OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 358 van 12.062 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    12 juni 2014
    Sonja de Bruin
    2-3 minuten leestijd
    Op aanraden van een vriendin, die er erg enthousiast over was, heb ik het boek ‘Verwaarloosde organisaties’ van Joost Kampen gelezen en ik kan haar alleen maar gelijk geven; het is uitermate interessant en boeiend onderwerp.
    recensie
    Algemeen management
    12 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Het vorige boek van de auteurs Berry Veldhoen en Stephan van Slooten, De 9 + organisatie, haalde de shortlist van de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011. Naar mijn mening een terechte nominatie. In hun nieuwe Klanthelden in de 9+ organisatie maakt het auteursduo nu een verdiepingsslag, dit maak ik tenminste op uit de ondertitel: ‘excelleren in emotionele klantbeleving’.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Klantervaring als spil van uw bedrijf, als dat de marketeer niet aanspreekt dan weet ik het niet meer. Uiteindelijk draait het in ons vak daarom. Hier kan ik nooit genoeg van weten. Zo startte ik met het lezen van ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2014
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek Drive roert Daniel H. Pink een interessant onderwerp aan. Een van de centrale vragen in het boek is de volgende: ‘Zetten beloningen aan tot betere prestaties?’ Nou... nee… niet bepaald.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2014
    Bas van Vlierden
    2-3 minuten leestijd
    Na zijn bestseller komt Daniel Pink wederom met een boek met bestsellerpotentie: 'Drive'. Pink schrijft in zijn nieuwe boek over intrinsieke motivatie. Hoewel de gedragswetenschap al decennia lang aandacht vraagt voor deze drijfveer, geeft het bedrijfsleven hier tot op heden geen gehoor aan. Wellicht dat Drive hier verandering in kan brengen.
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2014
    Martin van Staveren
    Risk readiness is de rode draad in het boek Alert op risico. Het is geschreven door de managementadviseurs en trainers Thinka Bor-Reijinga en Gert van der Kolk.
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Grondlegger van de kernkwadranten en bestsellerauteur Daniel Ofman verbaast zich over de ‘bewusteloosheid’ waarmee managers de ene na de andere nieuwe benadering klakkeloos accepteren en proberen in te voeren.
    recensie
    Leiderschap
    5 juni 2014
    Nico Jong
    Recente crises, maar ook de dagelijkse berichten in de media tonen aan dat we niet goed bezig zijn met onze wereld. We zullen daarom op zoek moeten naar nieuwe wegen. Om daarbij te helpen schreven Paulien Assink en Hein Gubbels ‘Een wereld vol mogelijkheden’.
    recensie
    Verandermanagement
    4 juni 2014
    Carla Verwijs
    Mijn eerste indruk van ‘Innovate or die’ is: wat een mooi boek! Kleurrijk, verschillende fonts, mooie foto’s en vormgeving. En ik ben helemaal weg van de radiatorontwerpen, dus Kriekels maakt met dit boek ook goede reclame voor zijn bedrijf Jaga.
    recensie
    Algemeen management
    4 juni 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Nu traditionele organisaties steeds harder in hun voegen beginnen te kraken en bubbels en crises het besef doen groeien dat er het nodige moet veranderen, is Unboss een welkome aanwinst.
    recensie
    Verandermanagement
    4 juni 2014
    Antonia van Houdt-Stoel
    Door de drie decentralisaties bij de overheid is het voor vrijwel alle organisaties in het sociale domein op dit moment alle hens aan dek. Ze maken zowel een change door als een transitie. Maar wat is het verschil tussen de beide begrippen? En waarom wordt juist het teweeg brengen van de transitie vaak als lastig en ongrijpbaar gezien?
    recensie
    Strategisch management
    4 juni 2014
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Organisatieverandering kan sneller en met meer succes, concludeert Rudy Snippe in zijn boek Doorbreek uw bedrijfscultuur! (‘Hoe managers organisatieontwikkeling tegenhouden’). Dat vereist echter wel een paradigmashift: gedrag in organisaties wordt niet door mensen teweeg gebracht maar door de interacties tussen die mensen. Daarop moeten verandermanagers dus hun aandacht richten.
    recensie
    Algemeen management
    3 juni 2014
    Dick Bos
    ‘Teams van de toekomst’ van Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel, is een boek met een aansprekende titel. Het interessante gedeelte, de nieuwe scenario’s van de toekomst, vind je in de laatste hoofdstukken terwijl het boek zelf meer een beschrijving is van de huidige situatie in ontwikkeling.
    recensie
    Economie
    30 mei 2014
    Maarten Fijnaut
    ‘Heartful Banking’ is een boek over bankieren geschreven door een oud-bankier. De ondertitel is een trigger voor mij: Voor mens- en maatschappijgericht bankieren. Na alle media verhalen over de ‘fouten van bankiers’ ben ik benieuwd naar de oplossingen uit de bancaire wereld.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    30 mei 2014
    Marianne Eussen
    2-3 minuten leestijd
    De titel van 'Je eigen managementcoach' spreekt mij als managementcoach natuurlijk direct aan. Ik vind het altijd leuk om te zien wat mensen zelf kunnen doen om meer grip te krijgen op hun werk. Met het boek van Manu Busschots leert u leiding te geven aan uzelf. Het heeft niet voor niets als ondertitel ‘Leid jezelf naar meer voldoening en succes’. Het bevat veel praktijkopdrachten en voorbeelden, waarmee u de vertaalslag naar uw eigen situatie makkelijk kunt maken.
    recensie
    Verandermanagement
    28 mei 2014
    Martin van Staveren
    We acteren beter dan we zelf beseffen. Zo begint de proloog van ‘De Interne Veranderaar’, een boek dat de organisatie als dynamisch theater met meerdere gezelschappen neerzet. Het doel van het boek is om organisaties van binnenuit te veranderen, door het analyseren en veranderen van de rollen die er gespeeld worden. Dit alles om de persoonlijke en organisatie ambities met elkaar ter verbinden.
    recensie
    Internet en social media
    27 mei 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    Social media is geen hype meer, maar onderdeel van de maatschappij. Het social media modellenboek brengt alle facetten van deze dynamische media in kaart. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kan worden binnen organisaties.
    recensie
    Algemeen management
    26 mei 2014
    Wouter Fioole
    Weer een handboek over managementmodellen. Het is dat de manier waarop management in organisaties gebruikt wordt mijn grootste interesse is. Maar anders had ik dit boek waarschijnlijk in deze digitale boekhandel laten liggen. Gelukkig heb ik dat laatste niet gedaan.
    recensie
    Algemeen management
    26 mei 2014
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Als ondernemer moet je vijf disciplines onder de knie hebben, betoogt Aad Ouborg in Anders Ondernemen, juist nú: sales, marketing, productinnovatie, creativiteit, en onderscheidend vermogen. Pas als je op al die disciplines een aanpak hebt ontwikkeld die past bij jouw persoonlijkheid, bij jouw product, bij jouw klanten - dàn ga je echt succes hebben.
    recensie
    Non-profit
    26 mei 2014
    Mark Hooftman
    De afgelopen jaren is marktwerking op allerlei plekken in de samenleving een toverwoord geweest. Er was weinig wat de tucht van de markt niet beter, of in ieder geval goedkoper, zou kunnen maken.

      Personen

        Trefwoorden