OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 357 van 12.062 resultaten
recensie
Leiderschap
27 juni 2014
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Hoe komt het dat sommige teams wèl functioneren als hecht team en andere teams slechts samenraapsels van individuen lijken? Waarom vinden zoveel mensen hun werk niet leuk en voelen zich niet betrokken bij het bedrijf?
recensie
Algemeen management
27 juni 2014
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Hoe komt het dat sommige teams wèl functioneren als hecht team en andere teams slechts samenraapsels van individuen lijken? Waarom vinden zoveel mensen hun werk niet leuk en voelen zich niet betrokken bij het bedrijf?
recensie
Werk en loopbaan
27 juni 2014
Linda Poort
‘Van doemscenario naar droombaan’ is geschikt voor mensen die in de put zitten vanwege het verliezen van hun baan en er klaar voor zijn om die put weer uit te klimmen.
recensie
Internet en social media
26 juni 2014
Ger Post
3-5 minuten leestijd
Als we iets lezen over het effect van technologieën op hoe we denken, dan zijn er twee opties. Het is ofwel een wizzkid die vertelt hoever we achterlopen omdat we ons denken niet verrijken met de gadget die hij op dat moment in zijn handen heeft. Of we horen het relaas van een doemdenker die het allemaal maar niks vindt en in boeken als Het ondiepe of Digitale dementie schrijft dat het lezen van een langere tekst niet meer tot de mogelijkheden van de moderne mens behoort.
recensie
Marketing
26 juni 2014
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Dienstenmarketingmanagement behoort sinds 1994 tot de toonaangevende literatuur van alle commerciële opleidingen in het hoger onderwijs. Dit jaar was het tijd voor alweer de zesde herziene editie. De veranderingen? ‘Internet, internet en nogmaals internet’.
recensie
Algemeen management
26 juni 2014
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Passie: een woord waar de een van gaat glunderen en de ander jeuk krijgt. Want het wordt te pas en te onpas gebruikt, en dat is zonde. Passie is immers een geweldige eigenschap met bijbehorend fijn gevoel.
recensie
Leiderschap
26 juni 2014
José Otte
2-3 minuten leestijd
‘Een voor allen, allen voor een’ van Simon Sinek is een boek over de zoektocht naar de essentie van een veilige, florerende bedrijfscultuur aan de hand van biologie, antropologie en evolutieleer.
recensie
Communicatie en media
25 juni 2014
Raisa Hehenkamp
2-3 minuten leestijd
‘Een kijkje in de keuken in de wereld van politieke lobby en belangenbehartiging’. Met die belofte werd ik gelokt het boek van Van Drimmelen te lezen.
recensie
Mens en maatschappij
23 juni 2014
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Is het erg als politici worden vergeleken met acteurs? Het politieke schouwspel wordt immers nogal eens vergeleken met ‘een groot theater ’. Vaak hebben die beelden een negatieve betekenis - en dat is niet altijd terecht, aldus voormalig acteur en politicus Boris van der Ham.
recensie
Communicatie en media
23 juni 2014
Marloes Hoekman
2-3 minuten leestijd
Doorgaans vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, maar op een feest van een oud-studiegenoo leken de gesprekken niet te vlotten. Toen ik naar huis ging, vroeg ik me af waarom ik het niet zo naar m’n zin had gehad die avond. De sfeer was goed, er stond prima muziek op en de drank en happen waren goed verzorgd. Na het lezen van ‘Basisboek luisteren en spreken’ van Harry van de Pol, kan ik hier beter antwoord op geven.
recensie
Algemeen management
23 juni 2014
Sanne de Haan - Smid
2-3 minuten leestijd
`Het ware wezen van de mens is zijn wil´, zei Schopenhauer ooit. `Je bent wat je wilt.´ Met deze introductie was mijn nieuwsgierigheid naar het boek ‘Drijfveren’ gewekt. Is het ook echt zo dat ik ben wat ik wil of laat ik mijn handelen ook beïnvloeden door mijn omgeving?
recensie
Verandermanagement
23 juni 2014
Bert Peene
3-5 minuten leestijd
Klassieke organisaties zijn verstrikt geraakt in een web van regels, structuren en prestatie-indicatoren met als uiteindelijk doel: meer en beter. In haar nieuwste boek Wat bezielt ons? (‘Van verstarring naar vitaliteit’) beschrijft Lenette Schuijt hoe het vooruitgangsdenken ons in een wurggreep houdt, wat de gevolgen daarvan zijn én hoe tegelijkertijd nieuwe initiatieven tot ontwikkeling komen die wijzen op een kentering: de vitaliteit in de onderstroom.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
20 juni 2014
Sandra Kok
Een boekje dat je laat zien hoe een blije eikel leeft, handelt en doet. Met een positieve levenshouding kunnen ze de hele wereld aan. Negatieve zaken gaan ze uit de weg, het draait enkel om positieve psychologie.
recensie
Coaching en trainen
20 juni 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek zet Joost Crasborn een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Maar wat vinden de lezers ervan? In deze aflevering van In Focus: Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!
recensie
19 juni 2014
Nico de Meester
‘Het vervoer van morgen begint vandaag’ schetst drie toekomstbeelden voor personenvervoer in Nederland over 30 jaar en onderbouwt die met een uitgebreide scenarioanalyse. De schrijvers doen geen voorspelling voor de toekomst, maar schetsen mogelijke ontwikkelingen. In hoeverre deze toekomsten werkelijkheid worden is afhankelijk van een goede samenwerking tussen verschillende partijen.
recensie
Algemeen management
19 juni 2014
Arie Buvens
3-4 minuten leestijd
De kern van ‘Het ABC van vertrouwen’ van Ken Blanchard, Cynthia Olmstead & Martha Lawrence is een selfassessmenttool over vertrouwen. Vertrouwen wordt uitgewerkt in vier componenten: competentie, geloofwaardigheid, betrokkenheid en betrouwbaarheid.
recensie
Algemeen management
19 juni 2014
Maarten Fijnaut
In tijden van efficiëntie, lean-programma’s en strakke deadlines is deze titel een verademing. In ‘een goede manager zaait verwarring’ leggen Ori Brafman en Judah Pollack haarfijn uit dat het ‘niet plannen’ vaak tot waardevolle resultaten kan leiden. Waardevoller zelfs dan als er volop controle is en structuur. Een zeer inspirerend en makkelijk leesbaar boek met internationale succesverhalen.
recensie
Non-profit
16 juni 2014
Martin Walraven
In Tot uw dienst van Nancy De Vogelaere, Joke Renneboog en Elke Wambacq, beschrijven de auteurs de overheid van de toekomst: een netwerkorganisatie doe over verschillende bestuurslagen heen antwoorden aan klanten biedt.
recensie
Leiderschap
13 juni 2014
Margreet Noordanus
Ben je leidinggevende of manager? Ben je ondernemer? Sta je aan het hoofd van een team vrijwilligers? Als je het persoonlijke verhaal van Linda Kohanov leest zul je heel veel herkennen. De moeilijkheden die je tegenkomt in je team, de vele vragen die je te beantwoorden krijgt en de persoonlijke problemen van je teamleden, het staat in ‘De Kracht van de Kudde’.
recensie
Algemeen management
13 juni 2014
Eric van Arendonk
Dat dit boek verkozen is tot Managementboek van het Jaar 2014 is mij na het lezen ervan volstrekt duidelijk. Het boek is boeiend, inspirerend en als dit boek je niet tot denken aanzet dan doet geen enkel boek dat meer.