OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 354 van 12.060 resultaten
recensie
Algemeen management
19 augustus 2014
Maarten Fijnaut
3-4 minuten leestijd
Het boek ‘Inspiratie en inzet in organisaties’ van Daniel Ofman is eigenlijk een uitgebreide lezing over ‘moderne organisatiekunde’. In deze titel verpakt de auteur, bedenker van het kernkwadrant, allerlei managementlessen, deels put hij hierbij uit eigen ervaring en deels leent hij van anderen. Er zit een mooie eigen saus overheen en de praktijkvoorbeelden brengen de theorie tot leven.
recensie
Psychologie
19 augustus 2014
Jeroen Medema
2-3 minuten leestijd
Overreden en verleiden. Als (junior) adviseur is dit een van de meest belangrijke thema’s in het werkveld. Hoe overtuig ik mijn opdrachtgever van mijn visie/advies? Hoe zorg ik ervoor dat ik werknemers ‘mee’ krijg in dit project? Op welke manieren word ik zelf beïnvloed? Allemaal vragen die regelmatig terugkomen tijdens intervisie bijeenkomsten of bij het bespreken van opdrachten met leidinggevenden of collega’s. Dus besloot ik mij wat meer te verdiepen in de wereld van het overreden en verleiden.
recensie
Communicatie en media
19 augustus 2014
Nico Jong
Luisteren wordt meestal niet gezien als een communicatieve handeling die even belangrijk is als het zenden van boodschappen. De Amerikaanse auteur Mark Twain zei ruim honderd jaar geleden: ‘If we were supposed to talk more than we listen, we would have two mouths and one ear.’ Vreemd dus dat er enorm veel over zenden geschreven is en maar weinig over luisteren. Juist de geheimen van het luisteren inspireerde Rik Siere er een boek over te schrijven: ‘Ongehoord!’
recensie
Inkoop en logistiek
19 augustus 2014
Marleen van Langen
‘The next CPO’ van Han Hendriks en Joost Scheepens is een boek over de veranderende rol van de CPO, waarin goed wordt gekeken naar sociale en gedragsmatige aspecten. Het fijne aan dit boek is dat het tevens geschikt is voor managers, professionals die met CPO’s samenwerken.
recensie
Marketing
19 augustus 2014
Wendy Reijnhoudt
2-3 minuten leestijd
Een bedrijf starten en vooral veel geld willen verdienen is geen succesvolle motivatie meer tegenwoordig. Klanten zien als noodzakelijk kwaad evenmin. De graaicultuur is verleden tijd. En veel bedrijven maken de stap in het nieuwe tijdperk van waarde creëren. Niet voor eigen gewin, maar voor de klant, de werknemers en de wereld. Door deze toegevoegde waarde veranderen klanten in fans. Van Wingeren en Schuurmans geloven namelijk dat organisaties en merken met fans zich onderscheiden door Beleving, Betekenis en Bevlogenheid.
recensie
Marketing
15 augustus 2014
Dick Bos
Wat een ontzettend leuk boek om te lezen! Als je meer wilt weten over retail, branding en design, dan moet je zeker het boek van Michel van Tongeren lezen: ‘Ėėn op Ėėn, de essentie van retail, branding en design’. Een boek om achterelkaar uit te lezen en meer inzicht te krijgen in hoe een merk, een brand echt tot stand komt. Een absolute aanrader.
recensie
Organisatiekunde
13 augustus 2014
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Stichting Management Studies vroeg de auteurs van ‘Nieuwerwets organiseren’ om op zoek te gaan naar nieuwe organisatievormen. Het blijkt dat die in allerlei soorten en maten voorkomen. De verscheidenheid aan nieuwe organisatievormen bleek groter dan zij op voorhand hadden vermoed.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 augustus 2014
Marta van Sitteren
No Ego is een inspirerend boek over onbekende helden die de wereld veranderd hebben met hun droom of ideaal. De schrijver ervan, Rob Adams, is bezig met hoe en waar vernieuwing ontstaat en heeft een innovatiebureau.
recensie
Marketing
11 augustus 2014
Yousri Mandour
3-4 minuten leestijd
Merken en organisaties die fans hebben, onderscheiden zich door Beleving, Betekenis en Bevlogenheid. Niet één, maar alle drie de B’s maken samen het verschil. Met het leveren van kwalitatief goede producten of diensten gaat u het anno 2014 niet langer redden.
recensie
Strategisch management
8 augustus 2014
Louis Thörig
Markten worden complexer, instabieler en steeds minder voorspelbaar. Bedrijven hebben daarom te maken met voortdurende, vaak complexe veranderingen en hebben daar moeite mee. Vooral traditionele bedrijven zijn veelal gericht op het creëren van stabiliteit en niet op reageren op een instabiele complexe omgeving. In zijn boek ‘Doorbreek uw bedrijfscultuur’ ontwikkelt Rudy Snippe een nieuwe en originele vorm van bedrijfsvoering die voldoet aan de eisen van deze tijd.
recensie
Economie
8 augustus 2014
Peter van den Boom
2-3 minuten leestijd
In de omvangrijke studie ‘Waarom sommige landen rijk zijn en andere arm’ analyseren Daron Acemoglu en James Robinson dit wereldvraagstuk. Zij beogen ermee dat de welvaart in arme landen toeneemt. Deze studie van 15 jaar zou ‘basisvoedsel’ moeten zijn voor beleidsmakers.
recensie
Algemeen management
6 augustus 2014
Annett Keizer
Teams van tegenwoordig zijn een stuk dynamischer dan vroeger. Ze opereren in een snel veranderende wereld en wisselen vaker van samenstelling. Hoe gaat zich dat in de toekomst verder ontwikkelen? Hoe moet je teams van de toekomst managen? Waarop moet je ze managen? Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel, de auteurs van ‘Teams van de toekomst’ vertalen huidige trends en ontwikkelingen naar dilemma’s waar de teammanager van de toekomst rekening mee moet houden.
recensie
Communicatie en media
6 augustus 2014
Margot van Trier
Iedere zichzelf serieus nemende communicatieprofessional krijgt ermee te maken: het maken van strategische keuzes. En daarna? Belandt een plan in de la, of pak je het er bij elke grote beslissing bij om de neuzen de juiste kant uit te krijgen? Betteke van Ruler en Frank Körver nodigen je in ‘Het Strategisch Communicatie Frame’ uit om met dit nieuwe format om ‘een excellente communicatiestrategie’ te ontwikkelen, en deze te blijven ontwikkelen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
5 augustus 2014
Ruth Sinkeler
Veel zelfstandig werkenden (zzp-ers, kunstenaars , freelancers) worstelen met hun zichtbaarheid. Hoe laat je aan de wereld zien wie je bent, wat je doet, wat je nu werkelijk te bieden hebt en wat jouw aanbod voor meerwaarde heeft? Austin Kleon biedt zijn kennis in ‘Show your Work’ in hapklare brokken. Kennis die hij heeft opgedaan uit eigen ervaring en kennis die hij heeft opgedaan bij anderen.
recensie
Marketing
5 augustus 2014
Erwin Peeters
Contentmarketing in 60 minuten biedt de ideale mix tussen praktijkgerichte theorie en handige tips.
recensie
Algemeen management
31 juli 2014
Wouter Fioole
3-4 minuten leestijd
In het voorwoord van Unboss stellen de auteurs Lars Kolind en Jacob Bøtter – twee grote Deense ondernemers – dat het boek ‘niet de zoveelste oneindige lijst met tips hoe je een betere manager kunt worden’ is. ‘Unbossen is veel meer dan dat’. En daar is geen woord van gelogen. Unboss is een manifest voor positief ondernemen en managen. Een soort levensfilosofie voor organisaties. Een fantastisch inspirerend werk en een must read voor iedereen die zich manager mag noemen.
recensie
Strategisch management
31 juli 2014
Bertrand Weegenaar
David Evans en Richard Schmalensee hebben in Catalyst Code een methode geanalyseerd die door menig entrepeneur gebruikt wordt: Het opzetten en uitvoeren van een tweezijdig businessmodel.
recensie
Communicatie en media
31 juli 2014
Bert Thiel
Aan het eind van dit boek kunt u effectief opiniestukken schrijven en herschrijven, publiceren en verder onder de aandacht brengen, schrijft Arnold Vonk in de inleiding van Effectief opiniestukken schrijven, Aandacht voor uw zaak in 10 stappen. Een ambitieus programma, zullen we maar zeggen.
recensie
Algemeen management
31 juli 2014
José Otte
‘Ruimte maken voor onderzoekende professionaliteit’ beschrijft waarom onderzoeksruimte nodig is en hoe je deze ruimte kunt maken om de praktijken van anderen in organisaties te (helpen) veranderen of vernieuwen; je eigen werk op orde te houden en te verbeteren én waar nodig te vernieuwen.
recensie
Organisatiekunde
31 juli 2014
Nico Jong
Organisaties worden regelmatig beschreven in termen van bovenstroom en onderstroom. De bovenstroom laat zich gemakkelijk duiden omdat die de harde, tastbare aspecten omvat. Voor de onderstroom is dat wat lastiger.