OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 361 van 12.062 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 april 2014
Chris Rodermond
2-3 minuten leestijd
‘Word een held’ van Bas Kodden is een prettig leesbaar boek dat geschreven is voor iedereen die op zoek is naar nieuwe energie, passie en bevlogenheid. Met name zeer nuttig voor leidinggevenden die hun organisatie vanuit een positieve flow willen laten groeien.
Met praktisch toepasbare managementtheorieën, persoonlijke belevenissen als ondernemer en ontmoetingen tussen de schrijver en uiterst bevlogen bekende personen, biedt dit boek een 10 stappenplan aan om van denken naar doen te komen.
recensie
Psychologie
4 april 2014
Jeroen Medema
2-3 minuten leestijd
Een boek met de titel ‘Deze beslissing verandert je leven’ schept hoge verwachtingen. Als typische generatie Y-er, geplaagd door een overvloed aan keuzes en levend in een wereld waarin alles mogelijk lijkt, hoopte ik op een boek dat mij zou helpen met deze keuzestress. Mijn verwachtingen waren dan ook hooggespannen.
recensie
Marketing
4 april 2014
Peter Streefkerk
Henri Ford zei ooit: ‘Als ik naar mijn klanten had geluisterd, dan hadden ze mij gevraagd een sneller paard te bouwen’. Gelukkig was Henri Ford eigenwijs. Hij werd zo de bedenker van de autoproductie via de lopende band en een van de meestverkochte auto’s ooit, de T-Ford. Jos Burgers borduurt voort op dat principe van begin vorige eeuw met zijn nieuwe boekje ‘Gek op gaten’.
recensie
Leiderschap
1 april 2014
Maarten Fijnaut
Zo’n vier jaar na de bestseller ‘Theorie U’ schrijft Otto Scharmer wederom een boek met enorme potentie. Ook voor de lezer die niet bekend is met de U-theorie vormt ‘Leiden vanuit de toekomst’, dat Scharmer samen schreef met Katrin Kaufer, een zeer duidelijke uiteenzetting van de kansen die zich momenteel voordoen in de veranderende maatschappij. Het boek vraagt een open mindset van de lezer, want er komen regelmatig uitzonderlijke opvattingen, ideeën en ervaringen ter sprake. De doorgewinterde lezer zal de geest én het hart hiermee naar hartenlust kunnen voeden.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
31 maart 2014
Peter Streefkerk
Als je inkopers vraagt wat ze het leukste vinden aan inkopen zal een groot deel ‘onderhandelen’ zeggen. Dit ondanks het feit dat iedere inkoper weet dat het resultaat tijdens een onderhandelingsfase veel kleiner is dan in de specificatiefase.
recensie
Inkoop en logistiek
31 maart 2014
Peter Streefkerk
De tijd dat duurzaam kopieerpapier de kleur had van toiletpapier ligt ver achter ons. Duurzaam inkopen is allang geen hype meer en de kinderschoenen ontgroeid. Van milieubewust inkopen midden jaren 90 vorige eeuw zijn we in de 21e eeuw aangeland bij maatschappelijk verantwoord inkopen. In het boek ‘Duurzaam inkopen: nu doen!’ schetst Jacques Reijniers samen met een aantal co-auteurs een beeld van wat er bij duurzaam inkopen nu allemaal komt kijken, welke ontwikkelingen er gaande zijn en welke voortgang we daarbij boeken.
recensie
Ondernemen
31 maart 2014
Peter Streefkerk
3-4 minuten leestijd
Inkoopactieplannen schrijven, het is niet de favoriete hobby van veel inkoopmanagers en inkopers. Daar zou wel eens verandering in kunnen komen na het lezen van het boekje ‘Businessplan op 1 A4’ waarin de OGSM-methodiek wordt beschreven.
recensie
Internet en social media
31 maart 2014
Linda Poort
2-3 minuten leestijd
Een filosofische roman over de toekomst van technologie en het internet, zo zou ik 'De Cirkel' van Dave Eggers willen noemen. Een roman die als een speldje in je brein prikt om je te laten nadenken over je mobiele internetgebruik en je privacy die je steeds meer weggeeft. Dit verhaal over technologiebedrijf De Cirkel is misschien geen meesterwerk, maar het is zeer vermakelijk en stemt zeker tot nadenken.
recensie
Non-profit
31 maart 2014
Nico Jong
Communicatiecampagnes van de rijksoverheid liggen met een zekere regelmaat zwaar onder vuur in de media en de politiek. Het zijn er te veel, ze zijn te duur en niet efficiënt, of nog erger: ze zijn weinig effectief.
recensie
Reclame en verkoop
27 maart 2014
Eric van Arendonk
‘Strategische antwoorden voor marketeers en managers’ luidt de ondertitel van het jongste boek van deze door mij gerespecteerde Vlaamse auteur. Zijn eerdere werken, waaronder het boek; ‘Het merk mens, consumenten grijpen de macht’ heb ik destijds met plezier gelezen en hebben me geïnspireerd. Dit nieuwe boek heeft in ieder geval een uitdagende titel.
recensie
Algemeen management
27 maart 2014
Peter Streefkerk
Onderhandelen is een sport volgens veel inkopers. Met winnaars én verliezers en soms winnaars óf verliezers. Verliezen is geen kunst. Winnen lukt je alleen als je het onderhandelingsspel goed beheerst. De regels van het spel liggen echter nergens vast. Spelbederf komt bij onderhandelingen regelmatig voor. Hoe je daar mee om kunt gaan, valt te lezen in het boek ‘De dirty tricks van het onderhandelen’ van George van Houtem.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Peter Streefkerk
2-3 minuten leestijd
‘Begin met het waarom’ gaat over ondernemen en de vraag waarom sommige bedrijven succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn dan andere bedrijven. Wat hebben mensen als Steve Jobs, Martin Luther King en Nelson Mandela gemeen vraagt Simon Sinek aan het begin van het boek. Ze wisten heel goed waarom ze deden wat ze deden en vorm(d)en daarmee een voortdurende inspiratiebron voor mensen in hun directe en indirecte omgeving. Net als voor mensen geldt dit principe ook voor bedrijven en organisaties.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
In dit boek laat Hans van der Loo haarfijn zien wat u kunt doen om energielekken te dichten, bestaande energie beter te benutten en nieuwe energie te creëren. Zodat u weer presteert omdat u er zin in heeft! Drie lezers beoordelen het boek.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 maart 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Uitblinken! gaat over hoe stilte kan versnellen en hoe volharding op tijd weer moet ontspannen. Het geeft u inzicht in hoe beweging u in uw eigen kracht zet. Direct toepasbare tips zetten u aan tot actie. Drie lezers beoordelen het boek.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Tegennatuurlijke aspecten als individualisme, materialisme, overconsumptie en ongebreidelde groei zorgen voor veel ontwrichting in de wereld.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Nico Jong
Tegennatuurlijke aspecten als individualisme, materialisme, overconsumptie en ongebreidelde groei zorgen voor veel ontwrichting in de wereld.
recensie
Internet en social media
27 maart 2014
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
We willen transparantie van informatie op Internet. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkelingen met ‘Open Overheid’. Hoe ver willen we echter gaan in openheid en waar ligt de grens met privacy? Dit zijn vragen die Dave Eggers stelt in ‘De Cirkel’. Niet direct, maar door het verhaal te vertellen van de jonge en naïeve Mae, die gaat werken bij het bedrijf ‘De Cirkel’.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 maart 2014
Astrid van Herk
‘Onderhandelen met Jezelf’ gaat over zelfverwezenlijking, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. De auteur, Erica Ariel Fox, heeft haar persoonlijke en professionele ervaring ingezet om duidelijk te maken waarom we in bepaalde situaties steeds op dezelfde manier reageren en waarom die manier van reageren niet altijd even effectief is. Verderop in het boek geeft zij de lezer handvatten om deze situaties te herkennen en om je reactie hierop te veranderen.
recensie
Personeelsmanagement
24 maart 2014
Peter Streefkerk
Het inhuren van flexibele arbeid is een vak en ieder vak verdient zijn eigen standaardwerk. Een boek dat een compleet en evenwichtig beeld schetst van het betreffende onderwerp en waarmee ieder bedrijf of organisatie direct aan de slag kan. Met het boek ‘Professioneel inhuren van flexibele arbeid’ vullen de drie auteurs (Boodie, De Laat en Oldenburg) deze leemte in en heeft ook dit onderwerp eindelijk zijn eigen bijbel.
recensie
Strategisch management
24 maart 2014
Martin van Staveren
Het is een titel die gemengde gevoelens kan opleveren. En dat is precies wat de bedoeling is van de auteur van ‘Ga vreemd!’ De kern van dit boek over slim innoveren is om gebruik te maken van wat al gedaan wordt in andere branches. Door dergelijke bedrijfsprocessen, verdienmodellen of klantbenaderingen te combineren met wat gangbaar is in de eigen branche kunnen verrassende innovaties ontstaan.