OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 364 van 12.062 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    3 maart 2014
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Heb je de beste opleiding, de hoogste cijfers en de meeste branche-ervaring? Dan zou het zo maar eens kunnen dat je geschikt bent om CEO te worden. Tenminste: als je behalve dat alles ook over de juiste persoonlijkheid beschikt en de goede drijfveren hebt. Lezers van Hoe word ik CEO? zijn gewaarschuwd en tellen voor twee.
    recensie
    recensie
    Leiderschap
    3 maart 2014
    Sonja de Bruin
    2-3 minuten leestijd
    Wat een verrukkelijk boekje! Vanaf de allereerste bladzijde heeft ‘Gung Ho!’ van Ken Blanchard en Sheldon Bowles mij meteen gegrepen en niet meer losgelaten.
    recensie
    Strategisch management
    3 maart 2014
    Max Kohnstamm
    Dana Thomas heeft met ‘Deluxe’ een bijzondere prestatie geleverd. Zij was wellicht de eerste auteur die er in slaagde een bestseller te schrijven over ‘merketing’. De uitstekende verkoopresultaten maken nieuwsgierig: wat heeft deze bestseller over merkenbeleid aan bijzonders te vertellen?
    recensie
    Algemeen management
    28 februari 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Zit je al uren naar een probleem op je beeldscherm te staren? Zit je helemaal vast? Misschien is het dan tijd voor een spelletje. Of een dutje. In Een goede manager zaait verwarring laten Ori Brafman en Judah Pollack zien hoe belangrijk een beetje chaos is binnen elke organisatie.
    recensie
    Economie
    27 februari 2014
    Sonja van Vuren
    Bankieren zoals het hoort! Maar ehh.... hoe hoort het ook alweer? Banken. Ik heb er nooit zo veel mee gehad. Al ben ik er vele jaren geleden mijn 'carrière' begonnen. Verder dan een spaarrekening en een hypotheek ben ik nooit gekomen. Heb ik daardoor niet zoveel te klagen? Waarom ik dan in vredesnaam als zo'n leek 'Heartful Banking' van Owen de Vries lees, en sterker nog, zelfs recenseer?!
    recensie
    Financieel management
    27 februari 2014
    Martin van Staveren
    ‘Dat is het risico!’ Het is de nieuwste titel van Frits Bosch over omgaan met risico’s in de financiële wereld. Het accent van het boek ligt op het vermogensbeheer voor Nederlandse pensioenfondsen, met als primaire doelgroep bestuurders en professionals in de financiële sector. De vier aspecten risico, gedrag, toezicht en ethiek komen achtereenvolgens aan de orde en worden in de epiloog bij elkaar gebracht. Wat is het risico van een dergelijk boek?
    recensie
    Werk en loopbaan
    26 februari 2014
    Sandra Kok
    Wanneer je 45+ bent en met ontslag te maken krijgt, dan voel je je aan de kant gezet, afgeserveerd. In deze tijd vraag je je ook af of je nog wel een nieuwe baan zult vinden.
    recensie
    Verandermanagement
    25 februari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    In de managementliteratuur wordt vaak de indruk gewekt dat organisaties het resultaat zijn van wat managers allemaal willen, besluiten en aansturen. Hoogleraar Thijs Homan herkent de populaire gangbare managementverhalen met hun aannames en modellen in de dagelijkse praktijk nauwelijks. Reden voor hem om uit te werken hoe de organisatiewereld echt functioneert. Dit resulteerde in Het et-cetera-principe.
    recensie
    Strategisch management
    20 februari 2014
    Hans Arnouts
    In 'Klantgestuurde businessmodellen' zetten de auteurs Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers hun kijk op businessmodellen uiteen. Een snel en makkelijk lezend boek met een handzaam en goed georganiseerd overzicht van actuele en klassieke modellen en theorieën. Dat maakt het tot een handig naslagwerk en handzaam boek voor de (lijn)manager die structuren en modellen zoekt om nieuwe plannen en ideeën in zijn organisatie te ontwikkelen. Wat tegenvalt, is de uitwerking van het aspect klantgestuurd. Een gemiste kans om de invloed van de klant op business modellering echt invulling te geven.
    recensie
    Marketing
    20 februari 2014
    Johan Bel RM
    Wat een heerlijk boek is dit, het leest als een jongensboek. ‘Vlinder in de boksring’ komt van de hand van Erwin Wijman, José Evers en Piet Hein Smit. Het gaat over challengers in de markt, over bedrijven die de regels van het spel weten te veranderen. Echte rebellen dus. Stiekem hoop je dat dat jezelf nog eens overkomt, maar in je hart weet je dat daar heel veel lef, creativiteit of soms heel diepe zakken voor nodig zijn.
    recensie
    Marketing
    20 februari 2014
    Johan Bel RM
    Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
    recensie
    Marketing
    20 februari 2014
    Johan Bel RM
    1-2 minuten leestijd
    Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
    recensie
    Strategisch management
    19 februari 2014
    Max Kohnstamm
    De auteurs van 'Klantgestuurde businessmodellen', Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers, kwamen tijdens het schrijven van hun boek tot hun verbazing tot de conclusie dat er veel verwarring bestaat over de vraag wat er onder 'businessmodellen' moet worden verstaan. Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers slagen er dit boek uitstekend in orde in deze chaos te scheppen door met een complete definitie van businessmodellen te komen.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2014
    Max Kohnstamm
    ‘Marketing to the Social Web’ Weber is complex om te lezen. Toch kan ik het van harte aanbevelen voor eenieder die iets met nieuwe media (en wie heeft dat niet in deze dagen) te maken heeft.In eerste instantie lijkt het boek wat minder praktisch omdat de voorbeelden met name theoretisch zijn. Gelukkig haalt ook Weber bijzonder veel voorbeelden uit de kast om het boek toegankelijk te maken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 februari 2014
    Marieke Kruitwagen
    Stel je eens voor dat je 's ochtends wakker wordt en echt voelt dat je de moeite waard bent, gewoon omdat je goed genoeg bent zoals je nu bent. Een voorbeeld van bezield leven waarin je laat gaan wie je denkt te moeten zijn. In 'De moed van imperfectie' neemt Brené Brown je mee op een inspirerende en levenslange reis om te ontdekken dat moed, compassie en verbondenheid de ingrediënten zijn om een bezield leven te leiden.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2014
    Peter de Roode
    Hoogleraar Jonah Berger geeft in 'Buzz' zes principes die je kunt inzetten om je product beter te verkopen. Hij beschrijft dat op een enthousiaste en soms ook humoristische wijze. De kunst van het spel is dat mensen uiteindelijk mond-tot-mond-reclame (viral marketing) voor je gaan maken. Een zeer nuttig boekje dat voor iedereen waardevolle tips bevat.
    recensie
    Organisatiekunde
    19 februari 2014
    Marianne Eussen
    Hoe integer gedraagt u zich eigenlijk? En uw collega's? Deze vraag krijgen bestuurders steeds vaker voorgelegd. Het mooi ingebonden boek 'Zo doen we dat hier' van Niels-Ingvar Boer en Albert Jan Stam geeft inzicht in de praktijk van alledag. Bovendien benoemen ze 7 krachten die bepalend zijn voor de mate van integriteit. Morele besluitvorming zou naar mijn mening bij iedere bestuurder én toezichthouder hoog op de agenda moeten staan. Dit boek stelt u in staat te reflecteren op dit thema en hierover in uw organisatie te discussiëren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 februari 2014
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    Deze zomer las ik Verkocht! Van Daniël Pink. Deze auteur heeft al eerder laten zien dat hij geweldige boeken schrijft, en ook dit nieuwe exemplaar kan direct in de rij ‘must haves’ voor iedere ondernemer of salesprofessional die zichzelf serieus neemt.
    recensie
    Leiderschap
    19 februari 2014
    Nico Jong
    Duits onderzoek laat zien dat in Europese organisaties 40 tot 60% van de menselijke energie weg lekt. In Nederland gaat gemiddeld 51% van de energie in organisaties verloren. Al dit energieverlies heeft destructieve gevolgen voor de prestaties van organisaties. Het is dus hoognodig om mensen, teams en organisaties een energiestoot te geven. Daar gaat het nieuwe boek van Hans van der Loo, 'Energy Boost', over.

      Personen

        Trefwoorden