OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 358 van 12.062 resultaten
recensie
Organisatiekunde
12 juni 2014
Sonja de Bruin
2-3 minuten leestijd
Op aanraden van een vriendin, die er erg enthousiast over was, heb ik het boek ‘Verwaarloosde organisaties’ van Joost Kampen gelezen en ik kan haar alleen maar gelijk geven; het is uitermate interessant en boeiend onderwerp.
recensie
Algemeen management
12 juni 2014
Eric van Arendonk
Het vorige boek van de auteurs Berry Veldhoen en Stephan van Slooten, De 9 + organisatie, haalde de shortlist van de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011. Naar mijn mening een terechte nominatie. In hun nieuwe Klanthelden in de 9+ organisatie maakt het auteursduo nu een verdiepingsslag, dit maak ik tenminste op uit de ondertitel: ‘excelleren in emotionele klantbeleving’.
recensie
Marketing
11 juni 2014
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Klantervaring als spil van uw bedrijf, als dat de marketeer niet aanspreekt dan weet ik het niet meer. Uiteindelijk draait het in ons vak daarom. Hier kan ik nooit genoeg van weten. Zo startte ik met het lezen van ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
11 juni 2014
Michel Hoetmer
3-5 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek Drive roert Daniel H. Pink een interessant onderwerp aan. Een van de centrale vragen in het boek is de volgende: ‘Zetten beloningen aan tot betere prestaties?’ Nou... nee… niet bepaald.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
11 juni 2014
Bas van Vlierden
2-3 minuten leestijd
Na zijn bestseller komt Daniel Pink wederom met een boek met bestsellerpotentie: 'Drive'. Pink schrijft in zijn nieuwe boek over intrinsieke motivatie. Hoewel de gedragswetenschap al decennia lang aandacht vraagt voor deze drijfveer, geeft het bedrijfsleven hier tot op heden geen gehoor aan. Wellicht dat Drive hier verandering in kan brengen.
recensie
Algemeen management
11 juni 2014
Martin van Staveren
Risk readiness is de rode draad in het boek Alert op risico. Het is geschreven door de managementadviseurs en trainers Thinka Bor-Reijinga en Gert van der Kolk.
recensie
Algemeen management
6 juni 2014
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Grondlegger van de kernkwadranten en bestsellerauteur Daniel Ofman verbaast zich over de ‘bewusteloosheid’ waarmee managers de ene na de andere nieuwe benadering klakkeloos accepteren en proberen in te voeren.
recensie
Leiderschap
5 juni 2014
Nico Jong
Recente crises, maar ook de dagelijkse berichten in de media tonen aan dat we niet goed bezig zijn met onze wereld. We zullen daarom op zoek moeten naar nieuwe wegen. Om daarbij te helpen schreven Paulien Assink en Hein Gubbels ‘Een wereld vol mogelijkheden’.
recensie
Verandermanagement
4 juni 2014
Carla Verwijs
Mijn eerste indruk van ‘Innovate or die’ is: wat een mooi boek! Kleurrijk, verschillende fonts, mooie foto’s en vormgeving. En ik ben helemaal weg van de radiatorontwerpen, dus Kriekels maakt met dit boek ook goede reclame voor zijn bedrijf Jaga.
recensie
Algemeen management
4 juni 2014
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Nu traditionele organisaties steeds harder in hun voegen beginnen te kraken en bubbels en crises het besef doen groeien dat er het nodige moet veranderen, is Unboss een welkome aanwinst.
recensie
Verandermanagement
4 juni 2014
Antonia van Houdt-Stoel
Door de drie decentralisaties bij de overheid is het voor vrijwel alle organisaties in het sociale domein op dit moment alle hens aan dek. Ze maken zowel een change door als een transitie. Maar wat is het verschil tussen de beide begrippen? En waarom wordt juist het teweeg brengen van de transitie vaak als lastig en ongrijpbaar gezien?
recensie
Strategisch management
4 juni 2014
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Organisatieverandering kan sneller en met meer succes, concludeert Rudy Snippe in zijn boek Doorbreek uw bedrijfscultuur! (‘Hoe managers organisatieontwikkeling tegenhouden’). Dat vereist echter wel een paradigmashift: gedrag in organisaties wordt niet door mensen teweeg gebracht maar door de interacties tussen die mensen. Daarop moeten verandermanagers dus hun aandacht richten.
recensie
Algemeen management
3 juni 2014
Dick Bos
‘Teams van de toekomst’ van Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel, is een boek met een aansprekende titel. Het interessante gedeelte, de nieuwe scenario’s van de toekomst, vind je in de laatste hoofdstukken terwijl het boek zelf meer een beschrijving is van de huidige situatie in ontwikkeling.
recensie
Economie
30 mei 2014
Maarten Fijnaut
‘Heartful Banking’ is een boek over bankieren geschreven door een oud-bankier. De ondertitel is een trigger voor mij: Voor mens- en maatschappijgericht bankieren. Na alle media verhalen over de ‘fouten van bankiers’ ben ik benieuwd naar de oplossingen uit de bancaire wereld.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 mei 2014
Marianne Eussen
2-3 minuten leestijd
De titel van 'Je eigen managementcoach' spreekt mij als managementcoach natuurlijk direct aan. Ik vind het altijd leuk om te zien wat mensen zelf kunnen doen om meer grip te krijgen op hun werk. Met het boek van Manu Busschots leert u leiding te geven aan uzelf. Het heeft niet voor niets als ondertitel ‘Leid jezelf naar meer voldoening en succes’. Het bevat veel praktijkopdrachten en voorbeelden, waarmee u de vertaalslag naar uw eigen situatie makkelijk kunt maken.
recensie
Verandermanagement
28 mei 2014
Martin van Staveren
We acteren beter dan we zelf beseffen. Zo begint de proloog van ‘De Interne Veranderaar’, een boek dat de organisatie als dynamisch theater met meerdere gezelschappen neerzet. Het doel van het boek is om organisaties van binnenuit te veranderen, door het analyseren en veranderen van de rollen die er gespeeld worden. Dit alles om de persoonlijke en organisatie ambities met elkaar ter verbinden.
recensie
Internet en social media
27 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Social media is geen hype meer, maar onderdeel van de maatschappij. Het social media modellenboek brengt alle facetten van deze dynamische media in kaart. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kan worden binnen organisaties.
recensie
Algemeen management
26 mei 2014
Wouter Fioole
Weer een handboek over managementmodellen. Het is dat de manier waarop management in organisaties gebruikt wordt mijn grootste interesse is. Maar anders had ik dit boek waarschijnlijk in deze digitale boekhandel laten liggen. Gelukkig heb ik dat laatste niet gedaan.
recensie
Algemeen management
26 mei 2014
Pierre Spaninks
3-4 minuten leestijd
Als ondernemer moet je vijf disciplines onder de knie hebben, betoogt Aad Ouborg in Anders Ondernemen, juist nú: sales, marketing, productinnovatie, creativiteit, en onderscheidend vermogen. Pas als je op al die disciplines een aanpak hebt ontwikkeld die past bij jouw persoonlijkheid, bij jouw product, bij jouw klanten - dàn ga je echt succes hebben.
recensie
Non-profit
26 mei 2014
Mark Hooftman
De afgelopen jaren is marktwerking op allerlei plekken in de samenleving een toverwoord geweest. Er was weinig wat de tucht van de markt niet beter, of in ieder geval goedkoper, zou kunnen maken.