zelfstandige professionals hebben de toekomst. Organisaties maken steeds meer gebruik van flexibele arbeidskrachten, terwijl professionals in toenemende mate voor zelfstandig ondernemerschap kiezen. Een win-win situatie lijkt dus geboren. Volgens Roger Lenssen en Karin Manuel is het echter nog lang niet zo ver. Vooral in de samenwerking tussen organisaties en zelfstandige professionals valt nog het nodige te verbeteren. Met hun boek Dansend naar de toekomst (‘Perspectief voor werkgevend en zelfstandig professioneel Nederland’) willen zij daaraan een bijdrage leveren.
    recensie
    26 november 2014
    Peter van den Boom
    In ‘De nieuwe Duitse filosofie; denkers en thema’s voor de 21ste eeuw’ presenteren de auteurs een groot aantal vooraanstaande filosofen. Velen van hen zijn in Nederland minder bekend. Maar daar kan deze uitgave verandering in brengen. Zeer bondig, vrijwel steeds zeer toegankelijk en met uitvoerige verwijzingen naar ieders werk, maken we kennis met ruim 40 denkers.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 november 2014
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Steeds meer mensen klagen dat nog maar weinig zaken in onze samenleving in een keer goed gaan. Problemen met telefoon-, internet- of televisieleveranciers, verzekeringsmaatschappijen of ict-diensten in grote organisaties vertonen allemaal hetzelfde euvel: we lopen tegen systemen aan en komen vast te zitten.

      Personen

        Trefwoorden