OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 349 van 12.059 resultaten
    recensie
    Psychologie
    25 november 2014
    3-4 minuten leestijd
    Het dagelijkse nieuws staat bol van ‘ach en wee’-berichten over zwakke ouderen die in de kou staan. Er lijkt maar één conclusie mogelijk: ouderdom is een tragische gebeurtenis. Hoe anders is de werkelijkheid. Auteur Rudi Westendorp geeft in ‘Oud worden zonder het te zijn’ een persoonlijk en glashelder verslag van zijn reis door de ouderengeneeskunde sinds 1997. Een interessant en soepel lezend reisverslag; een onthullend en glashelder pleidooi voor een vrolijke visie op die prachtige periode die ouderdom heet.
    recensie
    Internet en social media
    25 november 2014
    Wendy Reijnhoudt
    Als ‘baby blogger’ is het erg belangrijk te weten wat erbij komt kijken om succesvol te bloggen. Mijn blog Gogetster is slechts drie maanden oud, en de zoektocht naar mijn ideale vertegenwoordiging op het web is in volle gang. Stephanie Duval’s boek ‘How blogs work, tips & tricks voor beginnende en ervaren bloggers’ heeft mij nog enthousiaster gemaakt om mijn blog naar het volgende niveau te brengen.
    recensie
    Internet en social media
    24 november 2014
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    De Franse filosoof Auguste Comte (1798-1857) geniet wereldwijd faam als de oprichter van de sociologie. Hij was daarnaast ook de stamvader van de sociale natuurkunde, een discipline die gebaseerd is op het idee dat het menselijke gedrag volgens mathematische regels verloopt. Waar de sociologie uitgroeide tot een volwaardige wetenschap, leed de sociale natuurkunde bijna twee eeuwen lang een slapend bestaan, omdat het simpelweg onmogelijk was om bepaalde hypotheses proefondervindelijk te bewijzen.
    recensie
    Mens en maatschappij
    20 november 2014
    Peter van den Boom
    3-5 minuten leestijd
    Afgelopen eeuw zijn miljoenen mensen tijdens grootscheepse moordcampagnes uitgeroeid. Het absolute dieptepunt was de moorddadige Holocaust met haar industriële en bureaucratische uitroeiingsmachinerie. In ‘compartimenten van Compartimenten van Vernietiging; over genocidale regimes en hun daders’ analyseert Abram de Swaan hoe macht moordt en absolute macht absoluut moordt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 november 2014
    José Otte
    3-4 minuten leestijd
    Olphin en Bracken passen Stephen Covey’s De 7 eigenschappen toe op hun expertise: mindfulness. In ‘Mindfulness met Covey – 7 gewoonten voor een stressvrij leven’ schetsen ze hoe we een leven kunnen leiden zonder stress. Aan de hand van voorbeelden en oefeningen helpen ze de lezer om de regie terug te pakken en andere keuzes te maken, waardoor stress tot het verleden behoort.
    recensie
    Internet en social media
    20 november 2014
    Nico Jong
    De media besteden veel aandacht aan big data. Van een hype is echter nog geen sprake. Big data vergen grote investeringen en grijpen diep in op de bedrijfsvoering, dus staan nog maar weinig organisaties te trappelen om er mee aan de slag te gaan. Wel al succesvol is het gebruik van big data in onderzoek om menselijk gedrag nauwkeuriger te begrijpen en te beïnvloeden. Alex Pentland, hoogleraar aan het Massachusetts Institute of Technology, voerde experimenten uit met behulp van big data en schreef er een helder boek over: ‘Sociale Big Data’.
    recensie
    Strategisch management
    20 november 2014
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Met onze conventionele business modellen komen we er niet meer. We moeten toe naar nieuwe manieren van samenwerken, van waarde creëren. In Nieuwe Business Modellen vertelt Jan Jonker niet alleen waarom, maar legt hij ook uit hoe.
    recensie
    Algemeen management
    20 november 2014
    Cees Coumou
    Veel literatuur over risicomanagement gaat over methodes, de technieken van opsommen, waarderen, beoordelen en tenslotte het acteren door het treffen van maatregelen. Dat is nuttig want als je op een duidelijke manier over risico’s wilt kunnen praten en er een goede reactie op wilt bedenken, dan is het goed als wordt begrepen waar het over gaat.
    recensie
    Marketing
    19 november 2014
    Margot van Trier
    Elke dag worden we overladen door een tsunami aan prikkels. Collega’s en klanten, die allemaal iets van je willen. Elk project lijkt even leuk, maar: je aandacht raakt versnippert. ‘Focus’ is het toverwoord waar managementtrainingen momenteel bol van staan. In ‘Meer met minder’ geeft Cyriel Kortleven inspirerende voorbeelden van bedrijven die de bewuste keuze maken om met minder middelen en inspanning, meer succes te bereiken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 november 2014
    Richard van der Lee
    Op dit moment is werkstress een actueel thema, dat veelvuldig en in allerlei vormen aan de orde komt in diverse media en tijdens congressen. Natuurlijk heel belangrijk, maar ook het tegenovergestelde van werkstress, namelijk werkplezier, moet goed onder de aandacht worden gebracht. Immers: het organiseren van werkplezier kan werkstress voorkomen. In dat opzicht komt ‘De Pretfactor’ van Ben Kuiken als geroepen. PRET op en tijdens ons werk is iets dat we toch allemaal willen… toch? Na het boek in één ruk te hebben uitgelezen is de conclusie dat je ‘De Pretfactor’ jezelf en anderen zeker cadeau mag doen.
    recensie
    Non-profit
    18 november 2014
    Peter van den Boom
    2-3 minuten leestijd
    In het ‘Handboek Publiek Management’ laten Noordegraaf, Geuijen en Meijer er geen twijfel over bestaan dat dit boek publieke organisaties centraal stelt. Kenmerken van de publieke organisaties, strategisch beleidsvorming en bedrijfsvoering zijn anders dan in het bedrijfsleven. Dat rechtvaardigt zonder meer een specifiek boek voor de publieke sector.
    recensie
    Verandermanagement
    18 november 2014
    Peter van den Boom
    2-3 minuten leestijd
    In 'Basisboek Veranderkunde' beschrijven Cozijnsen en Vrakking een integrale benadering van veranderprocessen. Het gepresenteerde ‘evidence-based’ perspectief is volgens hen cruciaal bij het diagnosticeren, ontwikkelen van een visie, ontwerpen, interveniëren en implementeren. Zij presenteren veel auteurs met hun concepten, theorieën, modellen. De focus willen Cozijnsen en Vrakking leggen op verandering van gedrag.
    recensie
    Marketing
    17 november 2014
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Tachtig procent van alle innovatieprojecten haalt nooit de markt. Dat is niet alleen zonde van alle energie, tijd en geld, zo oordeelt innovatieauteur Gijs van Wulfen, maar bovendien volstrekt onnodig. In zijn boek De Innovatie Expeditie (‘Een visuele reisgids naar nieuwe diensten en producten’) laat hij zien hoe je met een praktische toolbox innovatie effectief kunt starten en uiteindelijk ook tot een succes kunt maken.
    recensie
    Verandermanagement
    12 november 2014
    Arie Buvens
    Misschien ben je ondernemer die een nieuw idee wil introduceren of een architect die een schitterend bouwwerk bedenkt. Of ben je een ingenieur die een nieuw softwareprogramma wil realiseren, een politicus die een revolutionaire verandering wil doorvoeren of een manager die zijn bedrijf door een van de meest hachelijke economieën van de moderne tijd wil loodsen?
    recensie
    Marketing
    11 november 2014
    Marcel Rosbergen
    De boeken van dr. Joseph Michelli (o.a. The Zappos Experience) zijn een rijke bron van kennis en ervaringen van leidinggevenden bij het aanpakken van moeilijke opgaven en mogelijkheden voor een organisatie. In ‘De Starbucks strategie’ beschrijft Michelli de tegenslagen die Starbucks heeft moeten overwinnen, evenals de doorbraken die zijn bereikt. Daarnaast leert het boek dat ieder van ons (ongeacht zijn functie of type bedrijf) kan bijdragen aan een hogere kwaliteit producten en diensten, klantervaringen en een sterkere betrokkenheid bij de gemeenschap waarin wij functioneren.
    recensie
    Leiderschap
    11 november 2014
    Carla Derijck
    Macht is een beladen woord. We spreken, zeker in Nederland, liever van invloed of van leiderschap. Het hebben van macht zorgt voor de productie van adrenaline en dopamine. Dit leidt tot een biochemische respons in de hersenen waarmee scherpte ontstaat en vermoeidheid verdwijnt. De beloning: een verhoogde staat van alertheid en energie. Machtshormonen als beloning voor het nemen van verantwoordelijkheid. Is het zo eenvoudig? Nee, niet als het macht en integriteit betreft. Dan is het om met van Gaal te spreken ’another cook’.
    recensie
    Marketing
    11 november 2014
    Paul Hassels Mönning
    3-4 minuten leestijd
    Veel B2B bedrijven zijn of nog in de ontkenningsmodus of in een pril stadium bij het verkennen van de kansen die nieuwe media, digitale marketing en de rol van content daarin bieden. ‘B2B Content Marketing’ biedt een verdieping voor die professionals en bedrijven in de zakelijke markt die het motto ‘content is king’ of ‘context is queen’ nu ook in de praktijk willen toepassen.
    recensie
    Financieel management
    11 november 2014
    Angelina Hammond
    ’t Sterkste punt van Annemarie van Gaal is, dat zij financiële zaken zo simpel en duidelijk mogelijk wil maken. Hierdoor wordt deze materie zelfs voor een leek ‘interessant’ en behapbaar. Ondernemers zien de financiële administratie vaak als een noodzakelijk kwaad en willen zich bezig houden met ondernemen, omzet draaien. Van Gaal wil die fixatie op omzet verleggen. Van omzet naar winst, want laatstgenoemde geeft een veel beter beeld van de financiële gezondheid en potentie van een onderneming. Aldus Annemarie van Gaal.
    recensie
    Verandermanagement
    5 november 2014
    Henk van Tent Becking
    Hans van der Loo gaat in ‘Vaart maken’ in op ‘versnellen dwars door de hoogste golven heen en to the max presteren’. Het is een prettig leesbaar boek dat speels en met veel variatie een effectief denkraam aanbied waarin energie, prestaties en gedrag onlosmakelijk aan elkaar zijn verbonden. De gebruikte metafoor hierbij is het oceaanzeilen.
    recensie
    Marketing
    5 november 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    'De Enthousiasme Trilogie' (Flame, Flow, Flood) gaat over hoe het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme tot positieve resultaten leidt. Maar zijn de lezers ervan ook enthousiast? We vroegen het 3 klanten.

      Personen

        Trefwoorden